Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-09-10, 18:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Dricka drinkar i barer

Jag går aldrig på barer när jag är i Grekland (med undantag för Brettos Bar i Aten). Drinkar är nämligen inte min grej, hur gott det än faktiskt är, jag tar hellre en ouzo på balkongen, eller på någon taverna.



Men varje gång jag passerar ”fluffsiga-kudd-bar-trappan” i Skiathos stad så säger min hjärna: ”sätt dig och ta en drink, du ser väl hur trevligt det ser ut!” Ändå gör jag inte det. I stället snirklar jag mig upp i gränderna och beställer in en ouzo ”var-som-helst”. Lite tråkigt kan jag faktiskt tycka, det ser ju så mysigt ut.

Hur är det med dig? Brukar du gå ut och dricka paraplydrinkar när du är i Grekland?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-09-10, 19:43
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Dricker aldrig paraplydrink, tar gärna en Ozou på em o en GT innan maten
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-09-10, 23:04
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 285
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Jag är precis som du Janne. Paraplydrinkar är inget för mig.

I princip aldrig utomlands. Ibland när jag är hemma eller på ett plan kan det bli en gin-tonic, och då menar jag GIN-TONIC, inte grapetonic och inte sweppes indian tonic utan vanlig neutral, iskall tonic, så att glaset är immigt. Men blandade drinkar för övrigt, nej tack!

Din bild liknar en bild som jag har från Side i Turkiet med pösiga kulörta kuddar vid en strandbar. Men inte heller där blev det någon drink. För mig är det ouzo, whisky, grekkaffe och rödtjut som gäller.

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-09-11, 07:10
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 729
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Jag är inte någon drinkälskare. Gillar inte läsk heller.
Ett mörkrött mustigt rödvin, en immig ouzo eller en Irish Coffie däremot...mmmm!!! Kan avnjutas varsomhelst. Gärna där man kan spana på folklivet eller med havsutsikt.
Jo det finns en drink som jag tycker om: en äkta Margarita med saltad kant och is Sen ska jag smaka på en Blody Mary nån gång i livet, har jag alltid sagt, men det har inte blivit av... än.
Sån där kuddsittning som på bilden har jag för mig att det fanns i Kos stad.
/ Kajja
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-09-12, 10:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Sen ska jag smaka på en Blody Mary nån gång i livet, har jag alltid sagt, men det har inte blivit av... än.
Det är faktiskt något jag gillar. Även i Grekland, fast det händer inte så ofta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-09-12, 22:33
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Jag är inte någon drinkälskare. Gillar inte läsk heller.
Ett mörkrött mustigt rödvin, en immig ouzo eller en Irish Coffie däremot...mmmm!!! Kan avnjutas varsomhelst. Gärna där man kan spana på folklivet eller med havsutsikt.
Jo det finns en drink som jag tycker om: en äkta Margarita med saltad kant och is Sen ska jag smaka på en Blody Mary nån gång i livet, har jag alltid sagt, men det har inte blivit av... än.
Sån där kuddsittning som på bilden har jag för mig att det fanns i Kos stad.
/ Kajja
Blody Mary, hur har du kunnat missa den ? Fast man måste nog gilla tomatjuice först, du kan öva på BM- virgin o se vad du tycker
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-09-12, 23:22
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 631
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Normalt sett dricker jag aldrig drinkar, men blir jag bjuden dricker jag i princip vadsomhelst!

Nä, nån GT blir det i bland. Men, dottern vill ibland ha en paraplydrink (alkoholfri givetvis), men då brukar vi oftast nöja oss med en Ouzo....

/Netwolf
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-03-08, 10:04
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Där har jag druckit drink!

Jag dricker väldigt lite alkohol. ett till två glas vin/öl varannan helg, och en drink en gång i halvåret typ. På en semesterresa blir det kanske en tre-fyra gånger per vecka jag dricker nåt glas vin till kvällsmaten.

MEN just här var det så himla mysigt att jag satt ner och tog en drink
De hade fått någon sorts pris, i någon kategori, något år, som bästa bar i världen.
Det var väldigt gott och bra service och väldigt mysigt läge, så ett avsteg från rutinen rekommenderas här! (Det går alldeles utmärkt att dricka en öl med om man inte gillar drinkar)

/Marianne
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-03-13, 05:02
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 232
Standard Sv: Dricka drinkar i barer

Håller med om att det ser mysigt ut, men vi har också bara gått förbi ... Paraplydrinkarnas tid var -79 (Rhodos) och några år framåt. Numera föredrar jag drinkar utan paraplyer.

Men, man är inte sämre än att man kan ändra sig. Kanske blir det en ☂️drink på Brettos bar när vi kommer till Aten.

Senast redigerad av sjöborren den 2018-03-13 klockan 05:27.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT