Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-19, 08:43
akinna akinna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 10
Standard Färja Rhodos - Marmaris

Hej
Jag undrar hur man tar sig med färja mellan Rhodos stad och Marmaris
i Turkiet? Vilket rederi och kostnad för 2 vuxna och 2 tonåringar?
Tacksam för alla svar av värde!
Akinna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-19, 14:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Färja Rhodos - Marmaris

Färja och Färja,,, Nej, det är dagsutflyktsbåtar som gäller när man ska ta sig emellan Rhodos och Marmaris.
Då finnes även möjligheten till "Transit" dvs envägsresa, men det blir dyrt.
Vare sig Grekland eller Turkiet vill släppa ifrån sig sina penningstinna turister till grannlandet.

Normalpris för en dylik dagstur ligga runt 15-25€ cirka. Notera dock att man plockas på passet den tid båten ligger i Marmaris. Passet återfås först när återresan är anträdd.
Men, för exakt besked, kontakta exv Apollos platskontor på Rhodos. Då kan du få exakta besked.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-01, 06:36
TobiasH TobiasH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 22
Standard Sv: Färja Rhodos - Marmaris

Det som tillkommer utöver biljettpriset är ca 20€ i "hamnavgift" för att få gå i land i Marmaris.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-03, 19:08
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Färja Rhodos - Marmaris

Nar jag var i Marmaris chansade jag och hangde med pa den guidade bussturen eftersom den anda ingick i priset. Det ar sant att vi stannade till vid en goldshop, det var dock ingen som var tvungen att kopa nanting och vi stannade bara dar i en kvart. Resten av turen var jattebra och vi sag mycket av Marmaris. Det ar inget som nan behover oroa sig for.

Jag minns heller inte att vi var tvugna att lamna ifran oss passen?

Jag tycker verkligen det lonar sig att besoka Marmaris, vi akte bara over for en dag, men det fascinerande ar att det ligger sa nara Rodos och anda ar det helt annorlunda, till och med naturen ar annorlunda! Dessutom kan man verkligen fynda dar, glom bara inte bort att pruta!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-04-03, 19:39
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Färja Rhodos - Marmaris

Kan det handa att vi var pa olika turer? Mig forsokte de inte pracka pa nanting. Hursomhelst, jag personligen har inget emot att aka till en goldshop en kvart om resten av turen ar bra, de tog oss till exempel hogt upp i bergen till ett stalle med fantastisk utsikt, och sen akte de lite utanfor staden ocksa och gav oss mycket intressant information om landet och hur de levde dar.

Jag ar inte heller sa mycket for turistsightseeingar och aktar mig for att hamna i turistfallor, men det har var en av de enstaka ganger som jag tyckte att det var battre med en guidad busstur eftersom det var forsta gangen jag var i Turkiet och hade ingen aning om var allt lag och ville fa mig en allman bild forst.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-04-05, 19:29
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Färja Rhodos - Marmaris

Vi har köpt både skinnjackor o väskor i Turkiet fast det var i Side 94 o dom höll jätte bra i skinnet. Det man skall passa sig för i Turkiet är att priserna på sakerna man tittar på är att det finns inga prislappar så du kan se vad det kostar. Utan dom frågar vart du kommer ifrån sen tar dom fram sina miniräknare o räknar ut priset på varan. Jag hörde några ifjor som sa det hade blivit mycket dyrare i Marmaris nu än det har varit innan. Turkarna hänger efter folk merrän vad grekerna gör.

Jag tror inte heller det är så dumt o åka med en bussutflykt ifrån resebyrån för dom vet allt vad som gäller med pass o annat o man får se mer än o åka själv om man är där första gången.

Trevlig resa till Rhodos..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-04-05, 19:31
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Färja Rhodos - Marmaris

Glömde en sak att den enas bröd är den andras föda.

Tänk på att om du säger att en person har du sagt att du får billigare pris om du nämner någons namn så vill han som ger rabatt ge den andra personen något tillbaka.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT