Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-06, 09:49
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Båttider-snabb färja athen-naxos

Hej, har bokat flygbiljetter i slutet av maj och vi landar i Athen kl. 11.30. Det är första gången vi flyger till Athen och undrar från vilken hamn åker man till naxos och vilken tid ungefär brukar snabbfärjorna till Naxos gå? Har endast hittat tiderna för "Vanlig Färja" och dom skulle gå runt kl.17.30 Tacksam för svar
Mvh AnnaÖrebro
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-06, 10:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Båttider-snabb färja athen-naxos

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaÖrebro
Hej, har bokat flygbiljetter i slutet av maj och vi landar i Athen kl. 11.30. Det är första gången vi flyger till Athen och undrar från vilken hamn åker man till naxos och vilken tid ungefär brukar snabbfärjorna till Naxos gå? Har endast hittat tiderna för "Vanlig Färja" och dom skulle gå runt kl.17.30 Tacksam för svar
Mvh AnnaÖrebro
Båtarna går från Pireus, dit tar ni er med buss eller tunnelbana från flygplatsen. Båttiderna får du vänta på till nästa år, de brukar uppdateras i början av maj. Generellt går det flest båtar på morgonen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-06, 10:59
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Båttider-snabb färja athen-naxos

Ett alternativ kan även vara att ta inrikesflyget direkt från flygplatsen i Athen och ut till Naxos. 68€ pp enkel resa. Det går ett plan 12.30 alla vardagar. Flygtid 45 minuter. Flygplanstyp ATR 43, tvåmotorigt turbopropflygplan.
Bokas med fördel långt i förväg.

Det finnes ett stort mervärde i att komma fram till Naxos strax vid lunchtid i stället för i sena kvällen. Resdagen bruka ju starta tidigt här hemma....


Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-06, 18:55
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Sv: Båttider-snabb färja athen-naxos

Tack för svaren, jag glömde fråga hur lång restiden är med snabb färja. Inrikesflyg är ju också en bra lösning med tanke på att vi har två små barn. Arne jag tänkte höra med dig om du tycker att det hotell du alltid lovordar på Naxos skulle passa oss bra dvs en familj med barn på 3 och 5 år. Vi har varit inne på deras hemsida och vi tycker det verkar jätte fint med tanke på att det finns pool. Inget krav av oss vuxna men av våra barn efter att ha varit på Kreta nyligen. Hoppas Arne att du ser det här och kan säga om du tror att det skulle passa oss. Det som är viktigt är att det är rent och fräscht. Behöver vi förboka i slutet i maj. Vi tänkte stanna på Naxos ca 10 dagar. Vad tror du priset hamnar på för en studio. Tack så jätte mycket på förhand. Mvh AnnaÖrebro
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-06, 19:33
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Båttider-snabb färja athen-naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Ett alternativ kan även vara att ta inrikesflyget direkt från flygplatsen i Athen och ut till Naxos. 68€ pp enkel resa. Det går ett plan 12.30 alla vardagar.


Arne
Hinner man verkligen med planet vid 12.30 om man landar 11.30? Flyget från Sverige kan vara försenat, sedan ska man hinna få sitt bagage för att sedan gå till inrikeshallen och checka in. I våras ställde jag en liknande fråga till Olympic Airways, då hade vi 1,5 timme på oss. De rekommenderade oss inte att boka inrikesbiljett med så snävt om tid.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-06, 20:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Båttider-snabb färja athen-naxos

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaÖrebro
Tack för svaren, jag glömde fråga hur lång restiden är med snabb färja. Inrikesflyg är ju också en bra lösning med tanke på att vi har två små barn. Arne jag tänkte höra med dig om du tycker att det hotell du alltid lovordar på Naxos skulle passa oss bra dvs en familj med barn på 3 och 5 år. Vi har varit inne på deras hemsida och vi tycker det verkar jätte fint med tanke på att det finns pool. Inget krav av oss vuxna men av våra barn efter att ha varit på Kreta nyligen. Hoppas Arne att du ser det här och kan säga om du tror att det skulle passa oss. Det som är viktigt är att det är rent och fräscht. Behöver vi förboka i slutet i maj. Vi tänkte stanna på Naxos ca 10 dagar. Vad tror du priset hamnar på för en studio. Tack så jätte mycket på förhand. Mvh AnnaÖrebro
Hotellet du avser är mycket välskött. Jag har inte bott där men varit och hälsat på familjen en em. Har gått husesyn så att säga. Har haft en del mailkontakt med familjen som jag tror månar om sina gäster samt event kommande gäster väldigt mycket. Bodde inte där för att det passade mig och min vuxna dotter bättre att bo i stan. Jag tror det här området är perfekt för en familj med mindre eller halvstora barn. Standarden på hotellet är relativt hög och textilier och allt är mycket fräscht. Arne och Birgitta kan säkert ge dig mer detaljerad information.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-11, 12:56
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Sv: Båttider-snabb färja athen-naxos

Tack för svaren och tack för dom fina bilderna Arne och Birgitta. Jag skulle bli väldigt glad om någon svarade på mina ovanstående frågor, bla angående om ni tror att vi behöver förboka i slutet av maj. Vi åker den 31 maj och beräknar vara på Naxos i tio dagar. AnnaÖrebro
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-11-11, 17:25
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Båttider-snabb färja athen-naxos

Det finns ingen anledning att boka varken färja eller boende på Naxos vaken Maj eller Juni, knappast heller i juli för den delen.
På Naxos finns alltid hur mycket boende som helst att välja på då man kommer dit, se bara till att du har ordning på i vilket område du vill bo så ordnar det sej redan från hamnen.
Du hittar en rumsraggare som har rum i det område du vill bo i, åker med dit och tittar på rummet. Om rummet inte är till belåtenhet förklarar du bara vänligt att du vill se om du hittar något annat men att du återkommer om inte annat hittas.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT