Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-09, 11:32
anderz anderz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 139
Standard Skiathos i augusti

Har varit mycket på skiathos men aldrig mitten av augusti. Hur är det med boende just då? Det är ju inte "peak" för svenskar/Norrmän kanske för Greker, Italien, England . Behöver man förbokning Hotell/Rum?
Anders
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-10, 11:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Skiathos i augusti

Citat:
Ursprungligen postat av anderz Visa inlägg
Har varit mycket på skiathos men aldrig mitten av augusti. Hur är det med boende just då? Det är ju inte "peak" för svenskar/Norrmän kanske för Greker, Italien, England . Behöver man förbokning Hotell/Rum?
Jag har inte varit på Skiathos i augusti, men jag tippar på att det är mycket folk, och att förbokning är att föredra. Augusti börjar bli en allt populärare månad för Skandinaver, och där är säkert många greker och andra nationaliteter också. Jag skulle boka i förväg.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-10, 19:18
anderz anderz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 139
Standard Sv: Skiathos i augusti

Jag tror också det är mycket folk - har sett överfulla båtar i slutet av juli. Det blir nog att beställa Hotell för att vara på den säkra sidan.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-02-20, 18:57
anderz anderz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 139
Standard Sv: Skiathos i augusti

Jag lägger ner Skiathos i augusti. Nu blir det Kalkan/Kas (Turkiet) och Kastelorizo (Megisti) 5 dagar på varje ställe.Båt resan över till Kzo tar ca 20 min.

Flygresa från Landvetter till Dalaman via ******** kostar 1.600 sv kr. (Turkish Airlines) Min resa 10 dagar i Turkiet och 5 dagar i Grekland är halva priset mot en vecka på Skiathos.Bra stansar på Hotellen lite enklare på Kastelorizo.

Det blir min 6 besök på Kastelorizo första gången slutet på 80-talet - då Grekiska staten(Turistbyrån) bjud på färjebiljetterna från Rhodos - man ville få ditt turister
Anders
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT