Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-16, 09:05
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard "Roomsare" på flygplatsen?

Vi ska börja årets luff med att flyga till Karpathos och stanna där 4 - 5 dagar innan vi åker vidare. Det är ju annorlunda att anlända till en ö med flyg och inte med färja och min fråga är om det brukar vara några "roomsare" på flygplatsen? Eller finns där någon liten turistinformation (typ en sådan som finns på Santorini) där man kan få info om boende? Apollos flyg landar strax före lunch så vi kommer vid en bra tid så att säga.

Celbe
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-16, 12:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Jag såg varken "roomsare" eller infokiosk när jag var där.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-16, 15:07
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag såg varken "roomsare" eller infokiosk när jag var där.
Jag hade på känn att det skulle vara så. Det blir att söka vidare på nätet efter boende. Elias Rooms har bara ett litet rum ledigt under de dagar som är aktuella och vad man kunde se på bilderna på hemsidan var rummet i minsta laget för två personer.

Celbe
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-16, 17:11
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Jag hade på känn att det skulle vara så. Det blir att söka vidare på nätet efter boende. Elias Rooms har bara ett litet rum ledigt under de dagar som är aktuella och vad man kunde se på bilderna på hemsidan var rummet i minsta laget för två personer.

Celbe
Ja stora är de inte ,men nog räcker det för 4-5 dar.Det ingår ju plats på en stor uteplats också.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-16, 18:32
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Jeg så heller ingen på flyplassen.
Tror dere bare må basere dere på å ta en taxi enn til byen..., jeg ville ha bedt taxien stoppe ved hoved-bussholdeplassen og så bare gått og spurt på hoteller rundt i det området. Det er jo lavsesong så tror ikke dere får noen problemer.
Bor dere i det området er dere nære hovedbussstasjonen som har avganger til alle strendene og byene, og bor omtrent midt i mellom hvnepropmenaden/sentrum og begynnelsen på bystranden..
(om jeg husker rett...)
Vi bodde forøvrig på Iolkos som var helt greit til en billig penge, rett ovenfor bussholdeplassen (opp "morderbakken"..)
Ellers så er jo REgina anbefalt av mange og har baseng, Atlantis ligger også like ved og har baseng... Amaryllis har store leiligheter og ligger også greit til, anbefaler evt. IKKE rom i første etasje da vertskapet sitter der og skravler el. dikuterer.. til langt på natt og det er en veldig akustikk der på grunn av fliser/ mur på gulv og vegger.. De er også oppe i "otta" og fortsetter...

Ia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-16, 18:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Tar ni taxi från flygplatsen och blir avsläppta vid taxistationen så har ni flera boenden uppför trappa resp kort backe: Elias, Roses, Amaryllis och Mertonas ligger i princip i klump.

Alla fyra har "luffarstuk".

Jag har bott för mig själv i de små rummen hos Elias och hade nog helst inte trängts med nån mer, de är inte stora.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-16, 22:28
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Inga romsare på flygplatsen.

Bodde själv på Mertonas förra sommaren och
gillade det verkligen.

Göögla på Karpathos o Mertonas. Där finns telnummer.

/pawik
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-17, 16:15
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag har bott för mig själv i de små rummen hos Elias och hade nog helst inte trängts med nån mer, de är inte stora.
När sambon såg bilderna på rummet sa han blankt NEJ och jag tycker själv också att det får gärna vara lite plats så att man kan gå runt sängarna.

Men jag gjorde det enkelt för mig och mailade Amarylis istället och har fått tag på en studio där till helt ok pris.

Normalt sett brukar vi aldrig förboka men med tanke på att vi har uppstigning kl 02.00 på natten och flyget går 06.25 känns det som om vi kommer att vara en aning möra när vi väl landar. Inte läge för att leta rum på ett ställe som vi aldrig varit på förut med andra ord. (När jag tänker efter har vi faktiskt gjort det vid ett par andra tillfällen när vi också åkt tidigt på morgonen. Är detta ett ålderstecken ?)

Celbe
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-05-17, 19:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Det jag har hört om Amaryllis är att det är helt okej och den enda studio jag sett var jättestor.

Dock var den lite trist belägen, långt ner, men vill ni kan ni ju försöka få avtalat redan nu att ni vill bo en bit upp.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-05-18, 09:12
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Dock var den lite trist belägen, långt ner, men vill ni kan ni ju försöka få avtalat redan nu att ni vill bo en bit upp.
Jag har sagt till om i mitt e-mail att vi inte vill bo längst ner. Om det sedan blir bra utsikt eller ej spelar faktiskt inte så stor roll, bara vi är nöjda med studion .

Celbe
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-05-18, 18:35
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: "Roomsare" på flygplatsen?

Det blir säkert jättebra. Det jag sett var att där var lite gammalt men ändå rent och fräscht - och stället har bra rykte med återkommande gäster. Det brukar vara den bästa garantin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT