Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-08-26, 17:32
Disse76s avatar
Disse76 Disse76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2014
Ort: Bålsta
Inlägg: 297
Standard Sista Mythosen!

Idag drack jag den sista Mythosen som jag köpt på bolaget i Jakobsberg, Vilken tur att vi redan på Fredag åker till Kreta!

Vi kommer att bo väster om Chania i Maleme,
Har googlat en del om sevärdheter, bl.a den tyska kyrkogården. Det finns i närheten ett lokalt bryggeri som vi kommer besöka, Även Chania kommer vi besöka och strosa runt i.

Men vad bör man se på den västra delen av Kreta? Vi kommer och ha hyrbil hela veckan så att besöka sydvästra delen blir inga problem, Vilken strand eller by är värt ett besök?
Vilken restaurang bör man äta på i Chania?
Första resan till Kreta för oss, Känns lite konstigt att vi inte vart där än fast vi besökt Grekland en hel del, Så ös på med förslag!

/Mange
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-08-27, 15:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Sista Mythosen!

Citat:
Ursprungligen postat av Disse76 Visa inlägg
Men vad bör man se på den västra delen av Kreta? Vi kommer och ha hyrbil hela veckan så att besöka sydvästra delen blir inga problem, Vilken strand eller by är värt ett besök?
Finns massor att se och göra på sydvästra Kreta. Bland annat stränderna Elafonissi och Fallasarna, byarna Paleochora (och stränderna däromkring) Chora Sfakion och Loutro, kanske en tur upp till min favorit på Kreta: Aradenabron. Missa inte heller Akrotitihalvön där det finns fina stränder, bra vandringar och intressanta sevärdheter.

Läs om alla platser ovan, och fler därtill, under rubriken Chania län på denna sida.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT