Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-07, 18:06
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Örebro
Inlägg: 254
Standard Äntligen!!!!

Så enkelt det kan vara till slut. Om 8 veckor vankas det återigen en härlig båtluff, den 10:e båtluffen
För första gången på alla år har vi (hmm jag ) inte riktigt kännt mig helt hundra på vart vi skall åka någonstans. Jag är egentligen otroligt nyfiken på så många öar, den ena finare än den andra. Det har varit funderingar på Amorgos, Karpathos småcykladerna osv osv.
Jag vet inte hur många gånger i vinter som jag har sagt till mannen att nu har jag bestämt mig. Hmmm bara för att ändra mig veckan därpå. Tilläggas skall att jag har den mest underbara och tålmodiga mannen man kan tänka sig. Han har inte så mycket som höjt på ögonbrynen en endaste gång under alla mina utläggningar om den ena ön efter den andra.
Det hade gått så långt att jag sa till mannen att vi kanske faktiskt skall åka någonannanstas i sommar, ni hör hur tokigt det kan bli
Men . . . .. plötsligt händer det, vi sitter i bilen och skall precis parkera för veckans mat inköp på den stora stormarknaden, dadadadadadammmm säger det i min hjärna, det är såklart att vi skall till Paros
Denna underbara ö som vi har tagit till våra hjärtan, hur kunde vi ens ha tänkt bort den??? Så för sjätte gången styr vi kosa mot Naoussa för en vecka , den andra veckan löser sig med all säkerhet.
Med tårar på kinderna går jag in på Willys och är mycket mycket varm i hjärtat. Paros here we come.
Anna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-05-07, 18:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen!!!!

Det låter precis som hemma hos oss inför sommarens 20-dagarsluff.
Tidigt bokade vi flygbiljetterna , men sen skulle allt vara öppet....maken hade bara ett önskemål och det var att kanske hoppa över Tinos i år Hemska tanke! Han tycker att jag /vi är där så mycket ändå....Men jag gick med på detta och vi har läst om många öar som vi var nyfikna på Lesbos, Leros , Chios mfl och har köpt flera e-guider för att läsa på nya öar....Vi behöver ju inte bestämma oss förrän vi landat egentligen...MEN Hur skulle jag överleva ett år utan Tinos??? (Höstens resa går ju till Tilos så nån egenresa blir det inte i år)
Oj vad jag vinmsat runt med tänkbara rutter. Eftersom min kära make egentligen tycker att alla öar är ganska lika och själv inte har specifika önskemål så sa han i ett svagt ögonblick att "NÅGRA dagar kan vi ju vara på Tinos om Du så gärna vill"....och jag bokade genast 9 (!). Sen får vi se....Andros och Syros blir det nog också.....om jag kan slita mig från Tinos som ju egentligen har ALLT jag vill ha av en ö.....Tilläggas ska att käre maken alltid är så himla nöjd och glad över resorna oavsett var de går i Grekland

Men visst är själva planerandet det bästa och varför ska man hoppa över sin älsklingsö??? Varför chansa?

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-05-07, 21:09
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: Äntligen!!!!

Bra val med Naoussa

Den 30/6 på morgonen åker vi mot Athen med Antiparos i sikte.
18 dagar blir det
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-05-08, 09:51
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Örebro
Inlägg: 254
Standard Sv: Äntligen!!!!

Jag ler väldigt igenkännande när jag läser ditt inlägg Lissi. Men skall gå efter känslan i maggropen, och visst är det underbart med att ha en favoritö
Micke, anti är oxå en fin ö, det brukar bli en liten dagstur till anti när vi är på Paros så vem vet vi kanske ses
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-05-15, 09:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 338
Standard Sv: Äntligen!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av semlan Visa inlägg
Denna underbara ö som vi har tagit till våra hjärtan, hur kunde vi ens ha tänkt bort den???


Jag var precis som du en gång i tiden när det gäller Paros. Jag åkt dit nästan varje år på 80-talet. Vissa år var jag där i en månad. Bodde alltid i underbara Naoussa. Alltsedan dess pirrar det lite extra i magen när jag kommer till Naoussa. By har förändrats enormt sedan 80-talet, men jag älskar byn lika mycket idag som då.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT