Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-26, 22:37
finduss avatar
findus findus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Kungälv./ kode, Vitsten
Inlägg: 38
Standard Äntligen Tinos!

Hej! Har nu äntligen bestämt att det blir Tinos i sommar. Har tänkt detta i flera år men inte kommit dit. Fick så fina tips förra året på boenden.Bla Golden Beach .Blue Bay Teresa, Nicoleta, mfl. Är ganska sugen på Blue Bay Teresa Är det någon som bott där av er,? Skulle gärna vilja höra lite om priser o dyl. Tack
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-27, 09:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Blue Bay Teresa ligger jättefint och deras taverna Marathia har supergod mat.
Jag vet att Marianne här på Kalimera med make Jens bott där en natt men bytte till grannen Golden Beach p g a sängarna, men det är ju alltid en smaksak. Jag har sett en av studiorna på Golden Beach och den var verkligen välutrustad och fin med stor platt-tv på väggen tom. (Fast sen är ju programmen ändå dåliga)

Båda dessa hotell har jättebra läge vid bästa delen av Ag. Fokias.

Jag tror att ni får räkna med ca 55-60 euro natten men Marianne ger er säkert info och jag vet att hon i en tråd förra året gav info och la ut bilder...
På länken här nedanför kan ni se lite bilder från hemsidan på Blue bay Teresa

Ser nu att det var DU som ställde frågor tidigare om dessa hotell men jag vet att det har funnits trådar tidigare om dessa boenden. Leta under Tinos så hittar du nog mer.

http://www.bluebaytinos.gr/bluebay.asp

Själva kommer vi att vara på Tinos MINST 9 nätter i sommar.
Längtar alltid dit.

Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2012-04-27 klockan 09:25. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-27, 14:29
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Jag var inne och kollade på Golden Beach hotell första veckan i juli och en vecka framåt. Där fanns en studio kvar till priset av 3730 kr för 7 nätter och studio med tre sängar drygt 4000kr för 7 nätter. Tinos har med många hotell på bookingcom, men där har du säkert kollat. Blue Bay Teresa finns dock inte med där.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-27, 16:49
finduss avatar
findus findus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Kungälv./ kode, Vitsten
Inlägg: 38
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Hej Tack för info Vi kommer att anlända den 22/ 6 på Tinos. Är van att betala ca 25- 35 e för studios. Vi nöjer oss med väldigt enkelt boende men bara det finns AC , kylskåp kokmöjlighet, o balkong eller altan med havsutsikt Ligger Tinos kanske lite högre i pris på studios? Ser jättemysigt ut på Blue Bay Ska bli så intressant att uppleva Tinos några dagar. Färden går sedan vidare till Ios. Hört att det ska vara så vackert där. Därefter kanske Milos. (lite lång båtresa bara) Tar dagen som den kommer
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-04-27, 18:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Citat:
Ursprungligen postat av findus Visa inlägg
Hej Tack för info Vi kommer att anlända den 22/ 6 på Tinos. Är van att betala ca 25- 35 e för studios. Färden går sedan vidare till Ios. Hört att det ska vara så vackert där. Därefter kanske Milos. (lite lång båtresa bara) Tar dagen som den kommer
Den 24/6 kommer vi Vi har planerat 9 dagar där....kan bli längre, kan bli hela tiden. Vi vet inte. Vi hade bokat boende på Andros resten av tiden via bookingcom men har avbokat, då vi inte vet vart vi skall eller OM vi skall.Det kan ju bero på dagsform, ev båtstrejker mm. Vi har 20 dagar på oss denna tur. Hur tar man sig till Ios från Tinos??

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-04-28, 01:23
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Hur tar man sig till Ios från Tinos??

Lissi
Det är väl enklast med båt
Går en kl 09.25 alla dagar utom onsdag, framme 11.30.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-04-28, 08:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Det är väl enklast med båt
Går en kl 09.25 alla dagar utom onsdag, framme 11.30.

Mvh Janérik
Jo båt gissade jag också men jag var mer nyfiken på vilka öar man stannade vid på vägen. Jag har aldrig noterat just namnet IOS på nån båt från Tinos . Tinos-Syros-Paros-Ios kanske, men med den restiden du anger måste det ju vara supersnabb transport

Ska kolla upp det.

Lisa
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-04-28, 09:44
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Först vill jag rätta en sak. Vi flyttade inte från Blue Bay Teresa för att sängen var dålig, vi hade från början bestämt att vi bara skulle bo där en natt eftersom vi hade bokat in oss på Golden Beach senare och ville dessutom upp till Panormos och bo innan.

Vi fick det sista rummet på Blue Bay Teresa (det var en lördag och allt var fullt på många ställen) och det var en dubbelsäng med madrass som var väldigt mjuk på mitten. Vi såg även ett annat rum med två enkelsängar, de har sannolikt haft mycket bättre madrasser (syns nästan på hemsidan) men andra rum var inte lediga. Beställer man rum kan man säkert göra uppmärksam på att man vill ha bra madrasser.

Det bästa med Blue Bay Teresa och Golden Beach (som ligger precis bredvid varandra) är läget om man, som vi, tycker om att ta sig ett morgondopp innan frukost alldeles ensamma på den fina stranden – ett härligt sätt att börja dagen. När vi sedan är på tur runt omkring på ön om dagen kan det också vara fint att avsluta dagen med ett dopp ibland. Däremot är det en bit att gå in till stan, 1,5 km cirka, och lite väl långt om man är trött efter en trevlig middag på stan, dock finns det taxi för få euro. Ofta äter vi ute på Marathia, som ligger gemensamt med Blue Bay Teresa och har väldigt god mat.

Så vitt jag minns gav vi 45 euro på Blue Bay Teresa för fyra år sedan, förra året gav vi 60-65 på Golden Beach, vi tycker att vi får ett mycket bra boende som är värt det priset (nu bor vi i annexet, tror det är dyrare i själva huvudbyggnaden) – och det är nu inte för TV’ns skull att vi väljer Golden Beach! Priserna beror ju också lite på årstid, vi reser gärna i juni och september.

Vill man lätt kunna gå till bagaren, hem från middagen på stan osv. är det bättre att bo ”i stan” (Nikoletta t.ex.) men då får man promenaden ut till stranden i stället om man vill vara vid den bästa delen av stranden och bada. Nu är Tinos ju så mycket annat än att ligga vid Agios Fokas-stranden och bada hela dagen, det tror jag aldrig vi har gjort. Gillar att besöka hela ön, pyttesmå byar (Pirgos, Kardiani och Volax bör man väl inte missa, men det finns så många fina byar som det är mysigt att släntra igenom en stund (några byar har tavernor, andra inte) – åker man runt ön med bil, så är det bara att titta på kartan, välja någon by och så stanna). Det finns även många andra fina stränder att ta sig ett dopp på än Agios Fokas-stranden, de tre sammanhängande stränderna Ag.Sostis-Laouti-Ag.Kiriaki blev vår favorit på senaste resan, men vi tycker också om att kombinera badet med en mycket god lunch vid Gianaki och då bör man inte missa besök i Kardiani som är så fin en by.

Vi kör också gärna upp till Kolimbithra och kombinerar en god lunch med flott utsikt med ett härligt dopp, men inte om det blåser kraftiga nordliga vindar, då väljer vi andra kuster (Gianaki t.ex.). Det går buss till Kolimbithra, men kanske bara en om dagen, beror på säsongtid. Vi har åkt taxi en gång, det kan vara billigare än att hyra bil, men hyr man ett fordon så ser man ju så mycket mer.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-04-29, 10:54
finduss avatar
findus findus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Kungälv./ kode, Vitsten
Inlägg: 38
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Tack för fin info Vi har nu bokat boende på Agnantio, Tyckte att läget verkade bra, nära både till stan o stranden . Vi har tänkt att hyra vespa eller ev bil. Har någon erfarenhet av Agnantio är det ju alltid roligt att få ta del av det. . Lissi vi fortsätter till Ios den 26/6 med en snabbgående båt (flying cat) som går 0925 och är framme ca 1130 tror jag. ( Flyger nog fram). Tjohoo!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-04-29, 11:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Citat:
Ursprungligen postat av findus Visa inlägg
Lissi vi fortsätter till Ios den 26/6 med en snabbgående båt (flying cat) som går 0925 och är framme ca 1130 tror jag. ( Flyger nog fram). Tjohoo!
Oj då går det undan!!
Själva stannar vi nog i Tinos närhet med dagsbesök till Mykonos och sen några dagar på Syros (Ermopouli är så mysigt)samt avslutar med några dagar på Andros antagligen. Väder, vind, ev strejker samt dagsform får avgöra
Hoppas att ni gillar Tinos och att ha bil för att nå byarna är ett bra val.
Här kommer ett smakprov från Volax



Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-04-29, 14:54
finduss avatar
findus findus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Kungälv./ kode, Vitsten
Inlägg: 38
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Hej Va mysigt det såg ut här då Kan man hyra rum här med?
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-04-29, 14:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen Tinos!

Citat:
Ursprungligen postat av findus Visa inlägg
Hej Va mysigt det såg ut här då Kan man hyra rum här med?
Det vet jag inte, men jag skulle i så fall hellre föreslå en övernattning i Panormos vid havet på nordöstra Tinos.

Skicka din adress på PM så skickar jag Dig en karta med mina favoriter inritade...

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT