Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-13, 20:55
Tigerflickan Tigerflickan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Inlägg: 29
Standard Paleros utan bil bra eller dåligt?

Paleros verkar vara litet, mysigt och genuint, inte så mycket turister. Men om man inte kan hyra bil (sjukdom får ej ha körkort) är det då ett bra val? Nån som vet om det går lokalbussar till andra städer och om de i så fall går hyfsat ofta? vill inte riskera att bli helt fast på en ort under hela semestern.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-16, 23:15
lena ts lena ts är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 12
Standard Sv: Paleros utan bil bra eller dåligt?

Hejs ! Det finns lokalbuss till närmaste stad Vonitsa.Därifrån finns möjlighet att ta sig till Lefkas, men det gäller att tiderna passar, eventuellt till annan liten stad Astakos. 1-2 lokalbussar per dag " tror " jag det finns. Åker aldrig dem själv .jag föreslår att du konstaktar antingen Vings personal , som åker dit och hotell Cliff Bay, eller att du kontaktar Cliff Bays ägare Christos Soldatos som brukar börja ordna för säsongen någon gång i Mars. Annars är det taxi som gäller. Paleros är lugnt och trevligt utan utflykter men det är naturligtvis en smaksak . Med vänlig hälsning Lena ts
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-17, 08:18
Tigerflickan Tigerflickan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Inlägg: 29
Standard Sv: Paleros utan bil bra eller dåligt?

Tack Lena för svaret, då vet jag lite mer om förutsättningarna. Ska fundera lite så ser jag hur det blir. Tar gärna emot fler erfarenheter om det finns nån mer på forumet som varit där.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT