Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-29, 16:58
Bernt Andrès avatar
Bernt Andrè Bernt Andrè är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 87
Standard Båttider fra Folegandros 2008

Her er alle båttidene fra Folegandros til forskjellige øyer. Kom nettopp hjem fra noen fine dager på Folegandros og Naxos.Synd denne fine øy blir så utbygget av hoteller...tenker da spesielt på det nye luxus hotellet i Karavostassis. Reiser ned igjen i september for 1 uke.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-29, 19:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Båttider fra Folegandros 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Bernt Andrè Visa inlägg
Synd denne fine øy blir så utbygget av hoteller.
Jag reagerade också på att det byggdes så mycket hotell på Folegandros, och då särskilt runt choran. Kanske var det för att jag hade läst här i forumet innan att man driver en medveten politik MOT en överutbyggnad av hotell som jag reagerade så starkt på att det byggdes så mycket. Hur som helst var det svårt att se på vilket sätt den politiken skulle ha slagit igenom...

Du har väl fler bilder att visa?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-30, 14:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Båttider fra Folegandros 2008

Folegandros Chora hade inte förändrats nämnvärt de 7 åren eller fler som det var mellan mina besök. Det hade tillkommit en del hotel i Choras utkant men inte så mycket som jag befarade. Byggs inget alls stannar ju utvecklingen. En diskussion pågår på ön och helt klart finns det olika intressen. Karlavostasi upplevde jag som mer förändrat och det hade byggts en del vid Angalistranden. Lyxhotellet du nämner såg jag knappt förra året men jag var bara ner till hamnen en gång frånsett resedagarna. Berätta gärna mer om hur det är på ön nu. Mycket folk?

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-30, 17:27
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Båttider fra Folegandros 2008

Området med gamla gränder tyckte jag inte verkade ha förändrats, men så fort man kommer till slutet av en gammal gränd (utom vid stupet) så tar ju ny hotellbebyggelse vid, på ett området som totalt måste vara minst lika stort som den gamla choran. På bergssluttningarna runt omkring choran byggdes det dessutom på många ställen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-02, 12:05
Bernt Andrès avatar
Bernt Andrè Bernt Andrè är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 87
Standard Sv: Båttider fra Folegandros 2008

Hei. Luksushotellet jeg nevner ligger ca 300 m fra havna og dominerer ganske mye syns nå jeg da. Chora Resort er mer enn nok dominerende og denne herlige øy bør være slik den er og ikke utbydt av hoteller kun for de med gullkort.
Bilder skal komme må bare få lagt dem inn på pc`n
Har nettopp komt hjem og lengter tilbake.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT