Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-01-14, 14:14
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Arbetslust...

...minsann...får man efter några trista, grå, kalla dagar , när man öppnar dörren och det är varmare ute än inne!

Katterna var också jättepigga idag, och slogs om en bit torr kalamari som jag undrar var de fått tag i. De ville inte äta den, men det var tydligen jättekul att kasta upp den i luften och låtsasjaga den runt terassen.

Själv lät jag frukosten sjunka ner under klättrande på stege för att klippa ner den risiga kaprifolen som har växt sig jättestor på några år. Nu är jag i stort behov av dusch och klädbyte, det kliar överallt. Nån dag då det passar ska jag bränna kvistarna i ett hörn av trädgården, följande Hasse Alfredssons goda råd i boken med samma namn...

Sol och friska vindar! (I morgon lär vi få regn igen)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-01-15, 21:20
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Arbetslust...

Det høres nesten ut som en tidlig vårdag?

Visst gir det arbeidslyst når man lar seg lokke av solen og varmen for å gjøre hagearbeid. Og en spesiell glede. Som du beskriver så fint, litt jobbing her og der, bit for bit. Dette med bråtebrann; lage et bål i hagen, er nå forbudt der jeg bor. Av hensyn til allergikere, tror jeg. Savner den duften.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-01-16, 09:50
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Arbetslust...

Ja. Man ska väl inte elda hur som helst, men här är det snarast risken för gräsbrand som hejdar. Lukten gillar jag också, tur att man inte är allergiker, för det är vanligt med sån eldning här, förutom alla grilleldar...Hjärtat i halsgropen får jag när en Atensommarbo bränner gräset runt sitt hus, det har varit nära storbrand några gånger.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT