Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-01-12, 09:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Skaros rock under Imerovigli

Varje gång jag är på Santorini gör jag ett besök i Imerovigli. Utsikten därifrån är den vackraste av alla vackra utsikter på Santorini. Tycker jag.

Under Imerovigli ligger klippan Skaros rock. Klippan var bebodd under medeltiden då där fanns en fästning som erbjöd skydd mot pirater. Tyvärr har nästan alla spår från fästningen, och de hus som fanns där, förstörts under de många jordbävningarna som drabbat Santorini. Skaros rock går dock att besöka, det går en stig dit till klippan från Imerovigli.



Skaros rock under Imerovigli.

Trots att jag har varit på Santorini 30 + gånger så har jag aldrig satt mina fötter på Skaros rock. Jag tror att det beror på värmen som speglar sig likt en hägring på den mäktiga klippan. Om ni tittar noga på bilden ser ni några personer som går på stigen. Visst ser det hett ut!

Är det någon av er som har varit på Skaros rock?

Läs om Skaros rock och Imerovigli här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-01-13, 09:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Skaros rock under Imerovigli

Ingen av er som har varit där?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-01-13, 12:46
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 425
Standard Sv: Skaros rock under Imerovigli

Nej, det har jeg misset. Desværre! Ser jo helt eventyrligt ud 😀 Nu står Santorini ikke øverst på min liste, men bestemt et sted jeg vil besøge når/hvis jeg kommer til øen igen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-01-17, 16:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Skaros rock under Imerovigli

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Nej, det har jeg misset. Desværre! Ser jo helt eventyrligt ud 😀 Nu står Santorini ikke øverst på min liste, men bestemt et sted jeg vil besøge når/hvis jeg kommer til øen igen.
Jag ska också gå dit nästa gång jag är på Santorini. Tänk vilka fina bilder man kan ta från klippan!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-04-13, 12:17
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Skaros rock under Imerovigli

Jo jag har varit där, flera gånger. Bodde i Imerovigli minst 1 vecka varje september åren 2002-2007. Då man varje kväll gick förbi stigen ner till Skaros Rock när man var på väg ner till Fira för middag så var man nästan tvungen att gå över dit. I alla fall några gånger. Erfarenhet utav klättring krävs dock om man vill upp på toppen.

Vänligen Annette
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-04-14, 10:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Skaros rock under Imerovigli

Citat:
Ursprungligen postat av FrazzeTiger2 Visa inlägg
Jo jag har varit där, flera gånger. Bodde i Imerovigli minst 1 vecka varje september åren 2002-2007. Då man varje kväll gick förbi stigen ner till Skaros Rock när man var på väg ner till Fira för middag så var man nästan tvungen att gå över dit. I alla fall några gånger. Erfarenhet utav klättring krävs dock om man vill upp på toppen.
Kul att du har varit där! Hur lång tid tar det att gå mellan Imerovigli och Fira, om man inte går till Skaros?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT