Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-05-15, 17:39
Anneb Anneb är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 43
Standard Transfer Skiathos

Hej. Vi funderar på skiathos och om ett par veckor . Men nog kan man ta en taxi istället för busstransfer från flygplatsen? Hur brukar ni vana Skiathos resenärer göra?

Senast redigerad av Anneb den 2015-05-15 klockan 17:47.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-05-15, 20:32
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Transfer Skiathos

Vi åker dit för första gången i juli och vi fick tipset att hoppa över transfer. Taxi ska vara mycket billigare.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-05-15, 23:27
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Transfer Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Vi åker dit för första gången i juli och vi fick tipset att hoppa över transfer. Taxi ska vara mycket billigare.
Samma här. Ska dit i september och hoppar också över transfer. Vi ska bo på Villa Nina i Megali Ammos. Var ska ni andra bo?

Katitzi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-05-16, 07:44
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: Transfer Skiathos

En taxi till Megali Amos kostar 12 euro
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-05-16, 08:02
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Transfer Skiathos

Vi har valt Galini. Åker 11 juli och hoppas att havet är varmare än det var i Parga samma tid förra året.
Gunilla - badkruka
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-05-16, 20:43
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Transfer Skiathos

Varför ska man hoppa över transfer??? Det kostar ju inte mer än taxin...och eftersom det e en sån liten flygplats tar det ju ingen tid innan väskorna kommer...Allt går ju så smidigt! Har vart där 13 år i rad nu och alltid tagit transfer buss.Reser dit om 14 dagar och längtar så jag bli galen,den här gången stannar jag två veckor! Älskade Skiathos,min Ö <3 <3
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-05-16, 23:19
Anneb Anneb är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 43
Standard Sv: Transfer Skiathos

Vi bokade transfer denna gång. Vi ska bo på Villa Nina och åker om 15 dagar. Ser verkligen fram emot att utforska denna ö. Har hört att priserna är högre än på andra öar. Stämmer det?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-05-16, 23:26
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Transfer Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av Anneb Visa inlägg
Vi bokade transfer denna gång. Vi ska bo på Villa Nina och åker om 15 dagar. Ser verkligen fram emot att utforska denna ö. Har hört att priserna är högre än på andra öar. Stämmer det?
Berätta gärna om Villa Nina när ni kommer hem! Vi ska besöka Skiathos för första gången och bo där i september.

Katitzi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-05-17, 10:03
SveinB SveinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 27
Standard Sv: Transfer Skiathos

Villa Nina er ett kjempehyggelig hotell, flott vertskap, litt små rom og terrasse men veldrevet. Ranja tar vel imot dere. Reint og fint og grei vei inn til byen, kryss veien og gå bakveien inn til byn, lifsfarlig å gå langs hovedveien. har bodd på Nina 20 ganger. Sett dere også i poolbaren og prat med folk, er som regel bare nordmenn som sitter der, svenskene går opp på rommet, synd
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-05-17, 11:19
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Transfer Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Varför ska man hoppa över transfer???
Om taxin kostar 12 € x 2 och busstransfer kostar 300 sek för två personer så blir det billigare med taxi.
Reser man singel är det billigare med transfer.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-05-17, 15:58
Anneb Anneb är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 43
Standard Sv: Transfer Skiathos

Tack! Då lovar jag att jag ska ta en sväng till baren . Låter som att Villa Nina är väldigt trevligt.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-05-17, 15:59
Anneb Anneb är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 43
Standard Sv: Transfer Skiathos

Jag lovar!! Katitizi Återkommer till dig efter den 7/6-15
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-05-17, 19:26
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Transfer Skiathos

Det låter bra att alla verkar ha gott att säga om Villa Nina. Fint med direktrapport sedan från dig Anneb.

Katitzi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-05-18, 00:09
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: Transfer Skiathos

Och vi som är fyra i sällskapet spar ännu mer. Dessutom är man framme vid hotellet innan bussen ens hunnit starta och ska ner och vända i hamnen för att lämna Skopelosfolket.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-06-07, 21:15
Anneb Anneb är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 43
Standard Sv: Transfer Skiathos

Hej! Landade i em efter en fantastisk vecka på Skiathos. Villa Nina är ett jätte trevligt Hotell. Ranja tar hand om alla på bästa sätt. Det är rent och fräscht. Jag har inget att klaga på. Vi hade ett dubbelrum och jag räknade ut att vi hade 83 trappsteg att forcera samt en liten backe innan. Otroligt bra träning för kroppen . Skiathos är vackert, soligt och vi vimsade runt i gränderna. En dag kollade jag på kul i min stegräknar app. Vi hade gått drygt en mil. Hyrde även vespa i tre dagar och såg oss omkring. Njut av din Semester Katitzi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-06-08, 00:19
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 740
Standard Sv: Transfer Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Varför ska man hoppa över transfer??? Det kostar ju inte mer än taxin...och eftersom det e en sån liten flygplats tar det ju ingen tid innan väskorna kommer...Allt går ju så smidigt! Har vart där 13 år i rad nu och alltid tagit transfer buss.Reser dit om 14 dagar och längtar så jag bli galen,den här gången stannar jag två veckor! Älskade Skiathos,min Ö <3 <3
Absolut! Ta transfer. Kom igår. Är redan kär i denna ö. Vädret har gjort att vi har haft tid att vandra omkring och upptäcka annat än stranden. Men imorgon hoppas vi på hasvsbad o sol.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-06-08, 03:57
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Transfer Skiathos

Jag åker ner för 9:e gången och har bara tagit transfer vid två tillfällen. Jag har haft oturen att få stå upp från meg ammos till flygplatsen vilket egentligen inte ska ske men...
Upptäckte att man ska gå en liten sträcka där transferbussen hämtar upp kanske inga problem egentligen men betala för att stå upp där går min gräns. Vi upptäckte att det är mycket smidigare att ta taxi för man kommer snabbare fram till hotellet och kan påbörja semestern så snart som möjligt.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-06-08, 14:59
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Transfer Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av Anneb Visa inlägg
Hej! Landade i em efter en fantastisk vecka på Skiathos. Villa Nina är ett jätte trevligt Hotell. Ranja tar hand om alla på bästa sätt. Det är rent och fräscht. Jag har inget att klaga på. Vi hade ett dubbelrum och jag räknade ut att vi hade 83 trappsteg att forcera samt en liten backe innan. Otroligt bra träning för kroppen . Skiathos är vackert, soligt och vi vimsade runt i gränderna. En dag kollade jag på kul i min stegräknar app. Vi hade gått drygt en mil. Hyrde även vespa i tre dagar och såg oss omkring. Njut av din Semester Katitzi
Tack för info Anneb! Vi har också bokat dubbelrum, fanns det vattenkokare med muggar på rummet?
Gå i trappor och backar brukar vi alltid få göra på semestern av någon anledning. Så det är väl bara att se det som motion!

Katitzi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT