Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-06, 10:26
reslusts avatar
reslust reslust är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 135
Standard Vägen längs västra kusten

Hej.
Från Paleochora ska vi åka vägen längs den västra kusten har jag tänkt. Den längst ut. Har läst lite om den här på forumet, men skulle gärna vilja veta ännu mer. Byar man inte får missa att stanna till i, ställen att ev bo, bra matställen. Kanske ställen där man bör ställa bilen och vandra lite i omgivningarna? Någon som varit i Sfinari?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-06, 13:04
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Vägen längs västra kusten

Körde vägen för några år sedan. På sina ställen smal och krokig. Ta tid för många fotostopp. Hade liten matkorg med oss för det var rätt många turister ute dessa dagar och man visste inte var man kom till att stanna och äta. Ibland blev det bättre att stanna på en öde plats.
Häls/Chras
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-06, 15:59
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Vägen längs västra kusten

Vi stannade i Sfinari för en sen lunch för tre år sedan. Vi var på väg från Falassarna till Elafonissi. Tavernan var en familjetaverna på vänstra sidan av vägen genom byn. (Kommer man söderifrån, måste den rimligtvis ligga på högra sidan ) Namnet fastnade inte i minnet, tyvärr. Det var ett ungt par (med en nyfödd baby), som drev stället. Maten var god, men vi fick vänta på den så pass länge, så att vi nådde Elafonissi mycket sent på eftermiddagen. Kanske var det därför jag tyckte att E. var överreklamerad, medan jag blev mycket förtjust i Falassarna med dess härliga vågor! Så Falassarna tycker jag absolut att ni ska besöka!

Sedan hoppas jag att ni inte är rädda för höjder, och som Chras redan har skrivit, mycket krokar är det. Dottern var alldeles kallsvettig under färden, stackarn

Ivi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT