Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resevänner

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-01-05, 06:37
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Bo på Kreta nästa vinter?

Min förhoppning är att kunna vara på Kreta (Chania-området) från slutet oktober 2007 till mitten-slutet av april 2008. Om det finns någon annan som har samma längtan kan jag vara beredd att dela boende för att hålla kostnaden nere, jag vill nämligen behålla min lägenhet här i Sverige också. Öppen för förslag!
Gunilla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-22, 10:50
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Bo på Kreta nästa vinter?

Vad härligt det låter Gunilla!
Jag hoppas att du kommer i väg och att du kanske får någon som du kan dela rumskostnader med. Tyvärr blir det inte med mig, som ju får streta kvar i Sverige hela året förutom då ett
par veckor i augusti månad. Vilket jag naturligtvis längtar alldeles förskräckligt till. Men, rätt vad det är så är det augusti. Tiden har en förmåga att gå fort. (även om man inte tycker det just för tillfället)
Kram från Annika/GBG
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-22, 12:02
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Bo på Kreta nästa vinter?

Två veckor i august låter härligt! Jag ska försöka behärska mig till slutet av oktober vilket inte är så lätt, sen 2003 har jag åkt ner till Kreta 3-4 gånger/år. Det suger i Kreta-tarmen konstant!
Gunilla
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-22, 15:02
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Bo på Kreta nästa vinter?

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Två veckor i august låter härligt! Jag ska försöka behärska mig till slutet av oktober vilket inte är så lätt, sen 2003 har jag åkt ner till Kreta 3-4 gånger/år. Det suger i Kreta-tarmen konstant!
Gunilla
Låter inte dumt att kunna vara på Kreta under hela den svenska vinterpeioden. Jag skulle kunna tänkta mig en lite längre vistelse under den mörka årstiden, men jag har en hustru som har lite svårt att vara ifrån våra små barnbarn för närvarande.

Kreta är ju en fin ö men vår förra resa dit 2006 blev inte vad vi hoppats på och om det har jag berättat under ordet är fritt och med rubrik Salmonella på Blue Village Caldera Beach.

Men 2002 var vi på Kreta och hade två fina veckor hustrun och jag och vi kan mycket väl tänka oss att åka igen med bara ett UNDANTAG INTE MED FRITIDSRESOR!!!

mvh

Olle
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-02-22, 18:04
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Bo på Kreta nästa vinter?

Numera tar jag billigast tänkbara flygstol ner och ordnar boende själv. Tyvärr verkar det vara svårt att hitta riktigt låga priser i år, Fritidsresor har jag aldrig åkt med, på chartertiden var det Apollo för hela slanten. Vintern är den mysigaste årstiden att vara på Kreta, ett helt annat tempo än under turistsäsongen, jag har provat två gånger så jag vet att det passar mig bra att vara där då. Du får försöka övertala hustrun!
Gunilla
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT