Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-26, 11:24
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Boende på Tinos?

Vi överväger ett besök på Tinos i sommar. Skulle kanske kunna tänka oss att kombinera några nätter i Tinos stad med boende på någon mindre ort - kan någon rekommendera en annan ort? Hur är det i Pirgos, lätt att få rum i juni ev. september? Andra orter som kan rekommenderas för ett par nätter eller så, för att uppleva det lokala kvällslivet och den genuina morgonstämningen?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-26, 15:47
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Boende på Tinos?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Hur är det i Pirgos, lätt att få rum i juni ev. september??
I Juni och efter första veckan i Sept är det lätt att hitta boende på Tinos till hyfsade priser.

Det finns boende både i Pirgos och Panormos. Personligen tycker jag Pirgos är trevligare men samtidigt ligger Pamormos vid havet. Och det finns nog fler Tavernor i Panormos även om det tillkommit en del i Pirgos nu. Det finns även några rum att hyra i Kardiani, den riktigt gamla, fina byn. Vid Kolymbithra finns det också ett Pensionat. Men det är Pensionatet, två Tavernor och badviken och inget annat...

Jag skulle föreslå att ni som planerat bor några dagar i Chora och hyr bil någon dag under tiden där. Då kan ni åka till de andra byarna och se vad som passar er och undersöka vad det finns för boende. Väljer ni sedan tex Pirgos eller Panormos går det bussar dit från Chora.

Själv har jag bara bott vid Chora så jag vet inga namn, priser eller standard på boendet på andra ställen.

Citat:
Andra orter som kan rekommenderas för ett par nätter eller så, för att uppleva det lokala kvällslivet och den genuina morgonstämningen?
En annan möjlighet är att söka upp turistbyrån/biljettkontoret där Nicoleta jobbar. Hon har ju boende i Chora också och pratar en del Svenska. Hon kan säkert dessutom rekommendera andra trevliga byar/ställen att bo på. Det finns trots allt ca 50 byar på Tinos att besöka... Och det bör ju finnas typ Domatio att hyra i flera av dem.

Det lokala kvällslivet tycker jag är väldigt bra och trevligt i Chora. Speciellt i Juni och September när det är "lagom" mycket folk där. Sedan vet jag att en del Grekiska besökare åker över till Pirgos, men främst till Panormos för att äta på kvällen. Då för att äta på någon av de Fisktavernor som finns där. Annars vet jag inget om kvälls-morgonlivet där.

Peter
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-26, 16:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Tinos?

Jag har precis som Peter bara bott i "stan", men om jag skulle bo någon annanstans nästa gång skulle jag välja Pirgos i första hand och Panormos i andra.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-26, 17:36
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Boende på Tinos?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jag skulle föreslå att ni som planerat bor några dagar i Chora och hyr bil någon dag under tiden där. Då kan ni åka till de andra byarna och se vad som passar er och undersöka vad det finns för boende.
Det finns trots allt ca 50 byar på Tinos att besöka... Och det bör ju finnas typ Domatio att hyra i flera av dem.
Ja, det låter som en riktigt bra idé, precis vad vi kommer att göra!
50 byar! Nog ska vi hitta någon som vi vill bo i förutom Choran.

Tack Peter och Janne - det var precis det vi ville höra!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT