Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-21, 15:00
sussputt sussputt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Varberg
Inlägg: 14
Standard Milos i April

Hej!
Vi åker till Kykladerna i mitten av April, börjar på Santorini några dagar, tänkte sedan åka vidare till Milos, Serifos och Sifnos. Vad säjer expertisen, har säsongen dragit igång någorlunda eller är det helt dött?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-21, 19:12
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Milos i April

Med risk för att göra dig besviken så är det nog ganska dött i mitten av april, vattnet har inte heller hunnit bli uppvärmt.
Men de senaste dagarna har våren kommit på allvar till Grekland efter mycket regn under vintern. Så kanske ett dopp eller två

Men den stora fördelen är att du kommer att se våren i Grekland och den kommer du säkert att njuta av på dessa vackra öar.

Monica
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-21, 19:20
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Milos i April

Jag tror att Sifnos är en helt underbar ö att besöka på våren! Vi var där i juni förra året och då lovade vi oss själva att någon gång åka dit i april. Landskapet var fantastiskt med fina vandringsleder och vackra terrassodlingar. Så även om vattnet inte är så uppvärmt ännu när ni kommer dit kommer ni att få uppleva en sagolik natur, det är jag helt säker på. Dessutom är Sifnos en ö man genast tar till sitt hjärta!!!

Carina - som längtar tillbaka!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-22, 10:31
sussputt sussputt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Varberg
Inlägg: 14
Standard Sv: Milos i April

Hej!
Tack för era svar! Vattentemperaturen är inget problem, vi badar hela vintern här hemma, senast i lördags ( bland isflaken ). Förövrigt verkar det ju vara ok så nu längtar vi! Tre veckor kvar!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-23, 08:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Milos i April

Jag var på Santorini i mitten av april för två år sedan, det var inte många turister, nästan bara kryssningsresenärer. I Fira och Oia var mycket öppet, men ganska dött i Kamari och Perissa. Vattnet var iskallt. Men det berör ju inte er. Det bästa var att Santorini var ännu vackrare, hela ön var grön. Något jag inte trodde var möjligt. Jag har varit på Santorini väldigt många gånger, april slog allt.

Sifnos tror jag är ännu finare, mycket är säkert stängt, men i Apollonia och byarna därrunt är säkert mycket öppet. Milos? Ja, den som ändå hade möjlighet att åka dit i april. Milos är alltid vackert, men i april! Kommer ni dit vore det jättekul om ni ville berätta hur där var när ni kommer hem.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-03-23, 08:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Milos i April

Jag har varit i Grekland i slutet av april och då i Aten med besök på närligggande öar. Dagarna skiftade från strålande sol till regn och 11 grader. Om era boenden saknar uppvärmning vilket är mest troligt behövs varma kläder till kvällar och nätter men det förstår ni säkert redan. Hoppas ni tar fina blom och naturbilder som vi andra kan få njuta av och att ni berättar om era erfarenheter. Gissar att det måste vara underbart att vandra på Sifnos när allt är grönt och vackert.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-03-23, 11:13
sussputt sussputt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Varberg
Inlägg: 14
Standard Sv: Milos i April

Hej igen!
Hustrun tjatar om Amorgos också, vad tror ni om det vid den årstiden? Vi ska vara borta i 18 dagar så det kanske blir för mycket? Amorgos i April kanske är lite dött? Vi flyger till Santorini så utgångspunkten är väl ok till båda ställena. Hur ska vi kunna bestämma oss, ge oss råd!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT