Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-06, 08:36
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard AMONI:s sommarprogram

För dig som besöker Kalymnos i sommar!

AMONI kulturförening har även denna sommar några jättefina musikföreställningar.

Vi ville ha hit Dalaras, men det får bli ett annat år...

Just nu ser programmet ut så här:
15.7 Latinamerikanska rytmer, en grupp från Rodos. Troligen i Melitsaha hamn

7.8 Omorfi ke paraxeni patrida -" Vackra och konstiga hemland-"
Elva lokala musiker spelar och sjunger massor av älskade sånger
Troligen i Agios Pandeleimons lilla teater, om det inte pågår något annat där.

20.8 Penny And The Swinging Cats, en jättebra grupp som var här i fjol i augusti. Troligen i Melitsaha hamn

Jag är inte säker på lokalerna eftersom vi måste be om lov, ordna stolar och sånt. Det är massor av stök innan det blir något av planeringen.
Återkommer när jag är säker. Biljetterna brukar kosta 7 € för vuxna, 5 för barn, och bör köpas i förväg för det är begränsat med platser.

Jag kommer att ha biljetter,skicka PM om du vill reservera!

Tidigare har kommunen stöttat med lite bidrag och service med stolar o.s.v
I år får vi fixa allt själva och hoppas att det går runt så att vi kan ge en slant till artisterna...många spelar helt gratis men det brukar bli utlägg för resor och sånt.

Jag antar att många på Kalimera själva håller på med diverse kulturuppdrag och gillar stöket och kompisskapet som uppstår. På något sätt känns det bra att inte allt handlar om pengar. Tänk så mycket tristare det skulle vara om inte eldsjälar ordnade med allt möjligt, från barngrupper till äldrevården!

Jag känner folk i Sverige som spelar teater, dansar folkdans, ordnar mopedrallyn, fixar släktträffar, går på skogsturer, ja, det är massor av trevliga människor som man borde träffa lite oftare, men det är en bit för långt för mig att åka...så jag håller mig till vårt sommarprogram. Hoppas jag får träffa dig då!

Senast redigerad av Monica P den 2011-07-06 klockan 08:41.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-07, 00:10
bluesky
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

Jeg kommer på konserten 20.august!! Er hjemme i Norge igjen nå, og får ikke med meg de to andre konsertene desverre.
Ildsjeler er viktig. Samfunnet blir fattig uten disse. Kjenner mange slike her hjemme i min lille by. Uten slike engasjerte mennesker hadde kultur -og idrettslivet vært mer eller mindre lik null. Det er bra at alt ikke alltid bare handler om penger.

Hilsen Jorunn.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-07, 09:17
Nan Nan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

hej Monica och tack foer infon. Kanske hinner vi till den foersta innan vi tyvaerr maaste dra hemmaat igen Tiden flyger ivaeg trots att vi inte goer naagonting. Soliga haelsiningar fraan ett underbart Emporios.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-08, 08:50
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

Agios Jannis! Latinamerikanska rytmer på kyrkbacken på Agios Jannis, Masouri Missa inte detta, du som befinner dig på Kalymnos den 15.7 kl 21.30 Biljetter 7 € för vuxna, 5 för barn. AMONI kulturförening hälsar dig välkommen till en fin kväll!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-11, 12:50
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

Monica, du kan spara en biljett till mig den 20/8 resan bokat och betalt för billig penning

Riitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-11, 13:35
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

Så bra! Hoppas det går bra även om vi ändrat datum till den 19.8
Så klart att du ska ha en biljett på hedersplats.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-11, 13:56
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

Då var det värre, för jag kommer med båten som avgår efter 22 från Mastihari

Riitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-07-11, 15:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

Nämen! Å andra sidan lär musiken hålla på ett bra tag. Om vi är i Melitsaha är det ju nästgårds med Nefeli...

Vi har fått lov att ändra oss flera gånger , det är ett pussel med lokaler och artister och andra saker som händer.

Nu på fredag, den 15/7 , uppträder i allafall gruppen Latin Spirit. Lokal: Agios Jannis, Masouri, en underbart vacker plats. Men jobbiga trappor, för er som har problem med såna. Tid 21.30 7 euro för vuxna, 5 för barn

Sen, ändrad tid: den 5/ 8 : Omorfi ke paraxeni patrida, lokala musiker och älskade melodier. Lokal- hoppas jag- Agios Pandeleimons lilla teater, ovanför Panormos/Kantouni .
Om man kommer från Pothia tar man vägen som börjar vid Christos tou Jerusalem -förbi militärförläggningen nån kilometer--och uppåt till höger , man ser klostertaket.
Den (ganska nya) vägen fortsätter sen till Kamari och ner mot Myrties, så kommer man därifrån svänger man alltså vänster på krönet , mot Kamari och fortsätter längs vägen tills man ser skyltar med Ag. Panteleimon.

Ny tid: den 19.8 : Penny And The Swinging Cats. Plats: här pågår diskussioner. Jag får återkomma när det närmar sig.

Senast redigerad av Monica P den 2011-07-11 klockan 15:45.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-07-11, 19:58
bluesky
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: AMONI:s sommarprogram

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Då var det värre, för jag kommer med båten som avgår efter 22 från Mastihari

Riitta

Hei Da kommer vi samtidig. Det blir ikke noen konsert på meg heller. Båten går nok ikke før midnatt fra Mastichari. Flyet fra Norge lander ikke før ca. 23.00 og vi skal også være med den båten over. Men, det viktigste er at vi kommer oss til Kalymnos igjen
Jorunn
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT