Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-07-23, 10:34
Kyys avatar
Kyy Kyy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 63
Standard Hälsningar från Nefelis

Främst till "kaima" Riitta och Leif. Har tagit en superfin bild på favoritdrinken som jag inte kan ladda ned.Ska bara bli 37 grader celsius idag enligt säker källa på On the Rocks. Livet leka som kära Arne skulle säga.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-07-23, 15:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsningar från Nefelis

Citat:
Ursprungligen postat av Kyy Visa inlägg
Ska bara bli 37 grader celsius idag enligt säker källa på On the Rocks. Livet leka som kära Arne skulle säga.
Det förstår jag. Kan du njuta trots värmen?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-07-24, 07:56
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Hälsningar från Nefelis

Vi lyckades överleva (och njuta av) värmen. Kalymnos gick dock i snigelfart, förutom trafiken som höll samma hastighet som vanligt, trots söndagstempot hos folk. Idag ska vi besöka Pothia för att försöka finna butiker som saknas här i Massouri/Mirties. Lite blåsigare idag, men tyvärr är vindarna varma så svalka får sökas där AC finnes. Mycket är sig likt sedan 2012 men fler klättrare även nu i juli än tidigare, vilket är bra då de spenderar mycket. Vänligheten hos lokalbefolkningen har inte minskat. Stora leenden, många kramar och våra bekanta ropar glatt trots vi inte varit här på elva år. De är lite gråare i håret och lite rundare om midjan (precis som jag) men så otroligt kärvänliga. I stort känns det som att komma hem igen. Vi stortrivs. Och till kaima och Leif: Vi åker till Emborios och Harrys taverna kommande torsdag via båt. Vi hälsar från er, förstås. Återkommer efter besöket där. 😁
Svara med citat
  #4  
Gammal 2023-07-24, 14:12
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Hälsningar från Nefelis

Så härligt Rasmus att ni åter är på Kalymnos!
Det påminner mig om året 2003, då vi hade vår bejublade Kalimerafest på ön. Vi var många deltagare då och som kronan på verket kom författarinnan Faith Warn och berättade om sin bok "Bitter Sea", som handlade om tvättsvampsdykarna på ön. Numera har Kalymnos blivit en bergsklättringsö av rang, vilket du även skriver om. Du hade inhandlat böcker till oss alla på festen!

Det blev endast en resa till Kalymnos för mig och Arne. Riitta skickade mig några pappersfoton från festen för några år sedan. Här har jag fotat av ett par stycken. Första bilden är på författarinnan samt Riittas man Leif, jag och Arne. Den andra bilden tycker jag att Riitta har fotat så fint på Arne och mig. Det har gått 20 år sedan dom togs och det syns på Leifs och mitt hår! Ja, man blir tydligen äldre, fast man inte märker det själv!

Birgitta







Birgitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2023-07-24, 18:13
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Hälsningar från Nefelis

Ja, visst hade vi en rolig Kalimerakväll hos Manolis på Fotini, kära du. Rasmus har fortfarande kvar den lilla ficklampan han fick av Arne. Idag var det varmt igen. Termometrarna nere i Pothia var ense om +36 i skuggan redan före lunch, så vi kröp in på lokal taverna och njöt kaprisblad i olivolja, tomater och rödbetskrutonger. Pratade lite med kära Monica P i telefon innan vi äntrade lokalbussen hemåt. I morgon blir det en dag på sjön för besök till Pserimos, vilket vi ser fram emot. Nu stundar god middag och därpå tidigt sänggående. Livet är rätt gott ibland. Som idag. 😁
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT