Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2005-11-27, 15:39
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Grattis Benny!!! Så roligt att du kom tvåa med båda dina bilder! Får se om jag lyckas slå dig och bli vinnare i morgon. Jag har ju fortfarande chansen att vinna, det har inte du!

Carina
-Percy hälsar också och gratulerar
  #82  
Gammal 2005-11-27, 16:07
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Grattis Benny Vet ju sedan gammalt att du är en duktig fotograf
Roligaste bilden som kom 2:a hade jag röstat på Grattis till fotografen där också

Riitta
  #83  
Gammal 2005-11-27, 16:15
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
I kategorin Roligaste fanns det två tänkbara och ganska likvärdiga vinnare tycker jag - och ingen av dem har visat sig än!
Jag lyckades bara hitta en som fick mig att skratta till. Och den har inte heller visat sig ännu. Å andra sidan kanske jag har MYCKET egen humor...

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
I Blått har visserligen inte den bild jag röstade på ännu placerat sig, men jag tror inte att den egentligen är en vinnarbild
Samma här. "Min" bild har inte synts till. Och jag som tyckte den var så bra! Mycket fin komposition, där den blå färgen bryter av men inte tar över. Nåja, det är en bild kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Vilken bild kan det vara som så många andra har fastnat för och som gick mig mer eller mindre obemärkt förbi?
Enkelt! Den bilden som jag röstade på, givetvis! Inte så märkvärdig i fråga om bildkvalitet och komposition, kanske, men den fick mig att känna en nyfikenhet och en längtan att få komma dit. Kanske, kanske andra också känner detsamma! Eller också är jag alldeles ensam om det...

Karin
  #84  
Gammal 2005-11-27, 18:40
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Mina val har inte dykt upp ännu ...... Har jag så dålig smak tro?

Nu kan jag väl så här i elfte timme tala om vad jag tyckte.
Som blått tycker jag en liten kille ätande vattenmelon förtjänar en vinst. Bilden utstrålar det många barn upplever i Grekland. Man ser riktigt hur mycket han har badat - och har helt enkelt inte tid att komma upp för varken mat eller dryck. Det är sådan friskhet i hela bilden - med den långgrunda stranden i bakgrunden. Vi känner väl alla igen detta. Underbar bild! 95:an.

Hyllan som är överbelamrad bara väntar man på dånet efter fallet. I mitt tycke en typisk grekisk bild som det verkligen ser ut i vissa affärer. Skitbra & rolig tycker jag. 97.

Slutligen har jag en 73.a som bästa bild. Bilden är inbjudande och vattnet är som en "fruit jello" som bara väntar ..... vattnet är så inbjudande. Stranden verkar vara öde. Oj oj oj detta är i mitt tycke en underbar bild.

De som plåtat dessa bilder vill jag verkligen gratulera - de fann vägen till mitt hjärta. Ska erkännas det fanns några fler som segelbåten på vattnet t ex var inte dum.

En annan bild som gick direkt till hjärtetrakten var 119. Det är en solnedgång från Pollonia, Andreas rooms, Milos. Med den solnedgången har jag njutit många kvällar ....
Men den tordes jag inte rösta på för jag trodde min svägerska skickat in bilden .... Men efter jag röstat sade hon att hon inte hade skickat in några bilder.

Jag tackar alla entusiastiska Kalimeror för underhållande bilder. Det har blivit många Ahh o Ohh, igenkännande ja ni vet. Ser fram emot vilka ettorna blir i morgon.

Chris
  #85  
Gammal 2005-11-27, 22:17
turbolisa turbolisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 13
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Nu kom även de två jag röstade på i bästa o blåaste bild, på andraplats. Vd kul. Stort grattis till Benny. Grattis även till Ivan för din 2:a plats.
Lisa :-)
  #86  
Gammal 2005-11-28, 10:50
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Det må bli i kategorien roligast hvor jeg ikke deltar.


Tror du ja!
  #87  
Gammal 2005-11-28, 10:56
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Hej det var roligt att se dig här igen
Välkommen tillbaka
Hälsa Paramithia från mig.

Nu får vi hålla tummarna för våra alster till i morron

Tommy
Sk-tspannande! Jag vaknade i morse och gick ner till affaren snabbt som attan for att kolla tavlingen. Icke sa nicke, det far bli i morgon da.

Roligt att vara tillbaka, Tommy. Ska halsa Paramythia.

Katerina
  #88  
Gammal 2005-11-28, 11:02
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Årets bästa Greklandsbilder/allt om

Nu kan jag väl så här i elfte timme tala om vad jag tyckte.
Som blått tycker jag en liten kille ätande vattenmelon förtjänar en vinst. Bilden utstrålar det många barn upplever i Grekland. Man ser riktigt hur mycket han har badat - och har helt enkelt inte tid att komma upp för varken mat eller dryck. Det är sådan friskhet i hela bilden - med den långgrunda stranden i bakgrunden. Vi känner väl alla igen detta. Underbar bild! 95:an.


Chris
[/QUOTE]

Tack sa mycket, Chris! Roligt att hora!

Katerina
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT