Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2008-02-16, 00:28
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Resultat fototävlingen

En stor applaus for
Kanonfotografene Stefan, Inkfish og Gun

Gratulerer så mye med flotte vinnerbilder

Kari
Svara med citat
  #82  
Gammal 2008-02-16, 09:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Speciellt Grattis till Inkfish. Övervägde faktiskt att rösta på den bilden för den är riktigt bra med en härlig glädje.

De andra bilderna är också fina. Glömde bort att rösta i kategorin bästa bild men getbilden var speciell. Rätt vanligt med klättrande getter på Kreta både här och där och tyvärr faller de ibland ner på vägen.

Eva
Svara med citat
  #83  
Gammal 2008-02-16, 09:22
torhildurs avatar
torhildur torhildur är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: x-näs i Kallsta'
Inlägg: 148
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Stort Grattis Till Alla!!
så många jättefina foton,det var en njutning att få ta del av bilderna!!
Tyvärr kom jag inte med i nån kategori... ...... "bryta ihop" o komma igen,....får det bli....
Men... är det bara jag som är gruvligt nyfiken på VART ens egna bilder placerade sej i den stora mängden som inte kom med bland dom 10??
Kan inte riktigt motivera varför jag så gärna vill veta,är det fortfarande nån sorts tävlings-instinkt som fortfarande gnager Hoppet finns ju fortfarande kvar..... kanske,...kanske åtminstone bilden har hamnat bland dom 20,i alla fall
Skulle bli så himla glad om det gick att få se alla bildernas placering!!
Snälla Janne,.. kan du fixa detta??
M.v.h Torhildur
Svara med citat
  #84  
Gammal 2008-02-16, 11:15
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Speciellt Grattis till Inkfish. Övervägde faktiskt att rösta på den bilden för den är riktigt bra med en härlig glädje.
De andra bilderna är också fina. Glömde bort att rösta i kategorin bästa bild men getbilden var speciell. Eva
Jeg stemte også på GLEDE bildet til Inkfish
- synes det skilte seg ut blant mange fine, men det var også endel bilder som i m i n e øyne ikke viste det
j e g legger i "glede".

- jeg stemte heller ikke på "Beste bilde", Arne og jeg hadde hver vår favoritt, jeg skulle vurdere på nytt og glemte det til fristen var ute, men
- faktisk kom våre favoritter på 1 og 2.plass - Arne "vant"

I kategorien "Hverdag" (norsk) synes jeg det var s å mange herlige bilder
- selv om en del av dem for m e g var mer "Typisk Grekland" bilder, var det moro å se s å mange bilder som viste h v e r d a g e n
- jeg hadde også et hverdagsbilde, som jeg selv () hadde et lite håp om kunne bli plassert, men med s å mange og fine bidrag er det litt av et nåløye å komme igjennom!
- at jeg gjør et nytt forsøk neste år er sikkert, det gjør jeg fordi jeg er så glad i bilder og fordi det er moro å være med

Kari
Svara med citat
  #85  
Gammal 2008-02-16, 11:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Jag tyckte att den vardagsbild som jag röstade på var så speciell men den placerade sig inte. Det var en sån fin bild av en kvinna mitt i vardagsarbetet.
Även Elisabets bild var fin.

Eva
Svara med citat
  #86  
Gammal 2008-02-16, 12:02
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Håller med thorhildur om att det skulle vara kul att veta var de egna bilderna hamnade. Men det kanske är för mycket jobb me det. Å andra sidan så måste ju alla rösterna vara räknade.
Svara med citat
  #87  
Gammal 2008-02-16, 12:14
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Grattis alla fotografer, för att ni lyckats ta så himla många fina bilder. Det gäller inte bara de placerade (som givetvis får ett extra grattis) utan alla som ansträngt sig, skickat in bilder och därmed förgyller så många människors stund vid datorn.

Och rvh - din bild ligger på mitt skrivbord nu. Härlig känsla i den!
Svara med citat
  #88  
Gammal 2008-02-16, 15:54
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Tack för uppskattningen!

Härlige Kostas på bilden hade ett prestigefyllt tjänstemannajobb i Aten som han med vånda lät sig pensioneras från.

Men när man nu ser honom hemma på Amorgos, med sina getter eller när han bjuder runt sitt hemgjorda vin - då är han en man som verkligen utstrålar glädje. Han har gjort rätt val. Och vem skulle inte vilja tillbringa pensionen på Amorgos?

Nu ska jag maila bilden till honom och hans familj, hoppas han inte tycker illa vara trots att han ser mycket yngre ut i verkligheten än på bilden.

Grattis till alla andra som placerat sig och tack för härliga bilder! Jag saknade några av mina favoriter, t ex en bild av en jättefin farbror som äter sin lunch med en shoppingpåse på bordet - men smaken är olika. Den kom säkert elva
Svara med citat
  #89  
Gammal 2008-02-16, 16:15
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Som vanligt är jag väldigt nyfiken på att veta vem som hade fotat min etta i kategorin "Bästa bild". Bilden hade nr 111 och föreställde en präst.
Har nog förkärlek för bilder med människor (och ibland getter ) i centrum! Hoppas fotografen vill/kan avslöja sig. Vill gärna veta också var bilden var tagen.

Ivi
Svara med citat
  #90  
Gammal 2008-02-16, 16:18
Marie_W Marie_W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 249
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Grattis ALLA vinnare!!

Jätte fina bilder!! Marie
Svara med citat
  #91  
Gammal 2008-02-16, 18:31
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Grattis till alla vinnare
Fattar bara inte hur den där geten kan gå på trädet så där?
Svara med citat
  #92  
Gammal 2008-02-16, 21:51
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Citat:
Ursprungligen postat av Janet Visa inlägg
Och rvh - din bild ligger på mitt skrivbord nu. Härlig känsla i den!
Nu blev jag jätteglad
Svara med citat
  #93  
Gammal 2008-02-17, 08:54
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 172
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag tyckte att den vardagsbild som jag röstade på var så speciell men den placerade sig inte. Det var en sån fin bild av en kvinna mitt i vardagsarbetet.
Även Elisabets bild var fin.

Eva
Hej!

Var de 2 kvinnor på bilden varav den ena höll på med tvätten samt en massa blomkrukor?

Är det min bild mailar jag gärna en kopia till dig så du kan se den i detalj för den väcker en hel del tankar om man tar den till sig.

Mvh!
Svara med citat
  #94  
Gammal 2008-02-17, 09:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Citat:
Ursprungligen postat av 91kg Visa inlägg
Hej!

Var de 2 kvinnor på bilden varav den ena höll på med tvätten samt en massa blomkrukor?

Är det min bild mailar jag gärna en kopia till dig så du kan se den i detalj för den väcker en hel del tankar om man tar den till sig.

Mvh!
Nej det var en ensam kvinna som satt och förberedde maten om jag minns men din bild med de två kvinnorna var också en av mina favoriter.

Eva
Svara med citat
  #95  
Gammal 2008-02-17, 09:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Citat:
Ursprungligen postat av 91kg Visa inlägg
Hej!Var de 2 kvinnor på bilden varav den ena höll på med tvätten samt en massa blomkrukor?
Är det min bild mailar jag gärna en kopia till dig så du kan se den i detalj för den väcker en hel del tankar om man tar den till sig.Mvh!
Jeg hadde mange favoritter, men det ble ditt bilde j e g stemte på

Kari
Svara med citat
  #96  
Gammal 2008-02-17, 21:00
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Skulle vara roligt att få veta vem som tagit bild 54 i kategori Glädje. Den bilden jag röstade på, d v s den restaurangköksarbetande kvinnan. Här tycker jag att fotografen verkligen lyckats på tema Glädje för det förmedlar kvinnan verkligen. Grattis till dig som tog bilden
//Zanét
Svara med citat
  #97  
Gammal 2008-02-17, 21:24
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi Visa inlägg
Som vanligt är jag väldigt nyfiken på att veta vem som hade fotat min etta i kategorin "Bästa bild". Bilden hade nr 111 och föreställde en präst.
Hoppas fotografen vill/kan avslöja sig. Vill gärna veta också var bilden var tagen.
Det är nog "min präst" som du syftar på. Vi stötte på honom i sommras i klostret Ag. Pandeleimon på Tilos. Jag var bara tvungen att fråga honom om jag fick ta att kort där han satt på en bänk vid ingången till klostret. Han finns även med på en av bilderna i mitt resebrev från Tilos 2007.
Tyvärr fick han ju ingen placering i tävlingen, min man däremot kom på 9:e plats med det gamla paret han fotograferade i Livadia en tidig söndagsmorgon då de var på väg till kyrkan. De hade säkert ett långt och strävsamt liv bakom sig, men såg ändå nästan nyförälskade ut där de kom arm i arm.
Visst känner man att man skulle vilja veta mer om historien bakom alla fina bilder som skickats in? Men oj, vad mänga berättelser det skulle bli!
Tack i alla fall Ivi för att du röstade på min bild, det känns nästan som en liten vinst!

Ann-Kristin
Svara med citat
  #98  
Gammal 2008-02-17, 22:28
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Vad roligt att få veta detta, Annki! Han såg så rofylld och värdig ut, mycket fin porträtt

Och Tilos ja, den ön har vi kvar att upptäcka. Vill gärna kombinera den med Rhodos och gärna Kalymnos som vi vill återse. Kanske blir det redan nästa år, hoppas vi.

Ivi
Svara med citat
  #99  
Gammal 2008-02-19, 12:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Resultat fototävlingen

När jag får lite mer tid ska jag lägga ut bilderna som placerade sig på plats 11-20, och kanske lägga ut samtliga bilder på nytt.
Svara med citat
  #100  
Gammal 2008-02-19, 18:31
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Resultat fototävlingen

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När jag får lite mer tid ska jag lägga ut bilderna som placerade sig på plats 11-20, och kanske lägga ut samtliga bilder på nytt.
Härligt! Väntar med spänning...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT