Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-09-03, 23:44
Flokulla Flokulla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 6
Standard Törs jag resa ensam?

Funderar på att ta en resa till Grekland i slutet av september, har kikat på Tilos, Samos eller Skiathos. Ni som rest ensam, hur har det varit? Dagtid känns Ok, men att gå ut på kvällen och käka känns lite pirrigt. Törs jag??
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-09-04, 02:28
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Ja varför inte jag har åkt ensam några gånger , inga problem, inte så ovanligt heller för den delen, åka på egen hand tycker jag är än bättre när man åker själv; med charter får man betala tillägg o när man fixar boende på plats brukar de dra av 5 - 15 € på ord pris på dubbelrummen

Trevlig resa
Åker till Naxos o Amorgos ensam om 4 dagar nu
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-09-04, 14:15
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Hej.
Klart att du törs, har åkt själv de två senaste åren, två veckor till Rhodos stad. Nästa gång blir det troligen en ny ö, och då kanske en vecka. Men som jag skrivit förr, man måste trivas med att vara sitt eget sällskap. Det där med att gå ut själv på kvällarna är inget för mig, då sitter jag på hotellets terrass med nått gott att dricka o en god bok och titta på folk som går förbi. Lunchen intas gärna på en taverna, man blir väl mottagen och snabb service. En fördel med att åka ensam är att man slipper alla "jobbiga" inkastare överallt (tycker ialla fall jag).

Irene
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-09-04, 15:30
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Borgå, Finland
Inlägg: 62
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Citat:
Ursprungligen postat av Flokulla Visa inlägg
Funderar på att ta en resa till Grekland i slutet av september, har kikat på Tilos, Samos eller Skiathos. Ni som rest ensam, hur har det varit? Dagtid känns Ok, men att gå ut på kvällen och käka känns lite pirrigt. Törs jag??
Jag gjorde 2 resor ensam då i tiderna när jag var ung...
Till Kos och Santorini. Hade tur och blev kompis med ett par flickor från Åland och vi hade sällskap nästan varje dag och är ännu i denna dag kompisar !
Santorini-resan gick lika bra.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-09-04, 17:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Jag har ensam till Grekland tre gånger de senaste tre åren och åker ensam igen om 14 dagar...Helt underbart är det och att äta ute själv är inga som helst problem vare sig det är lunch eller middag. Det finns många ensamresenärer och på Tinos i alla fall blir man lika bra bemött som när man är två. Eftersom jag åker till samma ställe så blir man ju mer och mer igenkänd från år till år och det gör ju också att det är mindre "pirrigt".

Du ska absolut prova att åka själv!!!

Lissi - som är på Tinos 18-26 september
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-09-05, 11:45
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Citat:
Ursprungligen postat av Flokulla Visa inlägg
Funderar på att ta en resa till Grekland i slutet av september, har kikat på Tilos, Samos eller Skiathos. Ni som rest ensam, hur har det varit? Dagtid känns Ok, men att gå ut på kvällen och käka känns lite pirrigt. Törs jag??
Jag har åkt själv några gånger. I början kände jag mig pirrig just med det här att gå ut på kvällen och äta. Men jag tyckte jag kom över det rätt så fort. För man träffar så otroligt mycket trevligt folk. Det beror ju så klart på hur man är själv.

Jag åkte själv ner i somras (juli) en vecka till Naxos och kände mig faktiskt rätt bekväm med det. För på plats så träffa jag folk i alla åldrar och vi kom bra överens o umgicks hela veckan. Vi hade inga "måste följa med"-grejer, utan kände man att man ville följa med så gjorde man det, annars var man för sig själv. Då menar jag utflykter, restaurangbesök, barhäng, stranden, etc.

Tror absolut att du törs. Klart du ska åka! Man får bästa erfarenheten av det.

Trevlig resa!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-09-05, 22:25
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Jag åkte till Tilos ensam nu i juli och det var bara toppen!!! Så det kan jag verkligen rekommendera! Det var första gången jag reste själv på solsemester, men min längtan till Grekland var så stark å ingen kunde följa med. Men jag ångrar mig inte en sekund!!! Jag tyckte inte att det kändes "dumt" att äta ute, blev väl bemött på alla ställen, både på Tilos och på Rhodos.

Åk! Lycka till!

Helena
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-09-08, 21:04
Flokulla Flokulla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 6
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Tack för alla svar!
Den här gången blir det inte att resa ensam, en kompis frågade om hon fick följa. Det fick hon så klart.
Så nu har vi bokat en vecka till Skiathos i slutet av september
Men tanken på att resa ensam en annan gång finns kvar.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-10-23, 16:46
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

Citat:
Ursprungligen postat av Flokulla Visa inlägg
Tack för alla svar!
Den här gången blir det inte att resa ensam, en kompis frågade om hon fick följa. Det fick hon så klart.
Så nu har vi bokat en vecka till Skiathos i slutet av september
Men tanken på att resa ensam en annan gång finns kvar.
Förmodligen har du redan kommit hem från Grekland. Jag hoppas ni hade det bra på er semester. Kul att du fick med dig en vännina.

Det har sina för- och nackdelar med att resa ensam som att tillsammans med någon. Oavsett om man reser ensam eller inte, så är resan en stor erfarenhet och nöje.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-01-20, 13:19
Sebbe92 Sebbe92 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Ludvika
Inlägg: 36
Standard Sv: Törs jag resa ensam?

JAAA det klart!
Jag har varit på Kreta ensam och det är verkligen att rekomendera! Inget att vara orolig för.. Jag var lite smått nervös innan jga kom iväg men sen flyter allt på så då tänker man inte på det

trevlig resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT