Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-09, 23:25
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Bokat till Skopelos

Hej!
Nu är resan bokad, 2 veckor till Skopelos 11/6, vi bor på Dimitrios. Nu är det bara att planera och längta!
mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-10, 08:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Bokat till Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Nu är resan bokad, 2 veckor till Skopelos 11/6, vi bor på Dimitrios. Nu är det bara att planera och längta!
Grattis!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-12, 11:03
Dippeduttan Dippeduttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 68
Standard Åh vad underbart!!

Vi tog också Skopelos till våra hjärtan och det går inte många dagar utan att jag saknar och längtar tillbaka. När mamma mia var på tv nyårsdagen så gjorde det nästan ont i hjärtat så starka känslorna var, helt galet. Mysiga byar, kristallklart turkost vatten, vacker natur, otroliga vyer, stillheten och den fantastiska doften av pinje. Jag föll pladask och blev kär i ön.

Vi stod i valet och kvalet att nu resa tillbaka eller att välja en ny ö och nu är det bokat till Karphatos. Vet inte egentligen vad som lockar med ön förutom att den av många beskrivs som "en gång karphatos, alltid karphatos" och att den påminner om skopelos genom att vara genuin och med vacker natur.

Vi bodde ju samtidigt med er på Denise och ni berättade att ni varit på Karphatos. Nu är jag nyfiken på att höra dina beskrivningar, jämförelser och tankar om öarna. Vi var ju en vecka på Skiathos också och det var inte i närheten så fint, klart och turkost vatten som på Skopelos, hur är det med Karphatos?

Skriv gärna några rader, tack på förhand
/Camilla
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-12, 22:34
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Bokat till Skopelos

Hej!
Kul att höra ifrån dig. Grattis till valet av ö, Karpathos. Vi har ju varit där 2 ggr och var faktiskt sugen på att åka tillbaka dit i år igen. Vi valde alltså mellan dessa två öar, men det får bli Karpathos nästa år istället.
Karpathos är verkligen underbart, svårt att beskriva varför. Staden Pigadia är absolut inte lika vacker som Skopelos stad, men man bli så förtjust i den i alla fall. Själva ön är lika vacker som Skopelos och det finns många fina stränder och byar att besöka. Hyr moppe och ta er runt. Jag har massor med tips på det vi tyckte var mysigt om du vill ha. Staden är så mysig på kvällarna, massor av restauranger med underbar mat. Stranden i staden var vi aldrig på, såg ut som stranden i Skopelos stad. Men det finns som sagt underbar stränder att besöka. Vägarna på Karpathos är dramatiska, brant och är man höjdrädd som jag så tar det några dagar att vänja sig att sitta bak på moppen. Eller när man åker buss till stranden Apella, då ligger man ner i makens knä och blundar. Men jag skulle mer än gärna göra allt det där igen. Vart ska ni bo och vilka åker ni med? Skriv om du vill ha mer tips och ideér. Om ni var nöjda med Skopelos så kan jag nog lova att ni blir nöjd med Karpathos.
Att ta ut Jannes e-guid över Karpathos är ett måste, den är toppen.

Hör av dig om du vill ha lite konkreta tips på öar och stränder.
mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-12, 22:39
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Bokat till Skopelos

Jag menar byar och stränder, inte öar.
mvh ElisabethK
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-18, 20:19
Dippeduttan Dippeduttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 68
Standard Sv: Bokat till Skopelos

Hej igen!

Tack för ditt svar. Jo, e-guiden plockade vi hem för nästan tre månader sedan och jag är så peppad att uppleva landskapet, stränderna och byarna. Men jag är också så otroligt skraj för alla vägar där man färdas med livet som insats. Jag tänker på vägen mot Agios Ioannis, det var ju en riktigt läskig jättesmal grusväg där man nätt och jämt kunde mötas med tvära kurvor och branta stup... Är inte höjdrädd men en hyfsat bra väg är ändå att föredra. Vad säger du om Karpahos, är tex många vägar bara läskiga eller rent utav också farliga??

Vi åker med Airtours och bor på Konstantinos Palace i utkanten av Pigadia. Ett flott nybyggt hotell som inte alls passar in på den här sortens ö men det var hursomhelst alternativet vi föll för.

Jag kommer garanterat att bombadera med frågor när det närmar sig sommar. Visst är det härligt att ha något så underbart att se fram emot särskilt i blaskiga tider som de här.

mvh
/Camilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT