Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-26, 20:06
Wiket Wiket är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 5
Standard Angående Naxos och ett hotell.

Hej, funderar på att åka till Naxos snart.
Har kollat på "Aegean Palace" Någon som har varit på det stället?

Hur är naxos som en ö? Har läst överallt att alla rekommenderar ön. Men är den verkligen så bra som alla säger? Är det fullpackat med folk? Hur är vädret i juli-augusti?

Tack!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-12, 11:20
Natascha Natascha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Hej!

Jag ska till Aegean Palace med flyg från Mamö 23 augusti. Tycker att hotellet verkar ha ett lugnt läge nära stranden och att det håller hög standard.

Men jag undrar också om det är någon som har varit där och vet något mer om det? Är det helt färdigbyggt?
Vi ska dit på bröllopsresa så för oss är det viktigt att det ligger relativt lugn så att vi får mycket avkoppling.

Sen undrar jag allmänt hur det är att åka till Grekland i slutet av augusti? Är vädret likadant som i slutet av juli? Samma temperatur, samma soltimmar? Enligt resebyrån ska det vara ytterligare lite varmare i augusti men undra om det verkligen stämmer när det gäller slutet av månaden?

Är tacksam för all information när det gäller hotellet, Plaka beach och vädret.

Kram, Natascha.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-07-12 klockan 11:29. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-14, 00:20
spiro spiro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: göteborg
Inlägg: 83
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Citat:
Ursprungligen postat av Wiket Visa inlägg

Hur är naxos som en ö? Har läst överallt att alla rekommenderar ön. Men är den verkligen så bra som alla säger?
Hur Naxos är som ö, eller om det är så bra som alla säger är svårt att svara på. Det beror på vad du förväntar dig. Personligen tyckte jag att det var för mkt fyrhjulingar, tingeltangel och säsongsöppna resturanger. Min största behållning av Naxos var att åka bil runt ön och besöka byarna ( främst koronos!). Annars är det nog beachen som gäller för de flesta, och den är nog fin vid plaka där hotellet ligger. Det var min första charterresa, så nu har jag testat det. Jag kommer däremot inte göra om det, utan åker hellre till typ thessaloniki och gör utflykter därifrån.
ps
hotellet har en bra hemsida, -har du kollat?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-14, 17:32
Sus_o_duss avatar
Sus_o_dus Sus_o_dus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Svedala
Inlägg: 6
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Naxos är en av de ställen där allt för många turister befolkar Ön. Mycket av det Grekiska har blivit tingeltangel i Naxos stad (Chora). Kan bekräfta att Agia Portokopios och Agia Anna har många Solstolar och Paraplyer (Som Rimini i Italien). Vi trivdes på vår Pension som var Agia Portokopios som var väldigt trevlig och bra skött och med en trevlig ägare. Vandringar är att föredra att åka tidigt på morgonen och slippa värsta Biltrafiken. Buss är väldigt enkelt och billigt att ta om man bor vid de Kända stränderna.

Senast redigerad av Sus_o_dus den 2008-07-14 klockan 17:34.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-14, 20:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Citat:
Vi ska dit på bröllopsresa så för oss är det viktigt att det ligger relativt lugn så att vi får mycket avkoppling.
Jag har inte bott där, men du ska nog inte oroa dig för att det inte är lugnt, Plaka är stillsamt.

Citat:
Sen undrar jag allmänt hur det är att åka till Grekland i slutet av augusti?
Vädret är numer svårt att sia om, kallt lär ni inte få det i alla fall, snarare tvärtom, augusti brukar vanligtvis vara en het månad. Dock kan det blåsa.

Citat:
Är tacksam för all information när det gäller hotellet, Plaka beach och vädret.
Stranden är fantastisk!



Så här såg Plaka ut den 4 september 2007.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-16, 00:45
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Naxos føltes mye mer fullstappet med turister nå i Juni i forhold til for 4 år siden. Om kveldene var det som å gå på Karl Johan den 17 mai her i Norge. Masse folk og de fleste Norske føltes det som.... Strendene var også fullpakkade.. også ute ved Agia Prokopios og Agia Anna.
Masse solstoler og parasoller.... . Virkelig stor forskjell, men det er jo også flere og flere som nå reiser på egenhånd så da må man nesten regne med at det blir fullt av turister på de øyene som ikke er direkte "charterøyer"...
Tør ikke å tenke på hvordan det er der i Juli/August når det var så fullt i Juni..

Vi bodde nå i byen siden vi hadde bekjente som også bodde der..., behagelig om kvelden, men bystranda var virkelig kjiip.

Ia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-06-14, 19:54
Knut Es avatar
Knut E Knut E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Oppegård
Inlägg: 23
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Håper dere hadde en en fin Bryllupsreise, Natascha.
Hvordan var Aegean Palace? Supert om du eller andre som har vært der har noe å fortelle. Min kone og jeg skal bo der en uke i månedsskiftet juni/juli. Hvor langt fra campingen og restauranten O Maloni ligger hotellet?
Synes det ser veldig fint og åpnet ut der og litt høyere standard enn de fleste andre hoteller. Noen som ahar noe å fortelle?

Knut E
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-06-14, 22:32
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Citat:
Ursprungligen postat av Sus_o_dus Visa inlägg
Naxos är en av de ställen där allt för många turister befolkar Ön. Mycket av det Grekiska har blivit tingeltangel i Naxos stad (Chora). Kan bekräfta att Agia Portokopios och Agia Anna har många Solstolar och Paraplyer (Som Rimini i Italien).
Norra delen av Prokppios och södra delen av Ag. Anna stämmer inte in på oanstående beskrivning, där är det mer som på Plaka.
// Helén
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-06-20, 23:13
uolo uolo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Vi var där iförrgår, bodde i agia Anna hos Voula på Kalimera Naxos, toppen ställe, lugnt lätt att rymmas överallt ingen trängsel, lite tingeltangel. Stränderna kanon agia Anna, prokopios o plaka. Sand o vit sand, bara kornstorleken som varierar. Lite blåsigt dock, men det gäller nog HELA grekland.
Sitter nu på en balkong med utsikt över en mörk Katapolahamn....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-07-02, 23:08
miamarre miamarre är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Höllviken
Inlägg: 25
Standard Sv: Angående Naxos och ett hotell.

Citat:
Ursprungligen postat av Natascha Visa inlägg
Hej!

Jag ska till Aegean Palace med flyg från Mamö 23 augusti. Tycker att hotellet verkar ha ett lugnt läge nära stranden och att det håller hög standard.

Men jag undrar också om det är någon som har varit där och vet något mer om det? Är det helt färdigbyggt?
Vi ska dit på bröllopsresa så för oss är det viktigt att det ligger relativt lugn så att vi får mycket avkoppling.

Sen undrar jag allmänt hur det är att åka till Grekland i slutet av augusti? Är vädret likadant som i slutet av juli? Samma temperatur, samma soltimmar? Enligt resebyrån ska det vara ytterligare lite varmare i augusti men undra om det verkligen stämmer när det gäller slutet av månaden?

Är tacksam för all information när det gäller hotellet, Plaka beach och vädret.

Kram, Natascha.
Hej Natascha!
Naxos är precis så där underbart som alla säger....
Åker alltid i sluter av aug/början av sept , vädret brukar vara perfekt. Varit på Naxos 7 gånger och aldrig upplevt att det varit för varmt - det blåser alltid mer/mindre.
Mina tips till er är: buss/moppe till Maragas beach - strax före plaka och en underbar lunch på Paradiso ( ca 200 m mot Agia Anna).
Missa inte gamla stan i Naxos stad - missade själv detta de första 3 åren, underbart mysiga restauranger där. SIst men inte minst glöm inte att prova Yialos restaurang på St Georgios beach.
Ha en underbar semester /Marie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT