Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-08, 15:14
Aneleh Aneleh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2
Standard Reser ensam till Skopelos.

Jag älskar Grekland, varit där några gånger fast på olika ställen varje gång.
Idag bokade jag en resa till Skopelos - Skopelos stad i 1 vecka och jag reser själv då jag inte hade någon att resa med.
Det är första gången som jag reser själv utomlands, det känns spännande men samtidigt är jag lite nervös.

Jag vill ha tips på utflykter med båt ifrån Skopelos stad. Vill ju se 'Mamma Mia kyrkan', tips på fina stränder.
Skall hyra bil en dag. Hur stor är ön?, lätt att köra runt på en dag?, lätt att hitta?

Jag är tacksam för alla svar, du får gärna komma med tips.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-08, 16:44
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Reser ensam till Skopelos.

Hej !
Grattis till fint val.
Var på Skopelos 17/8-2009.
Ett råd är att du kan beställa från Kalimera en E -Guider
Ett fint resebrev från många som har varit på Skopelos också som du kan läsa här bland resebrev.Finns ett från mig och min dotter samt mkt bilder.
Vill du veta mkt så hör av dig till mig.
Hade jag varit ensam så hade jag gärna hängt med dig.
En underbar ö och du blir ej besviken.
Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-08, 18:39
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Reser ensam till Skopelos.

Grattis till ditt val av resmål! Vi var på Skopelos en vecka i september (kombination med Skiathos) och det är en superhärlig ö. Bebyggelsen, gränderna i Skopelos stad, naturen, det kristallklara vattnet, ja jag skulle kunna räkna upp fler superlativer. Dit åker jag gärna tillbaka. Vi åkte på en dagsutflykt med båt till Alonnissos. Det finns flera båtar i hamnen som går dit, själv bokade vi med en glasbottenbåt som hette Sporades Queen 1. De hoppade dock över en del av de utlovade sevärdheterna och jag hade nog valt en annan båt om jag skulle göra om den turen. Det var ändå en fin dag med tre olika stopp på ön. Till Mamma Mia-kyrkan åkte vi en organiserad utflykt med researrangören, vi tyckte det var kul att höra allt som guiden berättade, både om den och andra platser där filmen spelades in, sånt missar man ju om man kör själv. Fina stränder är bl a Milia och Limnonari, lätta att nå med lokalbuss + promenad. Köp gärna Jannes e-guide, den har du jättemycket nytta av. Hoppas du får en härlig resa!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-08, 18:48
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Reser ensam till Skopelos.

Citat:
Ursprungligen postat av Aneleh Visa inlägg
Jag älskar Grekland, varit där några gånger fast på olika ställen varje gång.
Idag bokade jag en resa till Skopelos - Skopelos stad i 1 vecka och jag reser själv då jag inte hade någon att resa med.
Det är första gången som jag reser själv utomlands, det känns spännande men samtidigt är jag lite nervös.
Hej Aneleh!

Vi (jag och min man) åker också till Skopelos 11-18 juni. Jag märkte att även Elisabethk åker till Skopelos den 11 juni. Det kan du hitta under Skopelos trådarna. Då kan vi ha en "Kalimeraträff" i Skopelos Stad eller kanske i Glossa.

//Enigma
[RIGHT][/RIGHT]
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-16, 17:43
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Reser ensam till Skopelos.

Citat:
Ursprungligen postat av Aneleh Visa inlägg

... men samtidigt är jag lite nervös.

Jag vill ha tips på utflykter med båt ifrån Skopelos stad. Vill ju se 'Mamma Mia kyrkan', tips på fina stränder.
Skall hyra bil en dag. Hur stor är ön?, lätt att köra runt på en dag?, lätt att hitta?
Ingenting at være nervøs for. Skopelos stad er vældig mysig.

Øen er ikke stor og du kan let køre rundt på én dag, men du kan også køre i to dage, om du ønsker god tid.

Der findes udflugtsbåde og vanlige færger fra Skopelos stad til eksempelvis Alonissos.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-09-03, 23:28
Flokulla Flokulla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 6
Standard Sv: Reser ensam till Skopelos.

Hur tyckte du det var att resa ensam? Funderar på att göra samma sak islutet av september
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT