Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-31, 16:27
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Ställen med grekisk musik ??

Vi åker till Kos i mitten - slutet av juni och skulle gärna vilja ha tips på ställen med grekisk musik. Grekiska diskon, bouzouki ställen, barer med grekisk musik ... alla tips tas tacksamt emot.

//Camilla.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-24, 15:24
camilla-maria camilla-maria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: trøndelag
Inlägg: 6
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

ja, det vil jeg også gjerne ha tips om
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-24, 17:52
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Hej!!

Det finns ett ställe som heter "Almanac" i hamnen väldigt nära taxistationen. Det är en bar som spelar otroligt bra grekisk musik men det kan vara problem att komma in som turist. Ett tips är att sätta sig utanför och beställa in nåt att dricka och sen höra efter om det finns möjlighet att komma in. Det brukar funka bra eller om du lär känna nån grekisk vän så är det ännu bättre. Då kommer du garanterat in.
Värt ett försök.

Vill du ha lite lugnare tempo så går du till Café Mona Lisa där de också spelar grekisk musik och det är också mycket grekiskt folk som går dit.

Milo`s på Lambi beach är också en bar och också där är det mest grekiskt folk. Där har jag aldrig varit själv men har hört att det ska vara bra.

Lycka till!!
Ska själv ner i slutet av September, ska nog pröva Milo´s då.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-24, 23:12
camilla-maria camilla-maria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: trøndelag
Inlägg: 6
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

1000-takk for tipsene Dette var strålende!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-24, 23:57
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Det var så lite, kul om man kan hjälpa till.
Du måste skriva sen o tala om vad du tyckte.
Ha en trevlig vistelse på härliga Kos!!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-08-25, 08:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Citat:
Ursprungligen postat av aris4
Hej!!

Det finns ett ställe som heter "Almanac" i hamnen väldigt nära taxistationen. Det är en bar som spelar otroligt bra grekisk musik men det kan vara problem att komma in som turist.
Måste vara ett väldigt konstigt ställe. Aldrig har jag då hört att turister som grupp nekas inträde på en offentlig klubb. Har besökt Grekland sedan slutet av 70-talet och roat mig på många klubbar både med och utan grekiskt sällskap utan några som helst problem.

Antar att det är som i Sverige att folk nekas att gå in om de är allt för fulla eller i övrigt uppför sig olämpligt men inte för att de är turister.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-08-25, 12:02
camilla-maria camilla-maria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: trøndelag
Inlägg: 6
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Will do Aris bare 1 uke igjen nå....!!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-08-25, 13:12
ragnhild ragnhild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: gjøvik
Inlägg: 106
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Det er helt vanlig at grekerne holder turistene ute fra enkelte klubber. Det annonseres heller ikke på andre språk enn det greske. Dette har jeg vært vitne til helt siden 70-tallet. Men kommer du alene eller to-tre sammen er det som oftest ok.

Senast redigerad av inkfish den 2006-08-25 klockan 13:25. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-08-25, 13:26
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Hej igen!!
Konstigt eller inte, det beror väl på hur man ser på saker o ting.
Ja det var just det som var poängen.Fulla turister som tror de får bete sig hur som helst bara för de är på semester. Det är ju inte alltid kul. Förresten, man kommer väl inte in överallt här hemma i Svedala heller.

Det är väl ingen direkt som blivit nekad för att de är turister. Det var väl kanske fel formulering. Det var i alla fall inte så jag menade.
Men greker är väl trots allt som andra folk i största allmänhet, alla älskar inte alla, eller hur?

Jag ville bara tipsa om ett bra ställe med bra musik och ägaren kanske vill ha det så här, vad vet jag? Sitter man en stund utanför o uppför sig väl så är det ju inga problem tror jag. Den här baren är ju mestadels greker som besöker efter ett pass på jobbet med eventuellt mycket folk omkring sig och kanske vill gå nånstans för att koppla av helt enkelt. Om de även där möts av fulla turister så är det kanske inte så kul. Vart ska de då¨gå???

Jag menar inte att alla är fulla o odrägliga, men de kanske bara vill koppla av ett tag för att sen kunna vila inför nästa dag. Man får väl vara realist, det är väl bara o gå till sig själv.

Har varit på några andra ställen i grekiska övärlden och har mött folk av olika slag och för det mesta blivit väl bemött men jag måste ändå säga att på Kos har det känts äkta av alla de ställen.

Hoppas jag inte krånglat till det med förklaringen.
Ha en jättebra dag!!

Senast redigerad av inkfish den 2006-08-25 klockan 13:28. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-08-25, 14:49
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Vi hittade 4 ställen med grekisk musik när vi var där i juni. Hamam, Galatea, Nova Vita och Camelot.

Om du står med ryggen mot hamnen och går bargatan rakt upp till den tar slut, ta vänster och längst ner på den gatan ligger Hamam. Galatea och Nova Vita om du tar till höger istället. På dom 3 ställena mixades båda grekiskt och tecno, disco.

Camelot ligger om du går likadant från hamnen men svänger in till vänster på lilla bargatan går några meter och så är det på höger sida. Vet inte om dom spelar grekiskt där alla dagar. Var inne o vände 1 gång då inte grekiskt sen gick vi dit på lördagen o då var det grekiskt.

//Camilla.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-08-25, 14:52
camilla-maria camilla-maria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: trøndelag
Inlägg: 6
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

1000-takk for mange gode tips
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-08-25, 17:26
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Ställen med grekisk musik ??

Tack för de tipsen. Galatea visste jag inte att de spelar så mycket grekiskt men det låter ju jättebra. Har varit mycket på Galatea i mina unga år så jag känner ägaren sen lång tid tillbaka. Är inte på bargatan längre men går gärna dit för heja på Ali.
De andra ställena ska jag ta mig en titt på kanske. Det är lite svårt för jag bor ute i Mastichari och kommer bara in till Kos ett par gånger per vecka o då är man ju på sina favoritställen oftast. Det är ju på natten det är drag sen och då har jag ju oftast åkt "hem".
Var därnere 3 1/2 v f.o.m i slutet av maj och var över till Kalymnos och hälsade på en annan Kalimerare och nu när jag åker ner är jag 2 veckor. Ska bli gött!!

Snackade med en svensk kille som var nån slags trubadur el spelman på just Hamam. Han hade jobbat där även förra året. Han gör väl framträdanden och sjunger. Vilken kategori är jag inte säker på.

Kul att höra att det finns fler ställen. Visst är Kos härligt??

Senast redigerad av Kalimera den 2006-08-25 klockan 17:37. Anledning: Lång citering
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT