Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-08-24, 11:01
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag gillar ordentliga och välskötta boenden och väljer ofta efter rekommendationer från andra och då brukar det vara bra.
Jag sätter inte på något sätt likhetstecken mellan välskött och hur fallet i badrummet är, misstankar om att det är samma person som driver hotellet som byggt det dyker dock upp ibland
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-08-24, 13:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 363
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Och då blir det ju givetvis så att slumpen ibland ger resultatet att fallet blir från duschen och mot dörren ut till rummet.
Ett exempel på när inte slumpen avgör skrev jag om på bloggen för några år sedan. Där gjorde man vad man kunde för att det skulle bli blött på golvet. Finns att läsa här. Scrolla till slutet av sidan.

När det gäller handdukar så tar jag aldrig med mig det till Grekland, varken stora eller små. Jag använder aldrig handduk på stranden och på rummet finns det alltid. Skönt att slippa det i packningen.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-08-24, 17:36
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ett exempel på när inte slumpen avgör skrev jag om på bloggen för några år sedan. Där gjorde man vad man kunde för att det skulle bli blött på golvet. Finns att läsa här. Scrolla till slutet av sidan.
Ja, där är det ju ingen risk att det blir översvämning inne i duschen om man råkar stå med foten på golvbrunnen.... Och så torkar golvet i duschen snabbare...

/kimmen
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-08-24, 23:37
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 322
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ett exempel på när inte slumpen avgör skrev jag om på bloggen för några år sedan. Där gjorde man vad man kunde för att det skulle bli blött på golvet. Finns att läsa här. Scrolla till slutet av sidan.
Haha.... vilken härlig bild Janne! Kunde kanske passat in i fototävlingens kategori "Grekiska speciallösningar".

Men vilket flott duschdraperi!!! Kan inte påminna mig att jag någon gång under cirka 20-talet besök i Grekland har blivit förärad duschdraperi överhuvudtaget. Möjligen duschskärm i plexiglas på hotellen i Aten. Annars har jag fått nöja sig med den knappa decimetern höga kanten runt duschen.

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Ja, där är det ju ingen risk att det blir översvämning inne i duschen om man råkar stå med foten på golvbrunnen...
/kimmen
...... om det nu fanns någon golvbrunn INNE i duschen , det ser man ju inte. Fanns det Janne?

Mats
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-08-25, 10:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 363
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
...... om det nu fanns någon golvbrunn INNE i duschen , det ser man ju inte. Fanns det Janne?
Jag tror inte att det fanns, eller så fanns det, men att golvbrunnen inte fungerade. Om jag minns rätt rann allt vatten ut genom det lilla hålet. Där hade det inte hjälpt med handdukar.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-08-25, 18:07
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Tar heller aldrig med handdukar längre. Det finns på rummet till och till stranden använder vi saronger. Dessa brukar kunna köpas till skapligt pris på de öar vi har besökt.
Tar med sarongen in i duschen på kvällen, tvättar den med duschtvål, hänger upp den utomhus och vips är den ren o torr till nästa morgon.
Trevlig resa önskar
Kicki
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-08-25, 19:24
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
...... om det nu fanns någon golvbrunn INNE i duschen , det ser man ju inte.
Det är det jag menar - man har placerat golvbrunnen UTANFÖR duschen istället... för att inte riskera att man täpper till den med foten...

/kimmen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT