Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2005-09-09, 17:40
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
det var ganska skönt att komma först till Sarakiniko och hinna se hur det är när det är nästan tomt där.
Mycke´folk är ju inget att oroa sej för i början av juni.
Tror vi var 5 stycken i badbåten tillbaks till Parga efter mitt besök i Sarakiniko

Tommy
Svara med citat
  #42  
Gammal 2005-10-24, 15:26
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av FruCayenne
Ska till Parga för tredje gången nu i sept... Har missat det där stället....
Hur tar man sig bäst dit....? Går det att köra vespa dit...?
Tacksam för svar....
Anita

Gossen och jag kommer aldrig besöka denna restaurang en gång till. Vi fick gammal spagetti och blev riktigt matförgiftade. Gossen åt mest och blev så SJUK, och jag menar sjuk, han åt spagettin torsdag eftermiddag och från kvällen till morgonen därpå var han så sjuk, han hann aldrig fram till toaletten, det var hemskt. Fredag eftermiddag fick han en spruta av en lokal privatdoktor plus en massa medicin och utan dessa hade vi aldrig kunnat flyga hem lördag kväll. Själv åt jag bara lite spagetti så jag klarade mig bättre. Det tog sonen ytterligare tre veckor innan han hade återhämtad sig. Vi var där aug-2004.

Nästa gång vi åker till Sarakiniko så kommer vi äta vid pool-taveran, vid strandens södra sida.

bon
Svara med citat
  #43  
Gammal 2005-10-24, 16:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Vilken otur. Jag fick själv salmonella på Karpathos en gång och var mycket sjuk. En god vän var på konferens med landets anestesiologer för några år sedan och några dagar senare stod operationssalarna tomma trots logi på fint hotell.

Nu tror jag ändå att alla som vill vågar besöka tavernan med den formidabla utsikten trots detta missöde. Smittkällan är väl knappast 100 % säker.
Maten jag fick var väldigt god, fräsch och toaletten var ren med både engångshanddukar och tvål. Dock ståtoalett. Familjen som driver stället är supertrevlig och det är inte många ställen i Parga som har så stort utbud av traditionella grekiska rätter. Pooltavernan är ju av en helt annan karaktär med en betydligt tristare meny.

Eva
Svara med citat
  #44  
Gammal 2005-10-24, 19:52
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Smittkällan är så säker den kan bli utan provtagningar, det enda som gossen o jag åt samma den dagen var just spagettin. Jag kände på smaken att den inte var god men man är så van vid att inte bli sjuk i Grekland så vi avslutade tallriken. Jag vet att många rekommenderar tavernan, men utöver att de serverade gammal spagetti så var inte resten inget heller som jag rekommenderar. Serveringen var långsam, ingen hjälp när getingarna attackerade, en ganska allmängiltig attityd och övriga maten var ingen höjdare.

Till Sarakiniko åker gossen och jag för att byta badstrand så det blir pooltavernan nästa gång. Där var de supertrevliga och postiva, anledningen till att vi gick dit var att vi var så besvikna över tavernan så vi valde att inte ta frappen och glassen där.

För trevliga tavernabesök sparar vi oss till stamställena i Parga.

bon
Svara med citat
  #45  
Gammal 2005-10-24, 20:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Tänk så olika det kan vara och tur är väl det. Jag är ganska kräsen på mat och hyfsat duktig i köket själv och den maten jag serverades var kanske den bästa under den tvåveckor långa vistelsen i Grekland. Servicen var fantastisk och familjen visade mig runt i huset så även köket har jag blickat in i. Friterade zucchiniblommor perfekt tillagade med fetaost får i varje fall mitt hjärta att jubla.

Eva
Svara med citat
  #46  
Gammal 2005-10-25, 16:08
Olsson Olsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Sollentuna
Inlägg: 35
Standard Sv: Tavernatips Sarakiniko

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Friterade zucchiniblommor perfekt tillagade med fetaost får i varje fall mitt hjärta att jubla.
Jag åt också zucchiniblommorna (efter ditt tips) - de var kanongoda. Vi åt på den här tavernan två gånger och kan varken klaga på maten eller servicen. (Dvs. servicen var som den brukar i Grekland, inte världens snabbaste men okej.) Jag hoppas verkligen att salmonellan var en engångsföreteelse från förra året, när vi var där kändes allt fräscht och fint. Och utsikten var väl värd alla trappstegen upp. /Olsson
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT