Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-05-23, 11:51
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Hotel Cactus?

Citat:
Ursprungligen postat av Abi Visa inlägg
Detsamma har jag hört, men man kan förenkla skalandet genom att skölja väl i kallt vatten, när äggen är färdigkokta .

Abi
Skala ägget?,Varför inte knacka av toppen med kniv och äta med sked?
Svårskalat är ju för att det är färskt samt att dom inte låter det ligga i kallt vatten ett tag, så som, iallafall, jag gör hemma.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-05-23, 19:19
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotel Cactus?



Tacka vet jag Rhodos Speciall som dom har på Cactus längtar dit o få dricka en sådan god drink..
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-05-29, 09:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hotel Cactus?

Citat:
Ursprungligen postat av magdalena Visa inlägg
Varje eftermiddag kommer den lille farbrorn som äger hotel Cactus och frågar om jag ha vill ha vindruvor till mitt rum. Det är egentligen samma
som ett ägg med till rummet, fast han ger mig det. Frukosten har jag ju betalt i resans pris.
Menar du att det är samma sak att plocka med sig mat från frukostbuffén som att bli bjuden på vindruvor?
Det tycker inte jag, jag tycker synd om den lille farbrorn som kanske får besvikna gäster för att tex. äggen är slut när de skall äta
// Helén
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-05-29, 14:18
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotel Cactus?

Har man frågat den lille farbrorn om lov så är det inte synd om honom för han är mån om sina stamgäster som kommer varje år o bor på cactus.

Då är det värre med dom som stoppar på sig flera bullar i handväskan för att ha sen likaså tar massor av frukt med sig för dom är snålla o inte kan handla i butikerna.

Men vi handlar frukt oxå på Lindos supermarket för dom är så jätte trevliga killarna som äger butiken o där för man oxå något litet innan man åker hem för man är stammis o går dit o handlar...

Oj vad ett litet ägg kan göra någon ilsken..
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-05-29, 14:52
monaki monaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Skara
Inlägg: 7
Standard Sv: Hotel Cactus?

Citat:
Ursprungligen postat av zambikos Visa inlägg
Vi ska bo på Hotell Cactus i början av september.
Har ni några erfarneheter av denna hotell?
Hej!
Det finns mycket bättre hotell än Cactus... Men det är helt ok, det blåser mycket där bara... men ska man ligga vid polen så går det ju bra...men det tycker jag att man inte ska göra när man har vattnet så nära...
Ha det bra
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-05-29, 18:06
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hotel Cactus?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Har man frågat den lille farbrorn om lov så är det inte synd om honom för han är mån om sina stamgäster som kommer varje år o bor på cactus.

Då är det värre med dom som stoppar på sig flera bullar i handväskan för att ha sen likaså tar massor av frukt med sig för dom är snålla o inte kan handla i butikerna.
Oj vad ett litet ägg kan göra någon ilsken..
Är det mig du menar? I så fall undrar jag först vad det är som är så bra med det?
Inte är jag arg, jag tycker synd om farbrorn som får svårt att få nya återkommande gäster för att maten tagit slut. Och jag ser ingen skillnad på att stjäla ägg, bullar eller frukt.
Det framgick inte i tidigare inlägg att man hade frågat om lov att ta med sig ägg till rummet, det står att det är egentligen samma sak, att ta med sig ägg som att bli bjuden på vindruvor, det var det jag ifrågasatte, om det verkligen var vad som menades.
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2008-05-29 klockan 18:46.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-05-30, 10:37
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Hotel Cactus?

Citat:
Ursprungligen postat av zambikos Visa inlägg
Vi ska bo på Hotell Cactus i början av september.
Har ni några erfarneheter av denna hotell?
Jag har bott där och jag tyckte det var toppen
I år bor vi på Aquarium hotel, gamla Siravast, men får utnyttja Cactus pooler, som vi gör efter stranden runt 16 tiden,,,,,iskall öl, glasen ligger i frysen, och sköna eftermiddagsdopp i poolen
Du/NI har gjort ett mycket bra val
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-05-30, 18:53
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotel Cactus?




Är fjärde gången som jag skall bo på cactus o väljer hotellet för det är så bra o bo på o super trevlig personal o närma till antingen blåsiga sidan eller till Ellibeach..

Men vi ligger alltid på den blåsiga sidan eftersom vi har lärt känna en som hyr ut solstolar o parasoller o det bästa är att man säger till honom vilken tid man kommer dagen efter så har man sina platser o slipper stressa ner till stranden på morgonen.

För det konstiga är med stolarna vid poolen där ligger badlakan för gästerna skall ha sina stolar när dom antingen kommer upp från stranden eller kommer senare på förmiddagan. Poolen har jag aldrig badat i för jag tycker bättre om havet för då får man svalka..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT