Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-09-07, 22:59
anncha50s avatar
anncha50 anncha50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Tärnaby
Inlägg: 26
Standard Vad göra med packningen o väntan på flyget hem?

Vi flyger tillbaka från Aten på lördag 15/9 kl 21.15 med Norwegian och kommer förhoppningsvis till Pireus med färja från Fourni samma dag kl 12.15. Det blir många timmar att vänta på flygplatsen.
Vi testade för många år sedan att sova i Aten sista natten och vi har även prövat att ta med packningen in till Aten och lämnade in den någonstans, som jag nu inte minns var.
Kan man hinna att åka från Pireus till flygplatsen och lämna in packningen någonstans för förvaring i ex en servicebox och sedan fara in till Aten ovh vara där ngr timmar och hinna tillbaka för att flyga kl. 21.15?
Eller finns det även nu ngt bra ställe i Aten där man kan lämna in sin stora väska ngr timmar tills man ska åka ut till flygplatsen?
Det känns ju betydligt lättare än att fara fram och tillbaka.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-09-07, 23:31
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Vad göra med packningen o väntan på flyget hem?

Det finns faktiskt gott om effektförvaring i Atén och då väldigt centralt. Det kostar visserligen några Euros, men det är värt det. För ett par år sedan lämnade jag in bagage vid lunch och hämtade sent på e.m.. Jag kommer dock inte ihåg namnet på stället, tyvärr. Det låg på Mitropoleos (gata!) 50-100 m före Syntagma, höger sida om man promenerar upp mot Syntagma. Jag tror det var en resebyrå (en trappa upp) kombinerad med internet Café.
Men strunta i det. Googla på "left-luggage office athens" eller "baggage storage Athens" och ni hittar flera alternativ (använd citationstecken när ni söker!). Naturligtvis, så nära Syntagma som möjligt om ni avser att åka buss till flygplatsen.
Lycka till.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT