Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-11, 11:29
evabro evabro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 19
Standard Antonis Remos "Live" med klassiska sånger

Hej alla,

Jag har inte följt alla diskussioner regelbundet, så jag vet inte om denna CD har nämnts tidigare. Iallafall, det är en dubbel-cd med Remos där han framför sånger av kända grekiska kompositörer, närmare bestämt Mimis Plessas, Giannis Spanos, Kostas Chatzis, Antonis Vardis och Giorgos Theofanous. Jag köpte den för ett bra tag sedan, men det har inte blivit av att jag lyssnat förrän nu...och det var en så trevlig överraskning. Det är en härlig 'live' stämning skivan igenom, med en publik som klappar i takt och sjunger med i dessa klassiska låtar. Som en introduktion till några av Greklands bästa låtskrivare och musiker är det här en utmärkt skiva....och sångerna är sådana som överlevt i många år och som fortfarande sjungs och spelas.

Skivan är från 2004, så det är möjligt att fler medlemmar här redan har den.

MVH, Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-11, 22:09
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 701
Standard Sv: Antonis Remos "Live" med klassiska sånger

Jodå jag skrev om cdn när den den kom ut. På greekcity blev den också årets livecd 2005.

Då, i skrivandets stund, var jag mera såld på Anna Vissis livecd som kom ut ungefår samtidigt. Ett och ett halvt år senare har jag ändrat mig. Jag tycker mera om Remos livecd och spelar den fortfarande rätt ofta. Gillar också de gamla klassikerna han sjunger.

En mycket köpvärd dubbelcd med Remos.

/pawik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-12, 18:23
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Antonis Remos "Live" med klassiska sånger

Citat:
Ursprungligen postat av pawik
En mycket köpvärd dubbelcd med Remos.

/pawik
Och den heter alltså "Live" helt enkelt?
Har nu lyssnat på mina live-skivor med Parios och Kotsiras otaliga gånger den senaste månaden och är så NÖJD Bland de bästa köpen jag har gjort!
Det ÄR något extra med live-inspelningar, så jag vill väldigt gärna köpa Remos också. Hoppas den finns på Karpathos...Karin och Riitta kanske kan berätta i fall det finns en någorlunda välrustad musikaffär i Pigadia. Blev inte att söka efter någon ett år sedan...hade nämligen redan handlat klart veckan innan på Rhodos

Ivi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-12, 18:26
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Antonis Remos "Live" med klassiska sånger

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Karin och Riitta kanske kan berätta i fall det finns en någorlunda välrustad musikaffär i Pigadia.
Jodå, det finns det. Och den här skivan har de säkert. Annars brukar de vara vänliga nog att beställa skivor från Aten, om de inte har den inne. Kommer med nästa fraktbåt, så du bör kanske titta in redan i början av din vistelse, bara för säkerhets skull....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-12, 19:45
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Antonis Remos "Live" med klassiska sånger

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Jodå, det finns det. Och den här skivan har de säkert. Annars brukar de vara vänliga nog att beställa skivor från Aten, om de inte har den inne. Kommer med nästa fraktbåt, så du bör kanske titta in redan i början av din vistelse, bara för säkerhets skull....
Och den här musikaffären hittar jag i Pigadia genom att fråga hos alla trevliga Pigadia-bor, väl? Eller finns det flera musikaffärer?!

Ivi
-tjatmoster
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-12, 20:01
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Antonis Remos "Live" med klassiska sånger

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Och den här musikaffären hittar jag i Pigadia genom att fråga hos alla trevliga Pigadia-bor, väl? Eller finns det flera musikaffärer?!
Du har inte en chans att missa den! Den ligger mitt på gatan där du kommer att knata fram och tillbaka, parallellt med hamnpromenaden. En foto- och skivbutik. Massor med skivor i fönstret. Och en svart katt, sovande mitt ibland dem.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-12, 20:12
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Antonis Remos "Live" med klassiska sånger

Låter som en musikaffär EXAKT i min smak Där ska det handlas!
Tack för upplysningen!

Ivi
-måste skaffa nedräknare snart...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT