Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-07-04, 09:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag tror även att hon rör vid något hos många av oss som har funderingar/drömmar/fantasier om att någon gång faktiskt slå oss ner på en liten grekisk ö. Livsfarlig läsning, hon visar ju att det är möjligt
Precis så är det Inkfish! Vi är nog många som vid vissa tidpunkter i livet tänkt den tanken. Hade man varit 30 år yngre med ett jobb som var fritt och med dagens teknik så hade många vägar varit öppna Men som lågstadielärare med noll kunskaper i grekiska så har väl inte alternativen varit så där många...
...fast på Kalymnos 1996 så såg dåvarande maken och jag drömhuset med utsikten över havet där vi kunde haft uthyrningslägenheter och startat litet pensionat. Han ville dock inte och då hade vi faktiskt ett gräl för priset var bra! Jag kunde bott där en del av året och skött ruljansen...det är faktiskt enda gången jag verkligen tänkt tanken!

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-07-04, 09:58
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Jag har aldrig någonsin velat det - förrän i år. Och det är delvis Jennifers förtjänst, just för att hon visar att det är möjligt.

Men: hon har en förutsättning som jag tror att få av oss har, och det är att hon fortfarande har en inkomst hemifrån England. Hon har ett deltidsjobb på webben som hon kan sköta från Grekland, och då hamnar man i ett annat läge.

Att vara beroende av greker för sin inkomst i dessa kristider verkar farligt. Ett samtalsämne på Tilos nu när jag var där var hur svårt folk hade att få betalt av sina arbetsgivare, vem som hade obetalda räkningar, vem som inte fick handla på kredit längre och vem som hade problem med banken
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-07-04, 12:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Ja, vem skulle inte vilja bo permanent på en liten paradisö i Grekland, men som sagt inkomster måste man ha osv. hade man varit ekonomiskt oberoende hade jag inte tvekat, väntar fortfarande på storvinsten.....då drar jag direkt...Sverige känns stundtals väldigt trist!!

Sunny
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-07-04, 12:33
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Men det är inte bara det hon berättar om ön som är intressant... Jag tror även att hon rör vid något hos många av oss som har funderingar/drömmar/fantasier om att någon gång faktiskt slå oss ner på en liten grekisk ö. Livsfarlig läsning, hon visar ju att det är möjligt

Inkfish: Den meningen är livsfarlig att skriva! (För mig))
Birgitta.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-07-04, 13:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
[I][COLOR=blue]

Inkfish: Den meningen är livsfarlig att skriva! (För mig))
Birgitta.
Ja Birgitta och Arne, varför i hela friden bosätter ni er inte i Paleochora och sen åker hem på sommaren till Skäret. De andra greklandsturerna kan ni ju ändå göra från Kreta. Ni är ju så mycket borta från huset i Umeå ändå så det måste val vara jobbigt att hålla det i ordning också mellan alla resorna?
Är det som hemma hos oss att det är gubben som strular? Tänk så mycket snöskottning Arne slipper!!

Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-07-04, 14:28
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Re: "Ensam" på Tilos :)

Nu är boken "Falling in Honey" beställd på Adlibris... ...med risk för att "missa" sista transfern hem...


/Maggy
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-07-05, 11:43
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

hmm, tänka sig att en massa fruntimmer åker till Tilos...verkar det som?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-07-05, 17:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
hmm, tänka sig att en massa fruntimmer åker till Tilos...verkar det som?
Och några killar också, bland annat jag.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-07-05, 18:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Jag upplever det inte som det är övervägande "fruntimmer" som åker till Tilos, både män och kvinnor verkar gilla ön, när jag var dit i höstas var det mycket par, en del ensamresenärer, ön verkar också väldigt populär bland engelsmän.

Sunny

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-07-05 klockan 18:25. Anledning: korrigering
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-07-05, 23:27
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Som de andre skriver, du kommer til å få det helt supert på Tilos. Elsker øya, liten og trivelig. Lett å komme seg rundt. Og idylliske Livadia. Vi bodde også på Eleni, og trivdes veldig godt.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2013-07-06, 10:45
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Re: "Ensam" på Tilos :)

Låter helt underbart, Ingrid... ...har bokat med havsutsikt, på Elini... ...ska nog köpa mig ett par badskor...Vad tyckte ni var speciellt bra med hotellet? Verkar väldigt mysigt, bra läge och med trevlig personal... Någon som har åkt från Kastrup till Tilos? Har det fungerat bra? Har förstått att transfern till/från Tilos går direkt utan övernattning på Rhodos...



/Maggy
Svara med citat
  #32  
Gammal 2013-07-06, 10:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Re: "Ensam" på Tilos :)

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
ska nog köpa mig ett par badskor...Vad tyckte ni var speciellt bra med hotellet? Verkar väldigt mysigt, bra läge och med trevlig personal...

/Maggy
Badskor köpte jag för allra första gången på Tilos efter ett trettiotal resor till Grekland :-) Ett måste för mysiga bad på den stranden som är jättefin!!
Eleni bodde vi inte på, men åt god lunch där nästan varje dag. Gott och trevlig service. När vi gick förbi på morgnarna åt många sin gäster sin frukost där. Den såg fin ut!!
Du får en toppensemester!!

Lissi
Svara med citat
  #33  
Gammal 2013-07-06, 11:10
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Re: "Ensam" på Tilos :)

Underbart... ..."bara" 13 veckor kvar tills... ...ska förstås först till Livigno i Italien, första veckan i september... Denna resa ser jag också fram emot...fast...Tilos...


/Maggy
Svara med citat
  #34  
Gammal 2013-07-14, 11:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
Nu är boken "Falling in Honey" beställd på Adlibris... ...med risk för att "missa" sista transfern hem...


/Maggy
Bra där, Maggy

I dagens Daily mail skriver Jennifer själv om sin "Greek odyssey": http://www.dailymail.co.uk/home/you/...ce-escape.html

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
hmm, tänka sig att en massa fruntimmer åker till Tilos...verkar det som?
Ja, tillsammans med sina partners. Mycket par på Tilos.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2013-07-14, 11:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: "Ensam" på Tilos :)

Underbar läsning.....och jag MÅSTE till Tilos nästa höst igen!!!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT