Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-02-28, 23:29
Kajjas avatar
Kajja Kajja är uppkopplad nu
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Inget Grekiskt

Nej jag har inget som handlar om Grekland att tillföra just nu..men ett litet inlägg kanske inte skadar. Det kan ju handla om vad som helst..och det gör det.
Blev skjutsad av maken ut till "alternativet", stugan kl.7 imorse med förhoppning om att börja "våra". Med ynka 3.8 grader ute blev det inomhusröj.
Varje år rensar jag prylar..vet i f-n var allt kommer ifrån! Det bara byggs på! Det minskar aldrig!
Dagen har lunkat på med vedeldning.. som är den största ansträngningen..sen "En plats i solen" på TV som är den näst största.
Var ute på stugtomten på em och fotade knoppar som brister. Foton som jag vill se nästa år..samma datum..bara för att jämföra.
Efter 5 år insåg vi att TVn var för lågt placerad så nu är det fixat. Skillnad!
Nu sprakar och smäller det i brasan..Det ska som vanligt bli skönt att somna till dessa ljud i stugan. Hade det varit det hemma så hade jag inte sovit en sekund pga dessa "oljud".
Var sak har sin plats! 😊

/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-02-29, 01:09
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Inget Grekiskt

Hej, Kajja, har saknat dig..... Ett inlägg skadar aldrig och definitivt inte dina.......
Just ljudet och värmen av en sprakande brasa är så rogivande och mysigt, en av de saker jag verkligen saknar från ett tidigare landställe. Letar också efter vårtecken i trädgården men det finns inte mycket att se just nu här i Stockholmstrakten, tyvärr........ Men hoppet lever......
Catlady
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-02-29, 05:28
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Inget Grekiskt

Sprakande brasa, det är min vardag det. Just nu också dricker jag mitt morgonkaffe och det smäller till alltid då och då. Hur mycket det smäller beror på trädslag förstås. Men att somna till sprakandet, det funkar inte här eftersom spjällen måste stängas för att värmen skall behållas.

Inga vårtecken här inte, om man inte räknar med varma februaris droppljud och slaskigt och däremellan isigt före. Och att solen kanske värmer lite om den visar sig. Få se hur mars månad blir?

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-02-29, 08:01
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Inget Grekiskt

En sprakande brasa. Det är rogivande det. Att installera en braskamin, var en av måste-sakerna, när vi byggde huset och det har vi aldrig ångrat. Det är som att titta på vågorna.

Och nu är det mars! Ja, rent tekniskt, så är det ju Februari +, så här på skottdagens morgon, men ändå. Nu börjar våren!

Lev! Och lev väl!

/Netwolf - har vårkänslor
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-02-29, 09:35
Farmony Farmony är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: Nynäshamn
Inlägg: 709
Standard Sv: Inget Grekiskt

Har också saknat dina inlägg Kajja! Och är det någon som vet något om PA? Längesen han lagt in en bildgåta.
En tur till vårt Alternativ/Paradis (vid vägs ände i djupaste Bergslagen)lär dröja, då mannen brutit handleden och jag har en stressfraktur i fotenVintern gillar jag inte numera I väntan på bättre tider är det tur att det finns så mycket sport på TV (är en riktig sportnörd) På tal om "En plats i solen" så är det idag från Kreta (TV4,13.55) Och Antikrundan ikväll är från Motala, där jag är född och uppvuxen!
Kan man vara glad åt lite har man mycket att vara glad åt



/Ulla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT