Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-27, 15:26
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Rethymnon vs Makrigialos

Försöker övertala äldsta sonen om att följa med till Kreta, Rethymnon, Akti Chara närmare bestämt, men han rynkar lite på näsan och frågar om stranden är som i Platanias, dvs stenig och om havet är strömt. Han vill snorkla, men det gick inte i Platanias.

Ett alternativ är Makrigialos, men det verkar vara så litet. Och hur är stranden/havet där? Transfer 2,5 timmar lockar inte heller så värst, men kanske kan vara värt det?

//Gita
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-04, 09:44
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Rethymnon vs Makrigialos

Makrigialos är jättehärligt, stranden och havet där är kanon och det går att snorkla till en del som amatör. Ska ni vara borta en vecka skulle jag tänka mig för lite när det gäller transfer som var rätt jobbig men är man borta 2 veckor är det en jättehärlig by.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-08, 01:15
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Rethymnon vs Makrigialos

Jag har varit ett flertal gånger i Makrigialos och de flesta stränder jag har besökt har varit väldigt fina sandstränder. Jag kan förstå att transfern skrämmer. Jag blev väldigt irriterad över den långa restiden (eftersom jag var oförberedd på den). Detta uppvägdes med råge av det lunga tempot, de vänliga människorna, det härliga klimatet och den oexploaterade miljön. Om man vill snorkla och dessutom hitta fina och nästintill folktomma stränder kan jag rekommendera att man hyr en bil och ger sig ut längs kustvägarna.

Hoppas i vilket fall som helst att ni får en härlig resa!

Göran
"Galen i Makrigialos"
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT