Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-05-02, 15:27
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
HAR DU RINGT HEM OCH KOLLAT HUR DET ÄR MED KATTERNA????
HAHAHA! Jadå, de mår bra! Förlåt att jag inte skrivit om dem Har bett tanten att bygga inhägnad på sin balkong för lilla Raggis är ledsen och vill komma ut. Hon ska försöka ordna till detta så snart som möjligt.

Citat:
Här i Svedala utanför Malmö var det nästan 25 grader idag.... Vem behöver Grekland med Ouzo, Retsina, Amstel, Saganaki, Kotoupola al Forno, Choriatiki......
Nä, eller hur... vem behöver det?

Citat:
Tänk på att det är en VÄLDIGT stor skillnad mellan att stå framför och bakom baren.... Jag har varit på båda sidor...

Tänk på att du är mycket mer utsatt när du står bakom baren och har ett helt annat ansvar och agera därefter. Och då menar jag inte allmänt utan hur du ska agera som person.
Lycka till med jobbet. Och var försiktig.[/QUOTE]
Jag har förstått detta nu, man är VÄLDIGT utsatt. Särskilt nu när det knappt finns några turister och det är ett ENORMT överskott på killar. Vanligtvis skulle jag inte klaga, men nu är jag på "fel" sida baren och blir utfrågad om både det ena och det andra. Men jag markerar när enough is enough. Tyvärr kan man ju inte "smita undan" in i köket eller liknande här på Rocks, så man får försöka ignorera men på ett bra sätt. Vilket inte är helt lätt...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-05-02, 18:10
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Update från Naxos!

Hej Veronica!

Vi ska till eastwest och äta nu (gubben fyller 41 idag) och sen kanske vi kikar förbi hos dig om vi hittar dit!

Vi bor i Prokopios hos Vaggelis, men har hyrt cyklar idag, så det blir till att cykla hem på nattkröken förbi alla mozzzkitozzz (jösses vilka moln det är på vägen mellan flygplatsen och havet!). Köper nog en scarf ikväll så vi slipper dem i munnen (enligt Vaggelis så är de inte blodsugande).

Hoppas vi ses!

Mariell & Stefan
Naxos är ju helt ljuvligt nu!!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-05-03, 12:23
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 889
Standard Sv: Update från Naxos!

Blev det nåt premiärdopp?? Hur var badtempen? Arne 5 år väntar SÅ på att få dyka och simma i havet... och mamman och pappan längtar efter solen och en kall Mythos. Vi ses säkert nån dag!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-05-07, 12:23
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Update från Naxos!

Vad kul att få följa dina äventyr på Naxos och lycka till med jobbet!
Suget efter Naxos bara ökar och ökar när jag läser om dina eskapader, härligt!
Var ligger OTR???
Vi måste ju komma och besöka baren (anländer Naxos 28/6)
Jag lovar att beställa GT eller öl eller nåt annat enkelt, fast då är du säkert så fullfjädrad så du blandar 20-ingrediensers paraplydrinkar och Long Island Ice teas i sömnen

K-Linnet och jag kommer och barhänger.........
Vi ses!
Paphianna
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-05-08, 11:03
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av nickelena Visa inlägg
Blev det nåt premiärdopp?? Hur var badtempen?
Japp! I fredags, på Prokopios! Vågorna var rätt höga så det blev lite strömt, men det var inte så kallt som jag hade trott. Temperaturen vågar jag inte gissa mig på...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-05-08, 11:36
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av Paphianna Visa inlägg
Var ligger OTR???
Vi måste ju komma och besöka baren (anländer Naxos 28/6)
Vet du var Waffle House ligger? Jam Bar? Där är det! Hur enkelt som helst att hitta! Välkommen in! På onsdagar är det skönsång med karaoke... Faktum är, att det var riktigt bra nu senast! Ägaren, Thomas, har grymt bra röst. Mig vill du inte höra sjunga. Finns inte tillräckligt med alkohol i baren för att få mig att sjunga...
Nu ska jag till stranden!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-05-14, 14:01
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Finns inte tillräckligt med alkohol i baren för att få mig att sjunga...
Tydligen så gjorde det det igår... Japp, jag "sjöng". Hellre än bra. Men det var roligt och, frankly, orka bry sig!

Temperaturen liknar nu högsommar. Varmt som attan och man behöver inte kura ihop sig i kofta på kvällen längre. Vattnet är dock fortfarande kallt, men uppfriskande efter man legat och pressat i solen en stund.

Nu märks det att det börjar lacka mot högsäsong; svenskarna invaderar ön!

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM
Vi ska till eastwest och äta nu (gubben fyller 41 idag) och sen kanske vi kikar förbi hos dig om vi hittar dit!
Ni hittade hit! Och du sjöng bra

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
HAR DU RINGT HEM OCH KOLLAT HUR DET ÄR MED KATTERNA????
Kattvakten ringde häromdagen och sa att Raggis var sjuk; han gick runt och jamade och hade även kissat i sängen. Jag sa till henne att jag trodde han bara ville komma ut och han protesterade. Bebisarna är ju vana att vara på balkongen dygnet runt sommartid, och tanten har ingen inhägnad. Men hon tog med sig Raggis till veterinären ändå, och det visade sig att det inte var något fel på honom... Mamma vet bäst! jag är glad att han inte var sjuk, men det onödiga kalaset kostade mig 1400 spänn Tanten ska be vänner att fixa balkongen så bebborna kan sitta ute och spana på fåglarna. Snällt av henne.

Nu är jag helt död och ska gå hem och sova. Planen var att dega på stranden men jag pallar inte... Måste samla energi för fredag och lördag då det blir en del folk i baren!
På söndag, ev måndag, sticker jag över till Amorgos några dagar. Ser verkligen fram emot detta!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2009-05-14, 16:57
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Kattvakten ringde häromdagen och sa att Raggis var sjuk; han gick runt och jamade och hade även kissat i sängen. Jag sa till henne att jag trodde han bara ville komma ut och han protesterade. Bebisarna är ju vana att vara på balkongen dygnet runt sommartid, och tanten har ingen inhägnad. Men hon tog med sig Raggis till veterinären ändå, och det visade sig att det inte var något fel på honom... Mamma vet bäst! jag är glad att han inte var sjuk, men det onödiga kalaset kostade mig 1400 spänn Tanten ska be vänner att fixa balkongen så bebborna kan sitta ute och spana på fåglarna.
Det är kul att vara kattbetjänt! Men ingen kan påstå att det är billigt. När jag flyttade hit för 4 år sedan klöste den ene ner tapeterna i vardagsrummet, köket och sovrummet. Så jag tycker 1.400 låter billigt... Och varför han lät bli hallen förstår jag fortfarande inte?

Katter kan ju protestera mot allt möjligt. När de är vana med balkong kan det vara en anledning. En annan vanlig anledning är om inte lådan sköts perfekt. Då kan de pinka, märkligt nog ofta i sängen, som protest.

Litet utvik. Det mest utstuderade jag hört om katters bestraffning var när en god vän hade bråkat med en av sina katter. Som straff sket katten i hans nya svindyra Italienska loafers.... Hur den lyckades välja just dem bland alla skorna i hallen övergår både hans och mitt förstånd...

Att ha en katt är som att ha en liten hund med Touretts och ADHD samtidigt och på en ständig överdos av Extacy. Att ha två är som att ha en Circus hemma dygnet runt. Eller som man också kan säga: Vem behöver TV...? Utvik slut...

Hoppas reservmatte kan näta in balkongen så att "bebbarna" kan komma ut igen. Jag har faktiskt just nu en dialog med Gunnebo om just kattnät. Mina två gossar "bor" på den inglasade balkongen när det är varmt. Men jag ska näta in den andra angränsande också så de får mer frisk luft. Jag har uppåt 12 m2 balkong totalt...

Citat:
På söndag, ev måndag, sticker jag över till Amorgos några dagar. Ser verkligen fram emot detta!
JAHA? Det var mycket mer information än jag behövde. Det är absolut ingen här på K som avundas dig ett halvår på Naxos med lite utflykter hit och dit... Allra minst jag...

Hälsa Torget i Katapola. För det är väl dit du ska? Har du vägarna förbi Pizzeria Erato, bort till höger i hamnen mot Elenis? I så fall hälsa Andreas från mig att jag ska skicka några DVDer som jag lovade. De kommer vartefter på något sätt...

Jag är inte det MINSTA avundsjuk och bara marginellt missundsam...

Får se om jag drar ner till Tinos i höst. Att byta kök och åka till Grekland samma år är dock lite påfrestande i plånboken. Men bankerna ska leva de också... Är du kvar då kanske jag gör av avstickare till Naxos någon dag för en drink hos dig och en middag på East-West... Tyvärr är ju förbindelserna mellan Tinos och Naxos urdåliga numera men man kan åka över Paros eller Myconos...
Svara med citat
  #29  
Gammal 2009-05-15, 16:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
På söndag, ev måndag, sticker jag över till Amorgos några dagar.
Inte det också! Räcker det inte med att du är på Naxos!

Hälsa Amorgos från oss, och ha det så himla gott!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2009-05-21, 13:14
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Inte det också! Räcker det inte med att du är på Naxos!
Jag kände att jag behövde lite semester

Roligt att folk där känner igen mig, trots att jag bara brukar stanna en vecka i juni varje år. Gamla vita vovven på "The Corner" lever ännu, jag trodde han skulle ha kastat in handduken vid det här laget.
Annars var det sig likt i Katapola, med undantaget att baren på hörnet vid "torget" numera är en snack-bar och ingen "vanlig" bar. Lite synd, eftersom det inte direkt kryllar av barer i Katapola.
Men nu är jag "hemma" igen i verkligheten, eller vad man ska kalla det. Tyvärr är inte vädret något vidare för tillfället. Det blåser och är lite småruggigt, fast solen skiner. Igår när vi kom från Amorgos vid niosnåret på morgonen var det molnigt och regnet hängde i luften. På Amorgos regnade det ca 15 minuter, sen var det växlande molnighet, vilket det brukar vara för det mesta när jag är där.
Nu ska jag traska hem och handtvätta lite, eftersom tvätterierna här tar 7 euro för en påse tvätt och då får man det tillbaka blött och får torka det själv... man blir ruinerad.
Ha det gott hemma i Svedala!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2009-05-21, 13:55
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: Update från Naxos!

Det blåser rätt häftigt ser jag på web cameran som är från st georges beach. Kommer kanske om 14 dagar, inte bokat nåt än, men ligger och kollar.

Maritha
Svara med citat
  #32  
Gammal 2009-05-21, 19:02
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Jag kände att jag behövde lite semester

Roligt att folk där känner igen mig, trots att jag bara brukar stanna en vecka i juni varje år.
Det är helt otroligt vad duktiga flera stycken är på att känna igen återvändargäster, jag är alltid lika imponerad när man ser att de känner igen en. Jag är ju inte den enda turist de träffar under en säsong.
// Helén- som med intresse följer ditt liiv på Naxos, Veronica.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2009-05-22, 09:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Gamla vita vovven på "The Corner" lever ännu, jag trodde han skulle ha kastat in handduken vid det här laget.
Visst är det otroligt! Han låg och sov utanför tavernan varje morgon jag gick till bagaren nu i april. Blev förvånad varje gång jag så honom.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2009-05-26, 12:47
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Nu jobbar jag mina sista två dagar på On The Rocks! Imorgon blir min stora final, så kanske jag ska dra till med en karaoke? På fredag börjar jag jobba på Tha Katso, ett café/bar som ligger bredvid Scirocco på torget. Där kommer jag jobba som servitris på kvällen och sedan framåt natten bakom baren ihop med en annan tjej.
En svensk familj kom till Rocks i fredags; det visade sig att de var medlemmar här på Kalimera. Tyvärr minns jag inte deras alias Men de hade en liten charmör till son i alla fall
Vädermässigt så är det nu högsommar! Igår natt var det smällhett och folk gick och badade fast det var kolmörkt ute.
Här kommer en liten bild från min surfspot på Sottovento. Hoppas ni inte blir avis, ni som sitter instängda på kontor och surfar
Svara med citat
  #35  
Gammal 2009-05-26, 12:53
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Update från Naxos!

Ja ok då. Jag är avis...
Svara med citat
  #36  
Gammal 2009-05-26, 12:55
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Här kommer en bild på teamet bakom baren på On the Rocks! Nu vet ni vem ni ska morsa på när ni kommer till Naxos
Svara med citat
  #37  
Gammal 2009-05-28, 20:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Update från Naxos!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Här kommer en liten bild från min surfspot på Sottovento. Hoppas ni inte blir avis, ni som sitter instängda på kontor och surfar
Inte alls!
Svara med citat
  #38  
Gammal 2009-07-05, 16:28
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Pust! Är det varmt här!! 30 grader varje dag och jag smälter här på jobbet. Som många skriver så är det ganska folktomt här, till skillnad mot förra året. Som nu till exempel, helt tomt här på Tha Katso (det ger mig tid att surfa ) och två bord upptagna på Scirocco. Thanasis mittemot är tomt. Om ett par timmar är det dock knökfullt på Scirocco av alla svenskar och kö vid fontänen.
Det har varit lite kalimerare här och presenterar sig, men senil som jag är minns jag inte deras namn Endast en person har jag sett med Kalimera-tröja och det var 3-4 veckor sen. Var är ni, alla kalimerare? Ta på er tröjorna så jag ser er när ni traskar förbi! Eller kom in på en öl!
Har nya arbetstider nu, jobbar 15-22 vilket ger mig möjlighet att gå ut och äta på kvällen, vilket är bra, men jag får ingen riktig tid på stranden. Vilket I-landsproblem, va?
För övrigt kan jag rekommendera badskor när det är stora vågor. För ett par veckor sen låg jag och guppade på vågorna och märkte inte av att jag drogs ut mot revet (här på Agios Georgios). För sent kände jag sjögräs mot ryggen och började paddla in mot land - när en våg kom och slog ner mig mot revet. Sjöborrar gör ont, kan jag meddela. Inte att rekommendera att kliva på. Haltade runt ett par-tre dar innan jag lyckades få ut alla taggar ur foten. Man lär så länge man lever.
Annars är allt bra. Har varit flertalet gånger och ätit på EastWest (hej Lotta!), hängt på fd arbetsplatsen On the Rocks, chillat på Sottovento, ätit enorma tallrikar med mat på Maro's, degat på Plaka, provat surfa på Naxos Surf Club. Men: jag har cravings för Stockholm!! Finns det något bättre en Stockholm en sommarnatt?
Ni som befinner er där nu - drick ett glas vin, blicka ut över staden i kvällssolen och skänk mig en tanke!
Svara med citat
  #39  
Gammal 2009-07-05, 16:39
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Update från Naxos!

Här jobbar jag nu!

Svara med citat
  #40  
Gammal 2009-07-05, 20:49
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Update från Naxos!

Stockholm?!
Trodde jag läste fel. Här sitter jag och hallucinerar om Grekland, Naxos och Amorgos i synnerhet, vi kan byta nu om du vill
Stockholm har visserligen visat sin bästa sida senaste veckan med Medelhavsvarma kvällar, men nu är vi tillbaks på 15 grader igen. Som vanligt med andra ord.
Och du, passa på att njut, visst är Stockholm vackert, men här finns inget Medelhav att plaska i och inget Naxos och inget Amorgos och ...........inget Grekland

Kalypso (som inte får åka till Grekland i sommar)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT