Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-07-19, 19:56
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard I valet och kvalet

Kan inte ta ett beslut. Har varit 12-13 gånger i Pythagorion på Samos men nu vill vi gärna se och uppleva något annat. Så ögonen föll på Hotell Arco på Skiathos vid nära stranden nära stranden Agia Paraskevi. Det är ju ganska utsålt nu och det går inte att välja och vraka, särskilt inte som jag har dåliga knän, alltså svårt att gå och klarar inte branta backar eller trappor. Dessutom säljer inte alla enkelrum (vi vill ha eget, syrran och jag). Så jag undrar om någon vet hur det är vid Agia Paraskevi? Vill gärna ha lite tavernor - både i byn och på stranden. På bilderna ser man inte om det finns serveringar vid strandkanten. Har förstått att Arco fått medelbetyg, men på Tripadvisor fanns dock gott om folk som var väldigt nöjda. Tacksam för synpunkter
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-07-21, 10:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: I valet och kvalet

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Så jag undrar om någon vet hur det är vid Agia Paraskevi?Vill gärna ha lite tavernor - både i byn och på stranden.
Jag har bara varit där på dagen så jag vet inte hur kvällarna är. Någon by kan man väl knappast kalla det.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-07-21, 10:57
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: I valet och kvalet

Hej!

I själva Agia Paraskevi området finns både mindre supermarket och en del restauranger på var sida om vägen, det finns även ett par restauranger på stranden. Stranden är mkt fin, lutar dock lite och det blir djupt fort. Håller med Kalimera om att by kan man inte kalla det, men det man behöver i affär och restauranger finns + en fin strand på det.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-07-21, 15:51
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: I valet och kvalet

Tusen tack för svar!! Låter trevligt men jag antar att man får åka in till staden då och då om man vill ha lite liv och rörelse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-07-21, 20:42
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: I valet och kvalet

Skiathos största charm ligger i de trånga gränderna mellan Papa Diamantis och gamla hamnen. Här är väldigt charmigt att strosa både dag och natt. Dessvärre är det väldigt backigt så har du svårt att gå kan det vara ett problem.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-07-21, 21:15
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Re: I valet och kvalet

Ja jag får nog ha det som morot till nästa år och träna upp musklerna så jag klarar backar! Tack för ditt råd. Är man ute i god tid nästa säsong kan man ju säkert hitta ett hotell som inte ligger så avsides, dessutom. Får leta vidare - för åka ska jag
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT