Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-18, 20:14
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Bestämt mig

Nu har jag bestämt mig att jag reser ensam,,lite pirrigt känns det nog.
Men vart vet jag ej ännu, begränsas en aning av att resan måste ske v23 och med airtours då jag har presentkort som måste utnyttjas.
Men hittar säkert något ställe där jag kan koppla av,bara vara,tänkt mig en riktigt slapparvecka med bra läsning,sola,äta gott
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-18, 22:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bestämt mig

Att resa ensam är helt underbart! Du kan vara helt lugn. Jag hade också pirr i magen första gången jag reste själv vid 58 års ålder, men nu har jag gjort 4 ensamresor och fler blir det
I Grekland är det väldigt enkelt att vara ensamresenär och man blir väldigt väl omhändertagen. Är man själv öppen och nyfiken så öppnas många dörrar.

Lycka till!

Lissi- som åker ensam igen nästa år
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-19, 10:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bestämt mig

Att resa ensam har både för och nackdelar och är något jag själv gärna gör och har gjort både till Grekland och till mer exotiska resmål som Brasilien och Thailand. Det kommer säkert att bli bra för dig i Grekland och föredelarna med att resa ensam är ju exempelvis att du själv väljer hur din dag ska se ut.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-19, 15:31
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Bestämt mig

Jag håller med de tidigare skribenterna om att Grekland är ett bra ställe att åka till ensam. Citerar "Är man själv öppen och nyfiken så öppnas många dörrar." är bra att tänka på när du åker.

Själv har jag nu gjort 3 st ensamresor till 3 olika resmål (kanarieön Fuerteventura, grekiska ön Naxos, och nyligen till staden Prag). Det har gått hur bra som helst.

Fördelen är, som tidigare skrivet, att du väljer själv hur dagen ska vara, vad du vill göra, hur resan ska vara... Du gör allt i din takt och vad du vill uppleva. Det är det viktigaste när du reser. Sen är det ju en enorm erfarenhet. Nästa resa du gör ensam, kommer du ha mer tankar och idéer om hur du vill att resan ska vara.

Du kommer ha en jättebra greklandsresa! Fördelen med det här forumet är att du kan ta kontakt med andra ensamåkare som åker ungefär samtidigit som du, och då kan ni ju kanske ta kontakt med varandra om ni vill äta middag ihop eller göra utflykt ihop.

När jag åkte till Naxos förra året, så åkte jag själv, men inför resan fick jag kontakt med andra och vi möttes upp under veckan för bla middagar, utflykter, spendera dagen på stranden. Man gjorde som man ville och kände för. Inga direkta krav.

Önskar dig en trevlig resa!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-05-04, 19:29
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: Bestämt mig

Ja nu är det bokat,, det blev Skopelos. Efter en jobbig arbetsvecka bestämde jag mig att nu åker jag v 23. Så nu hoppas jag på lata,härliga dagar på ett ställe där jag aldrig varit förut. Och härligt att läsa om alla positiva ensamresenärer,,,
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-05-04, 19:52
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: Bestämt mig

Ha en underbar resa!
//
KR
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT