Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-11-27, 16:55
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard AMONI calling

Som jag berättat några gånger tidigare har vi en förening här på Kalymnos som heter AMONI ("Städet"), grundat av Dimitris Kardoulias som har bott i Sverige.

Av olika skäl har det inte blivit några musiktillfällen den här hösten, men nu ska det bli.

Först ska vi ha fredagsöppet för medlemmar (och andra) med tillfälle att dricka kaffe eller vin eller så, kanske träna på grekiska danser, spela schack eller bara träffas. Första kvällen är nu på fredag, så får vi se sen.

Men idag beslöts det snabbt som ögat att vi ska ha två musikkvällar också, med sångerskan Natasa Moysoglou. Först den 1.12: "Världens musik" , och den 5.12: "Kabul-Darwin-Bodrum" Start kl 21.00 (eller så)

Det är en trevlig liten lokal nära centrum, och det brukar komma massor av folk, få se hur det blir nu när folk drabbats hårt av arbetslöshet och olika skattepålagor. Entré 5 euro torde väl inte hindra våra europeiska , på Kalymnos bosatta vänner, men jag föreställer mig att det känns om man är arbetslös- även om greker prioriterar att gå ut och träffa folk även i ekonomiskt prekära lägen...

Bor du på Kalymnos och har lust att träffa trevligt folk är det bara att komma. Vet du inte var lokalen finns kan du ringa mig: 697 18 70 618

Medlem i AMONI blir man för 7 Euro per år men det är inte obligatoriskt.
Vi vill inte att pengar ska vara ett hinder för att ha trevligt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-11-27, 17:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: AMONI calling

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Bor du på Kalymnos och har lust att träffa trevligt folk är det bara att komma.
Man gör ju inte det. Skulle bra gärna vara med, inte minst nu med tanke på alla dessa grå dagar, det hade varit ett lyft.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-11-28, 09:23
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: AMONI calling

Der skulle jeg har vært ja. Alltid hyggelig på Amoni sine arrangementer, men det får bli en annen gang.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-11-29, 14:43
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Sv: AMONI calling

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
"Kabul-Darwin-Bodrum" Start kl 21.00 (eller så)

.

En fascinerande musikalisk resa jag verkligen skulle vilja vara med om !
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-11-29, 17:03
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: AMONI calling

Vi fick tillfälle att presentera programmet nyss på lokal-TV: Det kommer att bli fina kvällar, helt säkert,med musik från olika länder och temat har anknytning till oss alla som bytt hemländer för kort eller lång tid: så många greker finns på andra hörn av jorden -och man blir desto mer beklämd över ( politiska) rasister - som förvisso finns överallt...
så många nordbor är spridda över världen ( många läsvärda bloggar !)...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT