Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-07, 09:10
Winterberry Winterberry är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1
Standard Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att veta

Hej!

Om ett par veckor åker jag och min mamma till hotell Theo som ligger i Agia Marina. Har läst här på forumet om det men jag har ändå två frågor som jag hoppas att någon kan svara på:

Hur är frukostbuffén?
Hur ser motionsrummet ut?

Jag vill gärna också ha tips på bra (relativt billiga) restauranger i Agia Marina!

Vi har aldrig varit på någon grekisk ö förut så om det finns något som man "borde veta" innan man åker dit får ni gärna berätta det också!

Tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-07, 10:15
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Halloj! Vi är ett par som ska också ska åka till agia marina och kommer då bo på Maskorakis village.

Piser och lite allmäna tips vore trevligt!

//L
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-07, 11:55
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Bra mat till bra pris på Oncle Tom, Mitsos och Romanza i Agia Marina. Gå gärna bort till Platanias för ett ännu större utbud Där kan jag rekomendera Symposium (lite dyrare) och Drosia. The Olive Tree, som ligger priecis på gränsen mellan dessa byar, har också god mat.
Markos i Kato Stalos ligger också på gångavstånd från er...där går man in till mamma i köket och väljer ur grytorna Rekomenderas!

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-07, 12:37
Majan Majan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 82
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Den godaste maten fann vi i gamla Agia Marina. Billigare var det också.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-09, 09:47
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 145
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Hej...
Har bott på Theo dock ej nyttjat motionsrummet eller haft frukost. Men i övrigt ett jättefint hotell. Ni lär trivas. Ett stort plus är att ni får motion till och från stranden varje dag. Finns en störtloppsbacke som leder upp till hotellet. Puh... i 40 graders värme tuppar man nästan av... min dotter fick dra mig uppför.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-03-22, 11:34
Icebells avatar
Icebell Icebell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: Malax
Inlägg: 82
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Hej på er! Hur stora är lägenheterna på hotell Theo, t ex en etta? Vi undrar lite över de extrasängar man lägger in i rummen. Är de okej?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-03-22, 20:50
lambertssonannelie lambertssonannelie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Sollefteå
Inlägg: 19
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Vi bodde på Hotell Theo i somras, vi nyttjade aldrig motionsrummet men tittade in där och där fanns en del olika konditionsmaskiner och styrkemaskiner. Dessutom ligger inomhuspoolen i anslutning till motionsrummet. När vi var där så var det väldigt tomt i både den poolen och motionsrummet.
Frukosten är hyfsad; bröd, pålägg, yoghurt, lite frukt och grönsaker, ägg, bacon, juice osv. Enda som var hemskt var kaffet....gick inte att dricka...

Vi hittade en del bra restauranger om vi gick mot Plataniashållet men vek upp vägen som gick ovanför den "stora vägen". Bl.a. Raki. Låg lugnt till, god mat och bra service. Annars gillade vi att äta lunch på Meltemi som ligger nästan rakt nedanför hotellet vid havet.

Annars är Hotel Theo ett väldigt fint och mysigt hotell. Vi trivdes superbra och åker tillbaka i höst.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-03-22, 21:01
Icebells avatar
Icebell Icebell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: Malax
Inlägg: 82
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Låter som ett trevligt hotell. Hur var rummen på hotell Theo? Någon som valt att bo i lägenhet där?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-03-23, 19:51
lambertssonannelie lambertssonannelie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Sollefteå
Inlägg: 19
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Vi bodde i 2rumslägenhet. fräsch lägenhet med sovrum med dubbelsäng och kök/soffor-extra sängar. vi hade markterass. bra städning. dock stenhårda sängar...
Hotellet är finare än det ser ut på bilderna på fritidsresor eftersom det blivit lummigare.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-03-24, 09:46
Icebells avatar
Icebell Icebell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: Malax
Inlägg: 82
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Vi ska bo i en etta och funderar på att ta med en eldriven luftmadrass till vår femåring. Är köket okej? Vad lönar det sig att ta med? Espressokokare, kniv, stekpanna, kastrull, visp.. Det är ju saker man kan behöva i ett kök. Har man dessa? Vi tänker satsa på att äta ute en del och ibland så behöver man fixa något snabbt till ett hungrigt barn. Första gången på Kreta för vår del. Vi har rest mest till Italien och Spanien.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-03-24, 11:40
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 145
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Citat:
Ursprungligen postat av Icebell Visa inlägg
Vi ska bo i en etta och funderar på att ta med en eldriven luftmadrass till vår femåring. Är köket okej? Vad lönar det sig att ta med? Espressokokare, kniv, stekpanna, kastrull, visp.. Det är ju saker man kan behöva i ett kök. Har man dessa? Vi tänker satsa på att äta ute en del och ibland så behöver man fixa något snabbt till ett hungrigt barn. Första gången på Kreta för vår del. Vi har rest mest till Italien och Spanien.
Minns inte köksutrustningen .. men Jag saknade i alla fall inte något när jag va där. Visst.. Espressobryggare kan nog va bra..om det inte tillkommit nu på senare tid. Jag va supernöjd med min enrummare... hade fantastisk utsikt över havet och hela Agia Marina. Hotellet har en fb sida om man vill gå in och fråga något där.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-03-25, 09:02
lambertssonannelie lambertssonannelie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Sollefteå
Inlägg: 19
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Vi saknade inget i köksutrustningen, men då lagade vi inte så mkt mat... Endast värma vatten till snabbkaffe, värma välling och några gånger värmde vi på mat till barnen. Men tror att det i våran 2rumsläg stod en kaffebryggare, men är inte säker...
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-03-26, 10:05
Icebells avatar
Icebell Icebell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: Malax
Inlägg: 82
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Tack för svaren om hotell Theo. Kommer helt klart att duga för vår familj. Hoppas det går att simma i poolen i början av maj nu bara
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-03-26, 11:20
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 145
Standard Sv: Agia Marina - Hotell Theo, restaurangtips och andra saker som kan vara bra att ve

Citat:
Ursprungligen postat av Icebell Visa inlägg
Tack för svaren om hotell Theo. Kommer helt klart att duga för vår familj. Hoppas det går att simma i poolen i början av maj nu bara
Poolområdet är väldigt mysigt på Theo... dels att det ligger så högt på höjden.. lite lagom stort...brukar spela bra musik från poolbaren...en härlig stämning helt enkelt..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT