Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-06-12, 20:20
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Ååååh, ja spenatpaj som är så gott!

Ska absolut ta mig till det bageriet.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-06-14, 18:47
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Jag vill också tacka alla för de härliga tipsen. Kan knappt bärga mig, vill hinna med alla mysiga tavernor och Lionari stranden verkar vara något för oss. Undrar om det påminner om Lambi stranden på Patmos, där kan man sitta i strandkanten och beundra stenarna i timmar.
Och Ulrika, instämmer helt vad gäller East West, det blev snabbt ett favoritställe förra sommaren. Och jag som tidigare vägrat äta annat än grekiskt under mina efterlängtade (och alltför få) veckor i Grekland. Men det var verkligen både supergott och väldigt trevlig personal.
Om ca fem veckor är jag där igen

Kalypso
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-06-27, 14:18
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Nu har jag inte varit på Naxos på drygt 3 år.... Jag lovade att jag skulle tillbaka nästa år men ngt annat har kommit emellan... (såsom andra öar)... Jag älskade maten på Nikos taverna i Ag Prokopios och Annas bar även den i Ag prokopios... Mkt gott bemötande och hög servicenivå... Jag kom i håg att jag var på Annas bar och ville testa en annorlunda cosktail som inte var för sur och definitivt inte för söt... Jag tror bartendern gjode om min cocktail tills jag blev nöjd och behövde inte betala någt extra för detta... Ett annat smultonställe är hamnpromenaden i Chora och så förstås stranden i Ag Prokopios...

Hälsn Klick i HBG
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-06-28, 11:07
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Sambon pratar fortfarande om satay-kycklingen vi åt på EastWest för några år sedan - och när jag var på Naxos hela sommaren ytterligare något år tidigare gick vi ofta dit och åt, eller hämtade mat. Jag har fortfarande kvar två spådomar från lyckokakor jag har fått där någon gång i min plånbok.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-06-19, 08:41
Ullipos avatar
Ullipo Ullipo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 61
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Blåser liv i den här tråden igen .

Åk till Apollonas och ta vägen som går längst med norra kusten. Vid Agia tower som ligger vid vägen går det en stig ner till ett övergivet kloster. Där nere är det skugga under träden, en bäck porlar och cikadorna spelar. Där finns också mullbärsträd. Kan vara knepigt att komma åt, mullbären alltså. Det var ett tag sedan vi var där så jag kommer inte ihåg när de är mogna. Hur som helst ett perfekt ställe att stanna till på och "bara andas".

Ulrika som åker till Naxos om två veckor
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-06-19, 08:50
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Ullipo Visa inlägg
Blåser liv i den här tråden igen .

Åk till Apollonas och ta vägen som går längst med norra kusten. Vid Agia tower som ligger vid vägen går det en stig ner till ett övergivet kloster. Där nere är det skugga under träden, en bäck porlar och cikadorna spelar. Där finns också mullbärsträd. Kan vara knepigt att komma åt, mullbären alltså. Det var ett tag sedan vi var där så jag kommer inte ihåg när de är mogna. Hur som helst ett perfekt ställe att stanna till på och "bara andas".
Jag håller med, visst är det en magisk plats? Minns att jag tyckte det var märkligt med alla plataner mitt inne i skogen. Jag skrev lite om vårt besök där i mitt resebrev från 2005.
Ann-Kristin
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-03-16, 08:30
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Å, så många härliga ställen jag inte har hunnit med. (än)
Och vad kul att få så många uppslag..
Moutsouna är ett ställe vi besökt på endagsresor flera gånger och mötts av det stora lugnet. Varje gång vi "landat" på en taverna för lunch efter en slingrig moppetur har vi andats ut och sagt -här borde man ju sova ett par nätter, nångång...
Så i sommar skall det bli-vi lägger några nätter i mitten på semestern där.
Någon som kan rekommendera något speciellt i Moutsouna?-jag vet bara att dit vill jag.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2009-06-02, 13:41
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Tack för många bra tips. Jag gissade rätt på vad spanakopita var. Riktigt god sådan har jag inte ätit sedan Rhodos...1993??

/Aina
Svara med citat
  #29  
Gammal 2009-06-12, 09:11
sol&blåtthav sol&blåtthav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Storvreta, Uppsala
Inlägg: 11
Standard Sv: Smultronställen på Naxos

Tack alla ni som delar med er! Vi åker till bla Naxos om några dagar och det här som komplement till Jannes E-guide så har vi komplett guide. Se även Annkis resebrev från Naxos, 2006. Mycket fina resrutter beskrivna.

Smultronställen-ämne skulle vi ha under varje ö!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT