Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-25, 13:30
ab73 ab73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 30
Standard Barnvänligt ocgh tips på boende

Hej ,
Vi planerar en greklandstrip till sep 2008 och nu undrar jag hurudant är skiatos i sep ? Vi kommer att ha en tvååring med oss, så vi hoppas att de värsta turistmassorna lämnat ön tills dess

Tips på barnvänliga stränder,eller är de alla långgrunda. Samt tips på boende. Gärna lägenhetshotell med lite större lägenheter. Om nån har nåt tips på nån annan favortit ö/ställe tas de med glädje emot.

Vi är vana greklandresenärer med gubben, men med en liten med vill man ju att det ska löpa så smidigt som möjligt.

vi har också funderat på bara flygstol til Aten och därifrån ev ta oss till syros. Vad ska vi tänka på?

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-26, 11:05
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Barnvänligt ocgh tips på boende

De allra flesta stränderna på Skiathos är mjuka sandstränder med mjuk härlig botten och "lagom" långgrunda. Finast är stränderna på västra delen av ön både på norra och södra kusten. Troulos brukar beskrivas som en perfekt familjestrand. Jag har inte varit där men det stämmer säkert, fast det tycker jag definitivt Koukounaries och de andra stränderna också är.

Om ni är intresserade av att bo utanför staden och har tänkt boka boendet själva, så har jag ett par förslag i Koukounaries.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-18, 22:00
Andréa Andréa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 5
Standard Sv: Barnvänligt ocgh tips på boende

Hej!

Så att du för ett tag sedan skrev om en ev resa från Aten till Syros....vi gjorde den resan förra året med en 3-åring och en 1-åring och det gick fantastiskt bra. Visst var det en lång resa, men det var det värt, för Syros är en paradisö!

Skriver gärna mer om resan!

Mvh
Cecilia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT