Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-14, 08:06
Christina74 Christina74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 22
Standard Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Hej alla glada rhodosälskare ;-)
Jag och min familj ska åka till Rhodos om 11dgr... i 2v
Vi ska bo på Solresors Forum Beach, jag har själv varit på Rhodos 2ggr men aldrig i Ixia. Faliraki och Rhodos stad har jag upplevt!
Nu undrar jag om det är någon som varit där eller kanske ska dit. Eftersom solresor är nya för i år med Rhodos och detta hotell (tror Fritidsresor haft resor dit tidigare) så hade det varit spännande och höra om någon varit där med just Solresor i år.

Hälsningar

Nyfiken
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-14, 14:58
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Nej har aldrig åkt med Solresor åker alltid med Fritidsresor men lärt min en sak att dom ställen som Solresor har o är klassade på samma vis som Fritidsresor så ligger Solresor högre i pris..

Inne i Rhodos stad kan det skilja flera tusenlappar på samma hotell med Solresor jämfört med Fritidsresor..

Trevlig resa till Rhodos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-14, 15:08
Christina74 Christina74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Hej Rhodosfantast!
Kanske på de hotell utan barnklubbar mm annars är detta hotell ett billigare alternativ jämfört med de övriga aktörerna. Många jämförelser innan bokning...
Dessutom ingår ju allt här... , Aktiviteter, handdukar, mat, dryck, glass, spa, poolsängar och solstolar vid havet. Till och med kylskåpet i rummet fylls på varannan dag kostnadsfritt. Det är det jag tycker är så skönt. Men alla är vi ju olika...
Jag hoppas på en toppenresa iallafall.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-15, 13:09
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

är också nyfiken, vi åker dit den 30 juli och stannar i två veckor. har läst en del både positivt och negativt men då har det mest varit tyskar och engelsmän som kommenterat hotellet. Skulle vara kul att höra någon som varit där i år.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-20, 15:25
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

du verkar inte få så mycket svar, du kan väl skriva några rader här när du kommer hem. Är nyfiken på vad det är för mat, om det finns grekisk sallad och tzatziki och om det är lite varierat utbud eftersom vi ska äta där i nästan två veckor..
Finns det strandhandukar som de lovar eller måste man packa ner, var drinkarna goda , hur långt är det till butikerna i Ixia... skriv gärna och berätta när du kommer hem. Glad midsommar
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-06-21, 08:24
Christina74 Christina74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
du verkar inte få så mycket svar, du kan väl skriva några rader här när du kommer hem. Är nyfiken på vad det är för mat, om det finns grekisk sallad och tzatziki och om det är lite varierat utbud eftersom vi ska äta där i nästan två veckor..
Finns det strandhandukar som de lovar eller måste man packa ner, var drinkarna goda , hur långt är det till butikerna i Ixia... skriv gärna och berätta när du kommer hem. Glad midsommar

Ja det ska jag göra! Du ska få all info du behöver veta, positiv och negativ. Återkommer när jag är tillbaka den 9/7! Förresten åkte du med barn??
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-06-21, 11:26
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

ja vi är två familjer som åker ner med barn, vi hoppas på att de som har hotellets ungdoms och barnklubbar är lika bra som de var när vi var i turkiet förra året, vi har bokat på Solresors barnklubb också mest för att de ska ha lite alternativ och hitta på saker. På två veckor kan ju nästan även barnen tröttna på att ligga i poolen.
Vi kommer hyra bil och åka runt lite också, har för mig att man kan få en matkorg med sig från hotellet

Senast redigerad av Zanét den 2008-06-22 klockan 20:32. Anledning: Borttag av otillåten hotellänk, se f ö FAQ
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-06-21, 15:02
Christina74 Christina74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
ja vi är två familjer som åker ner med barn, vi hoppas på att de som har hotellets ungdoms och barnklubbar är lika bra som de var när vi var i turkiet förra året, vi har bokat på Solresors barnklubb också mest för att de ska ha lite alternativ och hitta på saker. På två veckor kan ju nästan även barnen tröttna på att ligga i poolen.
Var i Turkiet var ni? Vilket hotell? Har funderat på det till nästa resa...
VI har 3 barn (1,5, 9 och 10 år) vi har också funderingar på att hyra bil. VI ska iallafall besöka Pefkos Bay och Lindos. Det bara är ett måste. Sen får vi se hur vi tar oss dit. Till Lindos ska vi åka båt iallafall. In till Gamla Stan är också ett måste. Där är så mysigt.

Senast redigerad av Zanét den 2008-06-22 klockan 20:33.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-06-22, 12:29
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Vi var i Side med Ving och bodde på Side Resort och hade en toppen vecka. Våra barn är 10,12 i år och grannarnas barn är 3 och 10, hotellet där var toppen för alla.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-06-22, 15:08
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Man får ju en check på 50 euro att använda på hotellets spa, om ni är där får ni gärna skriva lite vad det kostade. Är sugen på att börja semestern med en ordentlig skrubb så att solbrännan håller lite extra
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-07-15, 15:48
zeke69 zeke69 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Hej alla!
Nu är jag jätte sugen på att få veta ALLT om hur det är på Forum Beach!
Ska ditt 2 veckor i augusti med två barn (5 och 10) och fru...
Har bokat deras superduper all inclusive paket och längtar så det värker...
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-07-15, 17:13
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

jag fick ett meddealnde med väldigt glädjande och bra info av Christina som nyss kommit hem. Hon kanske kan lägga ut den infon här också, men efter det hon skrev så längtar jag ännu mer!!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-07-16, 08:32
zeke69 zeke69 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Åh, den informationen skulle jag och säkert många andra också vilja ha...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-07-16, 10:14
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Citat:
Ursprungligen postat av zeke69 Visa inlägg
Åh, den informationen skulle jag och säkert många andra också vilja ha...
Jag har bett/frågat Christina om hon inte kan lägga ut infon här också. Hon var helnöjd och det var väl egentligen bara att det är en kamp om solstolarna i ottan som var negativt. Infon kommer förhoppningsvis.

När åker ni ner? Vi åker om 13 dagar , längtar såå till sol och värme och all god mat och dryck som lär slinka ner under två veckor.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-07-16, 10:26
zeke69 zeke69 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Vi åker lördag 9 augusti, antar att man inte behöver vara orolig för att det inte ska vara varmt i alla fall...
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-07-16, 10:26
Christina74 Christina74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Här kommer INFO om Forum Beach!
Precis hemkommen från en super semester på Rhodos. Minst 30 grader och inte ett moln på himlen på 14 dgr! Hotellet var kanonbra. Finns mat i alla varianter olika teman 4dgr/vecka. En dag ser inte ut som den andra. Alltid något att äta. Sallad, fetaost, oliver, paprika, vitkål och olika sorters salladsrätter varje dag. En snackbar där du, mest barnen kan gå hämta mellan 11 och 17.30, hamburgare, strips någon typ av pastarätt, ägg, korv. Varm macka. Och även där finns sallader olika typer samt tzatziki förståss, det är stående både på lunch och middag dessutom.
Kockar som står och steker pannkakor på morgonen, kött och någon pastarätt till dig direkt varje dag.
Handdukar finns till pool och hav dock mot deposition.
Dricka av alla de sorter, drinkar,öl vin och läsk och juicer. Påfyllning på rummet varannan dag.
Ni kommer att få en toppen semester.
Det negativa var att där fanns inte solstolar så att det räckte runt poolerna och folk var uppe tidigt i ottan för att hålla dessa genom att lägga handdukar. Men det var egentligen förbjudet.
Stranden är ej barnvänlig! Djupt direkt men verkligen härligt varmt och skönt att doppa sig i! Blåsigt emellanåt men detta är bara skönt då det är så varmt. Inget störande alls.
OBS! GLöm inte beställa en Surprise drink av Petros i Atlantis Bar! DU blir inte besviken! Han kan uppfattas som sträng i början men han är skittrevlig och duktig!
Där finns ockå olika aktiviteter varje dag, schema finns på det. Bl a Vattengympa, Vattenpolo, fotboll allt. Animation club heter dem som är på plats alla dagar utom söndagar.
Minidisco för alla barn varje kväll (Ej söndag) kl 21. Supertrevligt.

Är det något mer ni vill veta fråga jag svarar direkt!
Christina
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-07-16, 10:41
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Citat:
Ursprungligen postat av Christina74 Visa inlägg
Alltid något att äta.

-------

Är det något mer ni vill veta fråga jag svarar direkt!
Ja, hur många kilo gick ni upp?

Det där är inget för mig, det hör jag
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-07-16, 10:44
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Citat:
Ursprungligen postat av zeke69 Visa inlägg
Vi åker lördag 9 augusti, antar att man inte behöver vara orolig för att det inte ska vara varmt i alla fall...
ok, vi åker hem den 13:de så vi kanske se i baren
Måste ju testa drinken som Christina rekommenderar och eftersom det är så varmt så svalkar nog en öl gott under dagen.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-07-16, 10:48
Christina74 Christina74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

I och med värmen så äter man ju inte så mycket och dessutom är det bra att äta lite och många gånger. För barnen var det perfekt då de kunde gå och hämta mat när de var hungriga. Inte leta upp en restaurang och sen äta utan bara gå och ta mat i snackbaren.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-07-16, 10:50
zeke69 zeke69 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Jomän visst kanske vi ses, Drinken ska testas! Bra information om hotellet, det gjorde ju inte att man längtar mindre dierkt. En öl svalkar men två svalkar bättre...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT