Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-22, 15:17
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 122
Standard Kos sommaren -06

Fler som saknar Kos i resekatalogerna? Ett par stycken har ju Kos kvar fortfarande och vi ska för första gången resa med Airtours till Kos i sommar.

Nu när ön har blivit så mycket bättre (även om jag alltid har stortrivts där), med mindre röj, så vore det synd om man slutade köra charter från Sverige.

Som stad är Kos den bästa i Grekland som jag hittills besökt om man bortser från Rhodos gamla stad som också är ett favoritställe.
  #2  
Gammal 2006-05-22, 17:53
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Kos sommaren -06

Jag håller med dig om att Kos är en härlig stad. Allt finns inom räckhåll. Det är ju en ganska stor stad, men jag tycker inte att den upplevs så. Jag har varit dit två gånger och kommer med säkerhet återvända. Det är ett bra ställe att åka till sent på sommaren/början av hösten. Det är ju fortfarande ganska solsäkert då.
Har missat Casa Romanum, båda gångerna pga reparationer. Ytterligare en anledning att åka igen.
Hoppas de flesa charterbolagen tar med Kos igen. Kos har mycket kvar att ge!
  #3  
Gammal 2006-05-22, 18:34
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 122
Standard Sv: Kos sommaren -06

Ja det finns verkligen mycket på den ön, så det är synd att katalogerna framställt ön som bara partyställe och hänvisat städat folk till lågsäsong.
Vi brukar alltid bo utefter Giorgios Vassileos (mot Psalidihållet) i Agia Marinaområdet och där är det aldrig några problem med stök. Den här gången ska vi dock bo mer inne i staden, men det blir säkert bra det också, för nu är vi närmare Gamla Stan bland annat.
Har på senaste år märkt att det är helt andra turister nu och vill man röja så är inte Kos något bra val längre. Så var det i alla fall inte i somras. Vi tog en sväng i Lambiområdet och det var väldigt avslaget måste jag säga. Men vi var i och för sig inte längst bort till diskoteken.
  #4  
Gammal 2006-05-24, 16:10
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Asmundtorp
Inlägg: 48
Standard Sv: Kos sommaren -06

Hej
Naturligtvis blir det kos, 2006
Vi har redan tjuvstartat, vi var nere en sväng i slutet av april.
Jag håller med om att det blivit mycket lugnare på Kos.
Vi brukar aldrig bo i Kos stad, så vi har inte varit drabbade av partyfolket.
Vi har hittat en by på södra delen av Kos, Kefalos. En helt underbar by, lungt och fridfullt.
Vi åker hit varje höst (september)
Första gången vi var här, hade fritidsresor denna ort i sitt program, det var 1995. Vi blev så förtjusta i denna plats, så nu åker vi hit varje år. Vi fixar själv hotell så det blir bara en flygstol ner.
Dock har vi märkt att det har blivit svårare att hitta flygstolar till Kos.
I år blir det via Rhodos, det visade sig att vi sparade 1500 per man.
Kefalos börjar nästan att kännas som ett andra hem, även om vi bara är där 2 - 3 veckor om året. Vi har många grekiska vänner, som vi fått efter alla dessa år. Och det är riktiga vänner, inte bara för att de har möjlighet att tjäna pengar på oss. Som i april då vi var där, bodde vi på våra vänners hotell, och eftersom de inte öppnat ännu, så fick vi bo där gratis.
Naturligtvis ville vi betala, men då höjde de rösten, som endast greker kan göra. Vi trodde att de blev arga på oss. Men de bara ville göra klart för oss att sa de att vi fick bo där gratis så menade de också det. Så det var bara att säga efcharistå påli.

Om 100 dagar bär det av igen. Och vi längtar, fast när vi kommer hem så är det höst.


91an
  #5  
Gammal 2006-05-26, 19:43
kos44s avatar
kos44 kos44 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: GÖTEBORG
Inlägg: 285
Standard Sv: Kos sommaren -06

HEJ som vanligt reser vi till Kos även i år men vi får flyga GBG-Rhodos med Fly-me sedan flygbåt Rhodos-Kos detta är våran sjuttonde resa till himmelriket
mvh.ulf
  #6  
Gammal 2006-05-28, 11:00
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Asmundtorp
Inlägg: 48
Standard Sv: Kos sommaren -06

Citat:
Ursprungligen postat av kos44
HEJ som vanligt reser vi till Kos även i år men vi får flyga GBG-Rhodos med Fly-me sedan flygbåt Rhodos-Kos detta är våran sjuttonde resa till himmelriket
mvh.ulf
Jaha, så klart att du skulle vara värst (17 ggr)
  #7  
Gammal 2006-10-18, 22:13
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 122
Standard Sv: Kos sommaren -06

Ja, jag minns att du skrev det tidigare och det var ju väldigt generöst att låta er bo gratis. Roligt när det inte handlar om att tjäna pengar på en bara.

Inte kan man klara sig utan Kos. Det är bara de som inte varit där ännu som har negativa åsikter. Alla jag talat med som varit där gillar ön. Däremot skulle jag nog inte kunna tillbringa hela semestern i Kefalos. Men man är ju olika. Roligt att ni trivs så bra där hur som helst.

Nästa år blir det Rhodos för vår del förresten. Inte att fnysa åt det heller.
  #8  
Gammal 2007-03-08, 12:12
Kosjan Kosjan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: rydebäck
Inlägg: 30
Standard Sv: Kos sommaren -06

Hej på dig kos 44.
Håller med om att kos är fantastiskt
jag och min fru har varit dä nere 21 gånger och
den 22 är när vi reser ner den 28 september
då stannar vi i 3 veckor. Vi bor inne i Kos stad på Galaxy.lagom lånt till allting
  #9  
Gammal 2007-03-08, 15:33
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Kos sommaren -06

Eftersom tråden är gammal låser jag den. Starta gärna nya trådar om Kos.

inkfish/moderator
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT