Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-26, 14:04
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Hyra bil på Ikaria??

Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-14, 22:41
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Hyra bil på Ikaria??

Citat:
Ursprungligen postat av Suz Visa inlägg
Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz
Allt går att lösa (ni e ju i Grekland ) vi hyrde bil över dagen i Armenistis och det blev rundturen Evdilos, upp över berget (fantastisk natur) ner till Therma, Agios Kyrikos, Plagia, mera berg och fantastisk natur, jag minns att sonen hade med sig sound tracket till Sagan om Ringen vilket var en mycket passande musik till naturscenariot.

Att få lämna tillbaka bilen på flygplatsen kan nog bli knepig men det är nog som all annat, en kostnadsfråga.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-15, 06:45
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Hyra bil på Ikaria??

Citat:
Ursprungligen postat av Suz Visa inlägg
Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz
Påstår att Ikaria erbjuder bra utflkter vart ni än åker. Annars, ni åker helt rätt om ni från Evdilos fortsätter rakt söderut till andra sidan ön; därefter öster eller väster är en enkel fråga om vilket äventyr ni vill ha.

Aventura, har kontor både Armenistis och Agios Kirikos. De ligger närmast till hands för att lösa ert problem. Annars kanske ni kan lämna bilen i Agios Kirikos; ta en taxi därifrån till flygplatse, inte långt.
Lefteris
morgonpigg
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-07, 11:48
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Hyra bil på Ikaria??

Citat:
Ursprungligen postat av Suz Visa inlägg
Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz
Hej Suz, Jag tänkte på din fråga när vi kom till Ikaria med flyget (Lämna hyrbilen på flygplatsen ) hur kul som helst...... vi hade tur som kom därifrån, fick åka med en dam som hade förbokat taxi till Therma. Jag fick ta chauförrens 7-8 åriga son i knät . Jag har sett busshållplatser som är större än terminalen på Ikaria och inflygningen var inte att leka med (inget för flygrädda, kort landningsbana straxt efter havet mellan bergen ) Min enda tanke var att "hoppas piloten har gjort det här några gånger tidigare".

Dock var flyg ett mycket bra sätt att börja och sluta luffen på, vi flög hem från Lesbos och på så sätt blev ju resan nästan två dagar längre. // Christer
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-11, 09:49
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Hyra bil på Ikaria??

Citat:
Ursprungligen postat av ChrBra Visa inlägg
Jag har sett busshållplatser som är större än terminalen på Ikaria och inflygningen var inte att leka med (inget för flygrädda, kort landningsbana straxt efter havet mellan bergen ) Min enda tanke var att "hoppas piloten har gjort det här några gånger tidigare"
Starten var inte heller så rolig. Man såg ju hur kort landningsbanan var och när starten gick tänkte man "lyfter han inte snart?" När han lyfte, då var vi över vatten, sekunden efter!

/Netwolf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-15, 12:06
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Hyra bil på Ikaria??

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Starten var inte heller så rolig. Man såg ju hur kort landningsbanan var och när starten gick tänkte man "lyfter han inte snart?" När han lyfte, då var vi över vatten, sekunden efter!

/Netwolf
Låter som en upplevelse som måste provas , kanske blir det hemresa därifrån.

Sonen fick grymt bra kontakt med grabbarna nere på fotbollsplan i Agios Kyrikos så han vill nu åka tillbaka dit lika mycket som han vill träffa Nikos på Fourni (om inte lite mer kanske)

// C

Senast redigerad av ChrBra den 2008-07-15 klockan 12:09.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT