Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-11-09, 23:15
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Ett nytt ämne..

Med en ökande pandemi igen och mindre resor i sikte så märks en viss stiltje på forumet.
Man gör inlägg men responsen är noll (!) ibland😥
Försöker att hålla humör och hopp uppe men saknar många..ja många av er som brukar göra
inlägg.
Jag kan förstå att när hopp om resa och planering känns långt borta så försvinner inspirationen..men vi som skriver här håller vi ju forumet levande. Så...
Nåt att reflektera över tycker jag...som börjat bli lite ...typ...ja..tom..OCH jag måste lära mig..och inse.. att allt inte beror på mig.. om allt ska va bra..Så jag backar lite...
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-11-09 klockan 23:34.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-11-09, 23:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Så här är det varje år på forumet. Det drar snart igång igen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-11-09, 23:45
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så här är det varje år på forumet. Det drar snart igång igen.
You are simple..the best 🙏😊
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-11-09 klockan 23:55.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-11-10, 06:49
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Ett nytt ämne..

När forumet börjar gå lite på tomgång brukar jag plocka fram något resebrev på Kalimera. Det blir lixom en liten novell, som man kan glädjas över.
Det är sånt man aldrig hittar på facebook.

Jag känner mig också tom ibland, men hoppas kunna bidra med små vardagsrapporter när jag återvänder till Paleochora, Kreta i december.

Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-11-10, 08:19
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Ja Kajja det kan kännas trögt nu. Vi hoppas att det ska ljusna. Har tre veckors resa september-22. Bokat flygstol. Har varit i kontakt med vår "favoritvärd' Maria i Paleochora o bokat det rum vi vill ha. Har bokat den studio vi vill ha i Agia Roumeli, på Paralia. Resten, Chania och Plakias väntar vi med. Får hoppas att vi går mot bättre tider.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-11-10, 08:41
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Skyldig! Håller helt med dig Kajja. Visst, det känns långt till nästa greklandsresa, men det finns mycket annat man kan skriva om - vilket jag gör. Kanske är det min dys-data-lexi (egen diagnos) som är orsaken till att jag håller mig ifrån allt vad mobiler, paddor och datorer heter.

Det finns en mening med allt, en är att jag inte ska ha en iPhone. Det sägs vara svårt att lära gamla hundar sitta …kanske lika svårt som att lära en ”gammal tant” att inte ha mobilen i bakfickan - i alla fall inte vid toalettbesök.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2021-11-10, 08:44
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
kanske lika svårt som att lära en ”gammal tant” att inte ha mobilen i bakfickan - i alla fall inte vid toalettbesök.
Hahaha, say no more!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2021-11-10, 09:05
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Det var iPhone nummer två, som gick samma öde till mötes. Undrar om det finns jeans utan bakfickor …
Svara med citat
  #9  
Gammal 2021-11-10, 09:28
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 326
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Jag har mest varit ute och motionerat krattan och sanerat buskar
Lite tid över till annat.
Ska få till en liten berättelse om dom 14 dagarna på Samos,snart😉

Pia
Svara med citat
  #10  
Gammal 2021-11-10, 18:19
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Med en ökande pandemi igen och mindre resor i sikte så märks en viss stiltje på forumet.
Man gör inlägg men responsen är noll (!) ibland😥
Försöker att hålla humör och hopp uppe men saknar många..ja många av er som brukar göra
inlägg.
Jag kan förstå att när hopp om resa och planering känns långt borta så försvinner inspirationen..men vi som skriver här håller vi ju forumet levande. Så...
Nåt att reflektera över tycker jag...som börjat bli lite ...typ...ja..tom..OCH jag måste lära mig..och inse.. att allt inte beror på mig.. om allt ska va bra..Så jag backar lite...
/ Kajja
Kajja! Jag tycker att du verkligen är en av flera som bidrar mycket för att hålla liv i vårt forum. Det är i en tid när många av oss beroende på både pandemi och annat har fått lite soppatorsk vad gäller färska reseminnen från Grekland. Då blir det ju lite segt att skriva.

Men .... vi ska självklart hjälpas åt att ge respons på de inlägg som görs. Och i brist på reseupplevelser, som ju självklart står högst i kurs, så tycker jag att vi gärna då och då kan slänga in en pinne i brasan och debattera om diverse aktuella ting.

Tack Kajja och ni andra som håller forumet igång! Kan själv tyvärr inte se någon ny resa i sikte inom närmaste tiden. Då är det ju en tröst att ha ett gäng andra greklandsvänner att bolla tankar med.

Masse
Svara med citat
  #11  
Gammal 2021-11-10, 19:57
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 191
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Håller med Masse, Kajja! Dina härliga infall/ideer/tankar tror jag berör och intresserar oss alla här!
Kanske vi kan skriva om minnen när vi nu inte kommer till "världens mitt"?? (I alla fall inte just nu...)
Måste sortera lite själv och återkommer....
Catlady, som minns så mycket........
Svara med citat
  #12  
Gammal 2021-11-10, 22:49
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Åh va roligt med så många input
Och tack för alla fina ord❤
Visst, jag fattar att det kanske inte finns så mycket nytt grekiskt att skriva om i lågsäsong och pandemi...ja förutom du Birgitta, som håller oss uppdaterade med dina fantastiska reserapporter med jämna mellanrum.
Det är ju nånting med det här om att skriva och få svar som sitter i ryggmärgen. Att ha en konversation eller inlägg som bara rinner ut i sanden.. Ungefär som att blåsa upp en stor ballong och inte knyta ihop enden och sen..phhhuiiuut..!! Såg nån va stor den var...innan?! Kanske är det där jag tappar inspirationen?
Anyway..det är mitt eget dilemma.

Hoppas vi håller forumet igång med roliga, konstiga, informativa och en massa andra inlägg.
Som sagt innan..skulle va kul om "äldre" medlemmar ville va me' oftare!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-11-10 klockan 22:55.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2021-11-11, 04:38
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 893
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Det där Birgitta skrev om att läsa gamla resebrev som finns här på Kalimera är något som jag sysslat med ganska mycket de senaste åren. Det är ju synd att de inte längre publiceras, men som sagt kan man skriva här på forumet i stället. Arne och Birgitta har skrivit många väldigt fina resebrev och det finns många andra som är mycket läsvärda.

Tyvärr är ju inte så väldigt många aktiva här på forumet längre så alla ni som läser och är medlemmar men inte är aktiva, skriv något! Vi blir glada!

Det tycks vara lite svårt att få igång en längre diskussion. Kanske är tråden om den här jäkla pandemin den längsta. Men nångång tar den väl slut.

Tack till dig Kajja, håll humöret och diskussionerna uppe!

/ Anne
Svara med citat
  #14  
Gammal 2021-11-11, 06:35
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Ett nytt ämne..

"Det här om att skriva och få svar sitter i ryggmärgen".

Just det, jag blir så glad när jag får respons på mina rapporter när jag är i Grekland. Det är därför jag med glädje skriver. Dock är jag inte lika duktig som min Arne att få igång en diskussion, han brukade ju provocera ibland....

Tycker Birgitta i arla morgonstund och som idag ska få 3;e covidsprutan.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2021-11-11, 09:43
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Håller med er. Lugnt med Grekland just nu
Avvaktar Black Friday för resor nästa år. Smittan ökar i Europa
Kom inte väg till Berlin, "Men lika glad för det är jag"...

Brevlådan på Nidri är tömd. så snart får Janne två vykort att visa på Forumet.

Annars har vi sett "en plats i Solen" Kefalonia o Skopolos. Ser Paros o Kreta i helgen med Ouzo o Mythos till
Har sedan 4 avsnitt Vårt nya liv i Grekland med samma tillbehör
Svara med citat
  #16  
Gammal 2021-11-11, 13:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ett nytt ämne..

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så här är det varje år på forumet.
Visst är det så. Till och med under den tid då vi var många fler som skrev. På den tiden var det även mycket bråk i forumet den här tiden på året. Det slipper vi nu.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT