Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-24, 20:59
Bett Bett är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard Hem från Aten eller Santorini? Ö-ordning?

Hej igen,

Har tidigare frågat om lämplig resrutt för en tvåveckors luff. Det lutar åt Milos-Sifnos-Folegandros. I vilken ordning är det bäst att ta öarna om man åker från Pireus? Jag har bokat flyg t.o.r Arlanda-Athen, men funderar på att boka om hemresan och åka från Santorini i stället. Dock kostar det 1500 kr att boka om. Men i så fall får vi en dag längre och slipper båtresan till Athen som kostar en peng och tar x timmar. Har ej koll på färjepriser och hur lång tid dessa tar. Usch, jag blir väldigt velig. Hur skulle ni gjort?

Hälsn. Bett
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-25, 09:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hem från Aten eller Santorini? Ö-ordning?

Citat:
Ursprungligen postat av Bett Visa inlägg
Har tidigare frågat om lämplig resrutt för en tvåveckors luff. Det lutar åt Milos-Sifnos-Folegandros. I vilken ordning är det bäst att ta öarna om man åker från Pireus?
Generellt är det bäst att börja längst bort, i det här fallet skulle jag börja på Folegandros.

Citat:
Jag har bokat flyg t.o.r Arlanda-Athen, men funderar på att boka om hemresan och åka från Santorini i stället. Dock kostar det 1500 kr att boka om. Men i så fall får vi en dag längre och slipper båtresan till Athen som kostar en peng och tar x timmar. Har ej koll på färjepriser och hur lång tid dessa tar. Usch, jag blir väldigt velig. Hur skulle ni gjort?
Personligen föredrar jag att börja och sluta på en ö om det är möjligt. Så jag skulle absolut flyga hem från Santorini, även om det kostar mer. Ofta måste man sova en natt i Aten, och det kostar mycket pengar.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-26, 09:12
Bett Bett är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard Sv: Hem från Aten eller Santorini? Ö-ordning?

Hej igen,

Jag har nu bokat om till hemresa från Santorini, det känns bra. Då kan jag visa min gamla favoritö för familjen också!
Vad gäller ö-ordning - blir det inte bättre att avsluta med Folegandros om man flyger hem från Santorini?
Hur är Folegandros strandmässigt, passar den även icke simkunniga barn?

/Bett
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-27, 07:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hem från Aten eller Santorini? Ö-ordning?

Citat:
Ursprungligen postat av Bett Visa inlägg
Vad gäller ö-ordning - blir det inte bättre att avsluta med Folegandros om man flyger hem från Santorini?
Jo, det är mycket bättre. Om det går en båt vill säga, men det bör det göra.

Citat:
Hur är Folegandros strandmässigt, passar den även icke simkunniga barn?
Det finns stränder där icke simkunniga kan plaska vid strandkanten, som här vid Angali beach.

Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT