Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-08-13, 19:57
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Handla på flyget eller på Rhodos?

Jag har aldrig blivit besviken på matviner vilka har köpt på Rhodos flygplats. Oftast köper jag lokala viner (Rhosviner) men också andra. Flera flaskor ligger på vår vinskåp o. väntar på ett lämpligt tillfälle att bli öppnat. Ingen Greklandsresa mer i år.... nästa tur går till Gotland den 11.09. Man hinner kanske handla på Arlanda.....
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-08-13, 19:58
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Handla på flyget eller på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av Soleil Visa inlägg
Jag har aldrig blivit besviken på matviner vilka har köpt på Rhodos flygplats. Oftast köper jag lokala viner (Rhosviner) men också andra. Flera flaskor ligger på vår vinskåp o. väntar på ett lämpligt tillfälle att bli öppnat. Ingen Greklandsresa mer i år.... nästa tur går till Gotland den 11.09. Man hinner kanske handla på Arlanda.....
Korrigerar...
Rhodosviner...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-08-14, 01:17
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Handla på flyget eller på Rhodos?

finare sprit då?? samlar lite mer vintage-whiskey ( o små buteljeringsserier... o även en del andra destillat... finns det butik för sånt nånstans på ön??
Svara med citat
  #24  
Gammal 2010-08-14, 22:45
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Handla på flyget eller på Rhodos?

Det blir till att besöka den butiken i november då jag och maken har 2 veckor att upptäcka Rhodos of season
//maji
Svara med citat
  #25  
Gammal 2010-08-15, 08:58
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Handla på flyget eller på Rhodos?

Flaskorna på Rodos flygplats går åt snabbt o. jag tror inte att det finns någån större riska att få en oduglig flaska. Om det händer då är felet annnastans än på flygplatsen.
Jag är på rodos årligen, åtmistone en gång, o. hadlat varje gång på flygplats och har aldrig fått något odugligt vin. Men jag väljer lokala viner mest.
Man kan inte ta så mycker flaskor i sin resväska för viktens skull. Dom tar nyligen betalt för varje kilo som går över, lägsta kilopris är 7 e.
Och vill inte ta den risken heller att en rödvinflaska går sönder i resväskan...det kan hända också.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT