Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-07-16, 21:36
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Var ska man bo på Naxos?

Jo, jag vidhåller att St Georgestranden är äcklig jämfört med de övriga underbara stränderna!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-07-17, 01:03
HåkanT HåkanT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lomma
Inlägg: 4
Standard Sv: Var ska man bo på Naxos?

Nyss hemkommen från bland annat Naxos. Vi hade inte förbokat och hoppade på en buss till hotell Agios Prokopios i Agios Prokopios. Suveränt läge, lugnt, ingen biltrafik men ändå bara 150 m till strand och restauranger + fin pool. Kollade listpris och det var 70 euro per dubbelrum, vi fick två för samma pris......
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-07-17, 14:25
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Var ska man bo på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Jo, jag vidhåller att St Georgestranden är äcklig jämfört med de övriga underbara stränderna!
Visst de andra stränderna är fantastiska, men att påstå att St Geogesstranden är äcklig är väl att överdriva? Närmast stan kan en hel del sjögräs spolas upp på stranden beroende på hur vindarna ligger. Men ju längre bort man går ju klarare blir vattnet.
När vi var på Naxos nu juni stannade vi på St Georges varannan dag och åkte ut till de andra stränderna varannan. Vattnet är klarare och lite kallare där och solstolarna 2 euro billigare men det är helt okey i stan också!

Katitzi

Äcklig?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-07-17, 20:02
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Var ska man bo på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Jo, jag vidhåller att St Georgestranden är äcklig jämfört med de övriga underbara stränderna!
Hur förklarar Du begreppet "äcklig strand". Vore kul att se en lite mer konkret beskrivning.
Har varit själv på Naxos 10ggr.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-07-18, 12:15
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: Var ska man bo på Naxos?

Var det inte på St Georg stranden det rann ut avlopp direkt i vattnet, det hade gått sönder ett rör tror jag, vi åkte förbi med moppe utmed stranden och jag har för mig det var blött och skvätte ikring oss, det var i så fall för 2 år sen, så där gör äckling är inte stranden, men det är bättre i Agios Prokopios, så ta bussen dit i alla fall en gång.

Maritha
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-07-19, 00:27
cyrene cyrene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Dyrön
Inlägg: 112
Standard Sv: Var ska man bo på Naxos?

Vi bor alltid på Hotel Adriana, 10 min promenad till stranden Prokopios.
Pool finns och frukost kan man få om man vill.Ägaren Jannis, hans syster som städar och håller hela stället fantastigt rent och sist men inte minst Mamma som ordnar frukost och tvättar. Alla är väldigt barnvänliga, affärer, restauranger och busshållplats finns i närheten.Vi har varit där ca 8 ggr. 2009 var hela familjen på 15 personer med,mycket lyckat!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-07-20, 00:05
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Var ska man bo på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
Var det inte på St Georg stranden det rann ut avlopp direkt i vattnet, det hade gått sönder ett rör tror jag, vi åkte förbi med moppe utmed stranden och jag har för mig det var blött och skvätte ikring oss, det var i så fall för 2 år sen, så där gör äckling är inte stranden, men det är bättre i Agios Prokopios, så ta bussen dit i alla fall en gång.

Maritha
Men du, för två år sedan missade vi bussen från Chora till Ag. Prokopios och fick gå hela vägen. Det var en fruktansvärd motvind på halva sträckan så ni ska absolut akta er för att bo där
Vill påpeka ännu en gång att detta var ironi.

Vi har bott både vid St George stranden och Ag Prokopios och trivs på båda vid olika tillfällen. Nu då vi har barn så trivs vi bättre vid St George men nästa gång väljer vi på nytt.
Inget av ställena är dåliga, bo en gång på ena och en gång på andra så vet ni var ni ska bo den tredje gången.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT