Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Visa resultat för omröstning: Vilken är din favoritstrand på Naxos?
Agia Anna 33 15.94%
Agios Georgios 10 4.83%
Agios Prokopios 39 18.84%
Aliko 15 7.25%
Apollonas 3 1.45%
Maragas 11 5.31%
Mikri Vigla 9 4.35%
Plaka 45 21.74%
Annan strand 8 3.86%
Har inte varit på Naxos 34 16.43%
Antal röster: 207. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-08-22, 21:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Naxos bästa strand

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
i år kunde vi köpt; Dounuts, klänningar, busaraonger, cd skivor, solglasögon, kikare, DVD filmer, ja you name it. Fast det här var i juli.
//Helén
...då missade Du dessutom thaimmassage- erbjudandena från 4-5 pers och hennatatueringarna som flera ägnade sig åt..

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-08-23, 20:14
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Naxos bästa strand

Hjälp! När jag läser era inlägg om stranden i Prokopis blir jag rädd. Jag vill inte dela den med en massa försäljare. Då skulle jag åka till Mallorca el dyl i sådana fall. Jag har varit på Naxos ett par gånger och då har jag aldrig sett några försäljare. Men öns popularitet ökar väl stadigt och då är det säkert några som ser sin chans att tjäna pengar (inte så konstigt förstås). Jag har inte heller behövt trängas med folk på stranden, men jag har dock bara varit i maj och juni vilket inte är högsäsongsmånader.(var där senast maj/juni -05)
Hoppas inte att Naxos är på väg att bli överexploaterat.
/Ofelia
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-08-23, 20:20
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Naxos bästa strand

Det måste vara ett nytt fenomen eller något som bara gäller ett par veckor i augusti. Dock tror jag att skivförsäljare, massageförsäljare har ökat allt mer i Grekland där det finns på större platser och speciellt där det är mycket massturism. Under min ö-luff i juni Santorini, Ios, Sikinos och Folegandros såg jag strandförsäljare bara på Santorini.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-08-23, 20:56
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Naxos bästa strand

Det är nytt för i år, eller förra året, jag var inte på Naxos förra året så jag är inte helt säker, men vi var där i juli även för två år sedan, då fanns möjligheten, om man nu väljer att se det som en sådan, att köpa Cd på stranden.
Ännu är de inte så påfrestande som de som finns på tex. Teneriffa, där jagade jag bort dem med mina kryckor när de valde att inte förstå ett nej.
De på Naxos gick bara vidare efter ett no eller en huvudskakning från oss, sova räv funkade också, så man kan ju inte kalla dem påflugna.
// Helén
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-08-23, 21:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Naxos bästa strand

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Ännu är de inte så påfrestande som de som finns på tex. Teneriffa, där jagade jag bort dem med mina kryckor när de valde att inte förstå ett nej.
De på Naxos gick bara vidare efter ett no eller en huvudskakning från oss, sova räv funkade också, så man kan ju inte kalla dem påflugna.
// Helén
Nej, de var inte påfrestande, utan gick vidare när man skakade på huvudet.
Jag tror att vi får lära oss att leva med detta fenomen. Det är så många
invandrare i alla europeiska länder nu och det spelar ingen roll om det är i Italen, Frankrike eller Grekland, varuutbudet på denna slags försäljning är det samma.
Jag måste säga att jag annars var förvånad att Naxos faktiskt inte alls verkar överexploaterat trots all turism.. Inte ens själva staden kändes för turistisk..Utanför Naxos stad med närmsta omgivningar är det ju väldigt orört ... Jag tycker Naxos klarat detta bra!

Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-08-28, 10:10
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Naxos bästa strand

Har också varit på Naxos i augusti, och mött alla dessa försäljare. Tyckte inte ens det behövdes en huvudskakning eller ett nej, dom gick bara förbi om man inte visade intresse, så de var väldigt smidiga och inte ett dugg påflugna (tvärtom).

Dessutom var thaimassagen otroligt skön! *testade 2 ggr*

Lena*.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT