Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #241  
Gammal 2011-06-10, 06:38
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Då är nog den frågan löst per automatik. Har du inte MC- eller Mopedkort i Sverige får du inte hyra i Grekland. Vissa uthyrare bortser från det men händer något då kan det bli stora problem.

Är du ovan avstå...

Peter
Det visste jag inte när vi var på Skiathos för ett par år sen tänkte vi hyra moped, det enda dom krävde då var att man var över 25 år och att man hade körkort, min dotter har inget körkort och var bara 20 år så hon fick inte hyra så därför blev det jeep i stället.
Svara med citat
  #242  
Gammal 2011-06-15, 21:07
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Känner du till något om det stället? i fall du gör det så undrar vi hur vi tar oss till eran restaurang därifrån, jag brukar ha så svårt och hitta ställen jag vill besöka och det vore synd att missa att äta hos er när vi är där Sen undrar jag också var bion ligger, om det är svårt att hitta dit.


Hej,
Jag tänkte oxå göra besök hos Lotta och hennes restaurang under veckan jag är där. Vad sägs om att vi går dit samtidigt?
//Inha
Svara med citat
  #243  
Gammal 2011-06-15, 21:27
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

hej,

stränderna
när jag var på rhodos för x antal år sedan var västkusten steniga stränder, medans östkusten hade dem där härliga sandstränderna. hur är det på naxos?

jag har förstått att det är bra sandstränder vid naxos stad. men är det sandstränder runt hela ön? eller är det olika underlag?

är det någon strand man verkligen ska ta sig till?

restauranger
förutom er egen resaturang, som jag självklart ska besöka, kan du tipsa om restaurang där det serveras typiskt grekiskt?

vakhos hotel
känner du till vakhos hotel? ligger det långt ifrån hamnen?

//Inha
Svara med citat
  #244  
Gammal 2011-06-16, 15:00
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Naxos Grekland
Inlägg: 149
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Hej
Hela Naxos västkust söderut från Naxos stad är nästan bara sandstränder med fin sandig botten. Du har Ag Georgios i Naxos stad, sen ligger Ag Prokopios (min favvis) Ag Anna, Plaka, Mikri Vigla, Kastraki och Aliko. Alla fina sandiga stränder. På östkusten finns det fina ständer söder om Motsuna men dom är det lite svåra att ta sej till och ligger långt bort från Naxos stad. Vid Lionas på östkusten har du en fin stenstrand med vackra vita stenar. Och på Naxos norrspets i Apollonas har du en liten sandstrand mitt i byn. Så det finns mycket att välja på. Jag rekommenderar alla stränderna söderut och dessutom går det bussar till dom stränderna.
Min favvis grek mat serveras på Axiotissa i Kastraki samt Anesis-Spiros i Prokopios, är personligen inte så förtjust i grekmaten som serveras i stan.... God ouzo och oktapodi kan du få nere i hamnen.
Känner tyvärr inte till Vakhos hotel...
Vi ses snart!
Lotta
Svara med citat
  #245  
Gammal 2011-06-16, 17:15
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg

Hej,
Jag tänkte oxå göra besök hos Lotta och hennes restaurang under veckan jag är där. Vad sägs om att vi går dit samtidigt?
//Inha
Vilken bra ide det skulle vi kunna göra...vi får försöka komma överens om vilken dag och tid som passar oss.
Svara med citat
  #246  
Gammal 2011-06-19, 22:44
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Vilken bra ide det skulle vi kunna göra...vi får försöka komma överens om vilken dag och tid som passar oss.
Ja absolut. Vad skojig!!

Vi åker säkert med samma plan från Arlanda ner till Grekland. kl.08.35 tror jag planet gick. Åker ni med samma? Om ja - Vi kan väl isf spåra varann redan på Arlanda. Annars hörs/syns vi där nere.

Svara med citat
  #247  
Gammal 2011-06-19, 22:46
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av NaxosLotta Visa inlägg
Hej
Hela Naxos västkust söderut från Naxos stad är nästan bara sandstränder med fin sandig botten. Du har Ag Georgios i Naxos stad, sen ligger Ag Prokopios (min favvis) Ag Anna, Plaka, Mikri Vigla, Kastraki och Aliko. Alla fina sandiga stränder. På östkusten finns det fina ständer söder om Motsuna men dom är det lite svåra att ta sej till och ligger långt bort från Naxos stad. Vid Lionas på östkusten har du en fin stenstrand med vackra vita stenar. Och på Naxos norrspets i Apollonas har du en liten sandstrand mitt i byn. Så det finns mycket att välja på. Jag rekommenderar alla stränderna söderut och dessutom går det bussar till dom stränderna.
Min favvis grek mat serveras på Axiotissa i Kastraki samt Anesis-Spiros i Prokopios, är personligen inte så förtjust i grekmaten som serveras i stan.... God ouzo och oktapodi kan du få nere i hamnen.
Känner tyvärr inte till Vakhos hotel...
Vi ses snart!
Lotta
Tack snälla Lotta, tipsen/svaren!
Svara med citat
  #248  
Gammal 2011-06-20, 18:12
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
Ja absolut. Vad skojig!!

Vi åker säkert med samma plan från Arlanda ner till Grekland. kl.08.35 tror jag planet gick. Åker ni med samma? Om ja - Vi kan väl isf spåra varann redan på Arlanda. Annars hörs/syns vi där nere.

Ja vi åker med sammavi ska nog kunna spåra varandra
Svara med citat
  #249  
Gammal 2011-06-23, 09:26
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

Med tanke på det hällregn vi har just nu (i skrivandets stund) i Stockholm, säkert på fler ställen i Sverige, så LÄNGTAR man verkligen till sol-värme-beach-taverna.



Svara med citat
  #250  
Gammal 2011-06-30, 12:08
kenta kenta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 26
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

kan du tipsa på nåogt "långtidsboende"! Vi tänkte ev åka en hel månad nästa sommar och vill då gärna hyra en egen lägenhet i Naxos stad eller i närheten av staden. Vi tar tacksamt emot tips på ett sådant boende.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT